آتش‌سوزی جزئی در آلومینیوم جنوب

پنجره‌ایرانیان؛ روابط عمومی آلومینیوم جنوب با ارائه توضیحاتی در خصوص آتش‌سوزی در این مجموعه از جزئی بودن این رویداد خبر داد.
  • دوشنبه 30 تیر 1399 ساعت 12:8

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از روابط عمومی آلومینیوم جنوب، غروب روز سه‌شنبه مورخ 24 تیرماه در واحد HTM کارخانه آلومینیوم جنوب واقع در شهرستان لامرد که همچنان در اختیار پیمانکار بوده و به کارخانه تحویل نشده است در مرحله تست روغن داغ، آتش‌سوزی محدودی اتفاق افتاد که خوشبختانه بدون تلفات جانی و با حداقل خسارات مالی مهار شد.

بر پایه بررسی‌های کارشناسی آتش‌سوزی نتیجه نشت روغن از محل اتصالات بدنه یکی از شیرها و به دلیل بالاتر بودن دمای روغن از نقطه احتراق (فلش پوینت) حادث شده است.

باوجود رعایت تمام موارد پیشگیری، چنین حوادث جزئی در کارخانجات بزرگ صنعتی اجتناب‌ناپذیر است، خوشبختانه این حادثه بدون هیچ‌گونه آسیب و تلفات جانی بوده و خسارات مالی نیز محدود به 3 عدد شیر کنترل و 4 عدد شیر کروی (گلوب ولو) است.

در انتها لازم به ذکر است حریق جزئی فوق به‌هیچ‌عنوان مانع از عملیات تولید نبوده و شرکت کما مطابق روال عادی خود در حال تولید بوده و همچنان که از ابتدای سال جاری در راستای تحقق شعار جهش تولید هرگز از تلاش دست برنداشته در ادامه نیز باقدرت و با حمایت سهامداران و اعضای محترم هیئت‌مدیره محکم‌تر از قبل در این مسیر حرکت خواهد کرد.

متاسفانه برخی از رسانه‌های محلی و داخلی بدون کسب اطلاع دقیق از علل و حجم این آتش‌سوزی با درج مطالبی ناصحیح خوراک تبلیغاتی برای رسانه‌های معاند فراهم آورده‌اند که جای تأمل دارد.


ثبت نظر

ارسال