تنها کارخانه نفلین سینیت خاورمیانه در یک‌قدمی توسعه

پنجره‌ایرانیان؛ مجتمع نفلین سینیت کلیبر به‌عنوان تنها کارخانه واحد فرآوری این محصول راهبردی در خاورمیانه با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد تومانی و سه میلیون دلاری در یک‌قدمی توسعه است.
  • چهارشنبه 30 مهر 1399 ساعت 15:40

به گزارش ایرنا، نفلین سینیت به علت ارزش فوق‌العاده‌ای که در تولید آلومینیوم، شیشه و سرامیک پلاستیک و کائوچو، تهیه پشم و شیشه معدنی، کود شیمیایی دارد، در بیشتر کشورهای دنیا موردتوجه فراوان قرار گرفته است.

کانسار نفلین سینیت کلیبر بزرگ‌ترین توده نفلین دار اکتشاف شده در کشور محسوب می‌شود که با وسعتی حدود ۱۰۰ کیلومترمربع و ذخیره قطعی بیش از یک‌صد میلیون تنی در فاصله ۱۳ کیلومتری کلیبر قرار دارد.

عملیات اجرایی کارخانه فرآوری نفلین سینیت کلیبر از سال ۸۳ تاکنون در حال اجراست که با شروع به کار فازهای جدید، تحول بزرگی در فعالیت این مجتمع صنعتی و معدنی رخ خواهد داد.

با تغییر در مکانیزم تولید کارخانه نفلین سینیت کلیبر از خشک به تر ضمن جلوگیری از خروج ارز برای واردات این محصول، ابتدا نیاز صنایع داخل کشور تامین و سپس زمینه برای صادرات نیز فراهم می‌شود.

کارخانه فرآوری نفلین سینیت با ظرفیت سالیانه ۵۲ هزار تن تولید کنسانتره، اولین تولیدکننده این ماده معدنی در خاورمیانه است.

محصول تولیدی این مجتمع در صنایع مختلف اعم از کاشی، سرامیک، چینی، شیشه، رنگ و پلاستیک از اهمیت فراوانی برخوردار است.


ثبت نظر

ارسال