مدیر بازرگانی خارجی شرکت آلومینیوم ایران:

در سال آتی مشکلی در زمینه تامین مواد مصرفی نخواهیم داشت

پنجره‌ایرانیان؛ مدیر بازرگانی خارجی شرکت آلومینیوم ایران گفت: تامین مواد اولیه برای نیمه دوم سال 1399 نیز برای شرکت آلومینیوم ایران صورت گرفته و این شرکت در زمینه خرید و تهیه مواد ضروری و موردنیاز با مشکلی مواجه نخواهد شد.
  • چهارشنبه 3 اردیبهشت 1399 ساعت 16:7

مسعود محمودی در گفت‌وگو با فلزات آنلاین، اظهار داشت: سال‌هاست که آمریکا در زمینه محدود کردن مناسبات تجاری کشور در تمام زمینه‌ها به‌خصوص صنعت آلومینیوم به وضع قوانین و مقررات سخت‌گیرانه‌ای پرداخته و شرکت آلومینیوم ایران نیز اخیرا جزو شرکت‌های تحریم شده قرار گرفته است. به همین دلیل این تصور وجود داشت که ایرالکو در سال آینده با مشکل تامین مواد اولیه مواجه خواهد شد؛ درحالی‌که مدیران شرکت آلومینیوم ایران تمام تلاش خود را انجام داده‌اند تا در زمینه تامین مواد اولیه در سال آتی با مشکلی مواجه و اختلالی در حوزه فعالیتی این شرکت ایجاد نشود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی نیمه دوم سال 2020 را از طریق شرکت‌های خارجی تامین و تولیدکننده مواد اولیه انجام دادیم و در این زمینه با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

مدیر بازرگانی خارجی شرکت آلومینیوم ایران توضیح داد: شرکت ایرالکو در زمینه تولید شمش آلومینیومی قدمت بیشتری نسبت به سایر تولیدکنندگان در کشور دارد، به همین دلیل، کانال‌های تامین بیشتری را می‌شناسد و ارتباطات بیشتری با شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه دارد.

محمودی عنوان کرد: چنانچه از آمار و اطلاعات منتشرشده در زمینه فعالیت شرکت‌های تولیدکننده آلومینیوم در کشور به‌دست‌آمده است، در سال گذشته که 37 درصد افت تولید آلومینیوم در کشور داشتیم، شرکت آلومینیوم ایران نه‌تنها کاهش میزان تولیدات نداشت، بلکه توانست تولیدات خود را یک درصد نیز افزایش تولید دهد.

مدیر بازرگانی خارجی شرکت آلومینیوم ایران تشریح کرد: ازآنجاکه سایر شرکت‌های تولیدکننده آلومینیوم در کشور منابع تامین‌کننده متنوع و ارتباط مناسب با سایر کشورها نداشتند، فعالیت آن‌ها در سال گذشته سیر نزولی یافت و با کاهش میزان تولیدات مواجه شدند؛ البته این امر تا حدودی قابل پیش‌بینی و پیشگیری بود.

محمودی خاطرنشان کرد: منابع تامین‌کننده آلومینا را برای سال آتی متنوع‌تر کردیم، به‌نحوی‌که با هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تامین مواد اولیه مواجه نخواهیم شد و این سیر صعودی و رو به رشد شرکت ایرالکو در سال آتی نیز به همین ترتیب ادامه‌دار خواهد بود.

وی بیان کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری برای تولید مواد اولیه آلومینیومی و بومی‌سازی آن، مدیران ایرالکو چند سالی است که برنامه‌هایی در این خصوص داشته و در سال جاری نیز با شدت بیشتری تلاش کردند که آن را اجرایی کنند. اقدامات صورت گرفته در این زمینه موجب شده که زیرساخت‌های لازم برای تولید 50 درصد مواد اولیه ضروری در کشور فراهم و از این طریق نیاز ما به این مواد اولیه به میزان زیادی برطرف شود.

 


ثبت نظر

ارسال