امتیازات ویژه به بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد استان فارس از اختصاص امتیازات ویژه به بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این منطقه خبر داد.
  • شنبه 21 تیر 1399 ساعت 9:41

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، این منطقه ویژه، کانون بزرگ صنعتی در جنوب استان فارس با مزیت‌ها فراوان و فرصت‌های متنوع می‌تواند میزبان سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باشد. صاحبان سرمایه در منطقه ویژه اقتصادی لامرد از معافیت‌های مالیاتی و گمرکی برخوردارند و ازنظر تامین امکانات زیرساختی دغدغه‌ای نخواهند داشت. دسترسی به معادن غنی، منابع انرژی و کریدورهای ارتباطی و همچنین دسترسی آسان به آلومینیوم مذاب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، شرایط ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران فراهم است. منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر لامرد در طرح جامع خود زون مربوط به تولید برق و انرژی پیش‌بینی کرده و درهرصورت فرصت‌های متنوع پیش‌رو سرمایه‌گذاران است.

فریدون فدایی‌دولت مجری طرح صنایع انرژی‌بر لامرد و پارسیان و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد، با اشاره به بهره‌برداری پرافتخار بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین کارخانه تولید شمش آلومینیوم ایران در منطقه ویژه اقتصادی لامرد که به‌صورت ویدئوکنفرانس و به دستور رئیس‌جمهور و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در اردیبهشت‌ماه امسال انجام شد، گفت: در هفته‌های آتی نخستین محموله شمش مجتمع آلومینیوم جنوب (سالکو)، در منطقه ویژه اقتصادی به فروش می‌رسد.

وی افزود: در فاز نخست در این مجتمع سالانه ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم تولید می‌شود و تاکنون از ۲۵۸ دیگ (سلول) موجود، ۶۰ دیگ وارد مدار تولید شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با بیان اینکه با بهره‌برداری از مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، شرایط برای ایجاد واحدهای صنعتی در حوزه صنایع پایین‌دست آلومینیم در این کانون صنعتی راهبردی فراهم است، ادامه داد: سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دست آلومینیم سبب اشتغال‌زایی چند برابری، افزایش ارزش‌افزوده و سودآوری بالایی خواهد داشت و نیاز داخلی و خارجی نیز فراهم می‌شود، برای اطمینان خاطر سرمایه‌گذاران با مدیران مجتمع صنایع آلومینیم جنوب توافق کرده‌ایم که بخشی از تولیدات مجتمع آلومینیوم جنوب با هدف ایجاد ارزش‌افزوده به صنایع پایین‌دست جهت تولید محصولات ازجمله کابل، ریخته‌گری، قطعات خودرو، ورق‌های عریض، قوطی‌های نوشابه، فویل‌های آلومینیومی و دیگر صنایع مرتبط با این حوزه اختصاص یابد که تحقق این مهم و ورود سرمایه‌گذاران به حوزه پایین‌دست آلومینیم اشتغال بیشتر و جلوی خام فروشی را خواهد گرفت. علاوه بر آن در شرایط فعلی که فروش نفت تقریباً متوقف‌شده و کشورمان نیاز به ارز دارد بخشی از نیاز ارزی کشور را با صادرات تولیدات واحدهای مذکور، تامین نماییم.

فدایی دولت با تاکید بر این‌که پارامترهای موجود در منطقه ویژه اقتصادی لامرد و ارتقای سرمایه‌گذاری‌های جدید می‌تواند اقتصاد استان فارس و مناطق پیرامونی منطقه ویژه لامرد را متحول سازد، ادامه داد: یکی از جذابیت‌های دیگر برای سرمایه‌گذاران، زون تولید برق و انرژی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد است که با توجه به شرایط ویژه اقلیمی و تابش نور خورشید و همچنین حمایت‌های دولت در خرید تضمینی برق و با توجه به توسعه طرح‌های انرژی‌بر در این منطقه نیز این ظرفیت فراهم است که نیروگاه‌های کوچک و بزرگ برق در این منطقه مستقر شوند.

به گفته این مدیر ارشد صنعتی، اخیرا برق تولیدی یکی از واحدهای ۱۰ مگاواتی انرژی خورشیدی وارد مدار شده است.

وی از فعالیت و خدمات‌دهی گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد به واحدهای صنعتی مستقر در سایت صنایع انرژی‌بر لامرد خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده، تمامی رویه‌های گمرکی در گمرک منطقه ویژه لامرد فعال شده است که اطمینان خاطری برای استمرار فعالیت سرمایه‌گذاران است.

فدایی دولت در خصوص برنامه‌های توسعه سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: بخشی از اراضی منطقه ویژه لامرد به شهرک آلومینیوم با عنوان «آلوم شهر» اختصاص دارد که سرمایه‌گذاران ازنظر تامین مواد مذاب آلومینیوم و شمش آلومینیوم، دغدغه‌ای نخواهد داشت که از هلدینگ‌ها و سرمایه‌گذاران حوزه صنعت آلومینیم دعوت گرفته شد و از این منطقه بازدید کردند.

وی ادامه داد: همچنین سندیکای آلومینیوم ایران با اعزام نمایندگان خود به این منطقه زیرساخت‌های موردنیاز صنایع پایین‌دستی آلومینیوم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد را مورد تایید قرار داد.

فدایی دولت با تاکید بر این‌که تمام تلاشمان آن است که دغدغه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به حداقل برسد بیان کرد: ازجمله این اقدامات تلاش برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است که در این راستا با امضای تفاهم‌نامه‌ای با شرکت تامین سرمایه امین که بزرگ‌ترین و اولین شرکت مطرح در زمینه تامین سرمایه در گردش در کشور است و همچنین با امضای تفاهم‌نامه‌ای با مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، تلاش کردیم دغدغه تامین سرمایه شرکت‌ها و فعالان بخش خصوصی به حداقل ممکن برسد.

وی در پایان با دعوت مجدد از صاحبان سرمایه برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد تاکید کرد: امتیازات ویژه‌ای که به سرمایه‌گذاران در این منطقه داده می‌شود در سطح کشور کم‌نظیر است و امیدوارم سرمایه‌گذاران از این فرصت نهایت بهره را برای توسعه صنعتی کشور و ایجاد ارزش‌افزوده صنعتی ببرند.


ثبت نظر

ارسال