مدیرعامل آریا آلومینیوم: توری‌های آلومینیومی، نقش محافظتی نیز دارند

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت آریا آلومینیوم با اشاره به سابقه 18 ساله این شرکت در زمینه تولید توری‌های آلومینیومی، گفت: توری‌های آلومینیومی که در منازل و ساختمان‌ها استفاده می‌شود علاوه بر اینکه از ورود حشرات مزاحم جلوگیری می‌کند، نقش محافظتی نیز دارند.
  • سه شنبه 2 اردیبهشت 1399 ساعت 12:22

سعید بوستان منش‌فر در گفتگو با فلزات آنلاین گفت: نصب توری دروپنجره موجب ایمنی بیشتر ساختمان‌ها می‌شود و از پخش شدن شیشه در هنگام شکستن یا زلزله جلوگیری می‌کند.

بوستان منش‌فر افزود: در سال‌های اخیر، تعداد تولیدکنندگان توری آلومینیومی در کشور افزایش‌یافته اما بااین‌حال، هیچ استانداردی در این زمینه تعیین نشده است.

وی در خصوص عمده مشکلی که در زمینه تولید توری و دروپنجره آلومینیومی در کشور با آن مواجه هستند، توضیح داد: یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که در این سال‌ها با آن مواجه شدیم و برای ما دردسرهای زیادی به همراه داشته، طراحی و ساخت مدل‌های جدید دروپنجره و توری آلومینیومی است.

مدیرعامل شرکت آریا آلومینیوم با اشاره به زمان و هزینه‌ای که برای طراحی‌های نوین صرف می‌شود، مطرح کرد: برای طراحی و تولید مدل‌های نوین مدت‌ها زحمت می‌کشیم و هزینه می‌کنیم اما چون راه کپی‌برداری در کشور هموار است، به‌راحتی سایر تولیدکنندگان، طرح‌های ما را کپی می‌کنند که اگر این شرایط ادامه یابد، رغبت و تمایل ما نیز برای نوآوری و خلاقیت کم می‌شود.

بوستان منش‌فر در مورد کیفیت توری‌های تولید شده در کشور، اظهار کرد: هر چه میزان ایجینگ (سختی‌پذیری) یا مقاومت در شرایط سایش، بیشتر باشد؛ مسلما محصول تولید شده کیفیت بالاتری خواهد داشت و مقاومت به سایش، ارتباطی به وزن توری تولید شده ندارد و توری آلومینیومی ازلحاظ فیلر هرچه نازک‌تر باشد، وزن کار کمتر می‌شود.

وی در خصوص خرید تکنولوژی موردنیاز برای ساخت توری آلومینیومی در کشور، گفت: تکنولوژی موردنیاز برای تولید و ساخت توری آلومینیومی را در اختیار تولیدکنندگان قرار نداده‌اند و ما دستگاه‌های ضروری را از چین وارد می‌کنیم، دستگاه‌هایی که برای تولید توری احتیاج داریم حداقل هفت میلیارد تومان است که در این حوزه، هیچ تولیدکننده‌ای قادر نیست این میزان برای خرید یک دستگاه هزینه کند.

 

 


ثبت نظر

ارسال