بازار آلومینیوم در رکود نسبی عبور از بحران کرونا

پنجره‌ایرانیان؛ بازار آلومینیوم این روزها و با عبور از بحران کرونا در رکود نسبی به سر می‌برد. البته فعالان این حوزه خود را آماده جهش تولید کرده‌اند و معتقدند که برای عبور از این دوران باید دولت بیش‌ازپیش به تولیدکنندگان داخلی اعتماد کند و از آن‌ها حمایت به عمل آورد تا تولیدکنندگان نیز بتوانند خود را مهیای جهش در تولید کنند.
  • شنبه 10 خرداد 1399 ساعت 17:47

هبت‌الله فاضلی رئیس هیئت‌مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در گفت‌وگو با ایراسین عنوان کرد: ما در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان جهش تولید نام‌گذاری شده است، قصد افزایش میزان تولیدات در زمینه آلومینیوم را داریم، اما موضوع آن است که باید دولت نیز در حمایت از تولیدکنندگان عزم جدی داشته باشد.

فاضلی با تاکید بر این موضوع که رهبری به‌خوبی از تولیدکنندگان داخلی حمایت به عمل آورده است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب با دو عملکرد بسیار خوب سبب شدند که راه تولیدکنندگان داخلی باز شود. از یک‌سو مانع از واردات کالاهای مشابه داخلی شدند و از سوی دیگر نیز شاهد منع حضور کارفرمایان خارجی در پروژه‌های ایرانی شدیم که این اقدام‌ها راه را برای تولیدکنندگان داخلی گشوده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر بازار آلومینیوم خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز تولیدکنندگان با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا از وزارت صنعت، معدن و تجارت و دست‌اندرکاران و رئیس‌جمهور انتظار دارند که از تولید داخلی به معنای واقعی حمایت به عمل آورند و کارها پروژه‌ها را به شرکت‌های داخلی بسپارند. در این راستا نیز دولت در زمینه مالیات ارزش‌افزوده، ضمانت‌نامه‌های بانکی و تهیه مواد اولیه باید به تولیدکنندگان کمک کند.

رئیس هیئت‌مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در پایان یادآور شد: در حال حاضر و در دوران عبور از بحران شیوع ویروس کرونا، بازار آلومینیوم به نسبت در رکود به سر می‌برد که امیدوار هستیم که با عبور از این بحران، دوباره شاهد رونق در این بازار باشیم.


ثبت نظر

ارسال