هیندالکو نخستین شرکت مصرف‌کننده 100 درصدی گل قرمز

پنجره‌ایرانیان؛ شرکت هیندالکو به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت آلومینیوم ادعا کرده است که 100 درصد گل قرمز حاصل از فرآیند تولید آلومینا را مورداستفاده قرار داده است.
  • سه شنبه 27 آبان 1399 ساعت 10:42

به گزارش فلزات آنلاین، گل قرمز یا همان لجن قرمز رسوب صنعتی حاصل تولید آلومینا بوده که حاوی مقادیر زیادی TiO2 است. در شرایط معمولی به‌ازای هر تن آلومینای تولیدشده از فرآیند باید، یک‌تن گل قرمز تولید شود؛ بنابراین با حجم زیاد گل قرمز تولیدشده در این فرآیند، در صورت استفاده مفید از این محصول نه‌تنها می‌توان چرخه‌ اقتصادی مفیدی داشت، بلکه کاهش آلودگی زیست‌محیطی را نیز به همراه دارد.

این شرکت هندی نخستین شرکتی است که 100 درصد از گل قرمز تولیدشده خود را مورداستفاده قرار داده است.

به‌گفته‌ این شرکت هندی، 2/1 میلیون تن از گل قرمز تولیدی این مجموعه به شرکت آلتراتک (Ultratech) که در صنعت سیمان فعال است، فروخته شده است. گل قرمز حاصل از تولید آلومینا دارای مقادیر بالایی اکسید آهن است. استفاده از گل قرمز در صنعت سیمان موجب کاهش مصرف منابع طبیعی شده و بازگشت اقتصادی بالا را به همراه دارد.

شرکت هیندالکو اعلام کرد هدف نهایی این شرکت، تولید 5/2 میلیون تن پسماند حاصل از فرآوری بوکسیت و به‌کارگیری آن در صنایع مختلف است.

سالانه 160 میلیون تن گل سرخ تولید می‌شود. به‌گفته‌ شرکت هیندالکو بهره‌برداری از این میزان گل سرخ نه‌تنها به نفع محیط‌زیست است، بلکه صنایع مختلف ازجمله صنعت سیمان‌سازی می‌توانند از آن بهره‌برداری اقتصادی بالایی داشته باشند. جایگزین‌سازی گل‌سرخ به‌جای لاتریت در صنعت سیمان، دستاورد بزرگی برای این شرکت محسوب می‌شود.

 


ثبت نظر

ارسال