مدیرعامل آبسکون: در فرایند قیمت‌گذاری آلومینیوم بازنگری شود

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت صنایع آلومینیوم آبسکون گفت: عدم هماهنگی میان وزارت صمت، بورس کالا و همچنین صنایع بالادستی آلومینیوم، یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت‌گذاری‌های ناعادلانه، عدم اعتماد صنایع پایین‌دستی به بورس کالا برای خرید شمش آلومینیومی و به خواب رفتن صنعت آلومینیوم است.
  • سه شنبه 23 دی 1399 ساعت 11:6

هبت‌الله فاضلی در گفت‌وگو با فلزات آنلاین، اظهار داشت: نیاز است در قوانین بورس کالا بازنگری و تغییرات اساسی ایجاد شود. در حال حاضر بورس کالا، هم ازنظر قیمت‌گذاری و هم ازلحاظ هماهنگ بودن با سیاست‌های وزارت صمت دچار مشکل بزرگی است. اگر دولت با شرکت‌های بزرگ صنایع بالادستی آلومینیوم مشورت کند و بر اساس نظر افراد کارشناس، روند قیمت‌گذاری را پیش ببرد، شرایط بهتری در بورس کالا رقم خواهد خورد.

فاضلی بیان کرد: در مسئله افزایش نرخ ارز و عدم مدیریت صحیح مسئولین در حوزه تثبیت نرخ ارز در یک تراز معین، دولت به‌جای آنکه به تولید رونق ببخشد و نیروی محرکه آن باشد و مشکلات داخلی بازار را اصلاح کرده و کمک کند تولیدکنندگان بتوانند بازار صادراتی خود را حفظ کنند، ملاک قیمت‌گذاری خود را نرخ LME قرار داده و تصور بر این است که هیچ مشکلی در بازار داخلی وجود نداشته و در آن، مانند بازار بورس فلزات لندن تمام قوانین بدون هیچ ایرادی در حال اجرا است و تمام معاملات بدون هیچ مانعی و با قیمت منصفانه انجام می‌شود. بنابراین مقایسه غلط، وضعیت بازار داخلی و شرایط مالی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات آلومینیومی دچار هیچ فرسایشی نبوده و از هر نظر شرایط و توانایی خریدوفروش آلومینیوم در بورس کالا را دارند!

این تولیدکننده درباره معایب استفاده از شمش‌های ضایعاتی برای ساخت پروفیل‌های آلومینیومی، تصریح کرد: این امر برای صنعت آلومینیوم کشور بسیار مخرب بوده و از تمام جهات برای ساخت پروفیل آلومینیومی چیزی جز ضرر به همراه نخواهد داشت. در همه کشورها مانند امارات، عمان و... تولید به روش قدیمی و سنتی را رها کردند و به روش‌های مدرن و با استفاده از بهترین ماشین‌آلات و دستگاه‌ها در حال تولید هستند. درحالی‌که ما هنوز تولید به روش سنتی را ادامه می‌دهیم و از آن دست نمی‌کشیم.

مدیرعامل شرکت صنایع آلومینیوم آبسکون همچنین این مورد را یادآور شد: بهترین پیشنهاد در خصوص از بین بردن تمایل تولیدکنندگان برای استفاده از شمش ضایعاتی در فرایند تولید پروفیل‌های آلومینیومی این است که تمام این ضایعات آلومینیومی به شرکت‌های بزرگی مثل ایرالکو تحویل داده شود تا با ایجاد تغییرات اساسی در ساختار عناصر آن، شمش ضایعاتی آلومینیوم را ازلحاظ خلوص و سایر مشخصه‌های کیفی به درجه استاندارد برسانند و سپس در بازار بورس کالا عرضه کنند. چراکه عدم استانداردسازی ضایعات و مصرف خودسرانه آن در تولید محصولات آلومینیومی نظیر پروفیل، دروپنجره، به زیان مصرف‌کنندگان به‌خصوص در زمینه ساختمان‌سازی خواهد بود.

فاضلی در ارتباط با کیفیت محصولات تولیدی شرکت صنایع آلومینیوم آبسکون، گفت: ما برای تولید پروفیل‌های آلومینیومی، از بیلت 6063-7 استفاده می‌کنیم و با به‌کارگیری آنادایز 15 میکرون، محصولی هم‌تراز با کیفیت جهانی تولید کرده و به مشتریان خود عرضه می‌کنیم.

وی در خصوص پروژه‌هایی که شرکت آبسکون در دست اجرا دارد، اظهار کرد: طبق مصوبات صادرشده که پیمانکاران پروژه‌های ساختمانی باید از افراد کارکشته ایرانی باشند و با توجه به استاندارد بودن محصولاتی که در بازار داخلی تاکنون عرضه کرده‌ایم، پروژه‌های عظیمی مانند ساختمان مجلس شورای اسلامی و برج‌ الماس را در دست اجرا داریم که مراحل تکمیلی خود را طی می‌کنند.

وی در خصوص احداث خط تولید بیلت در شرکت آلومینیوم آبسکون، تشریح کرد: طی برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم تا سال آینده خط تولید بیلت آلومینیومی را به بهره‌برداری خواهیم رساند و در حال حاضر نیز به دنبال تامین دستگاه پرس بسیار مرغوب و با کیفیت هستیم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر این خط را وارد مدار تولید کنیم. یکی دیگر از مواردی که بر آن متمرکز هستیم، ارتقای کیفیت سیستم‌های دروپنجره و کرتین‌وال ازلحاظ کنترل انرژی و مقاومت در برابر انواع آب‌وهوا است.


ثبت نظر

ارسال