تعرفه مالیاتی اتحادیه اروپا برای صادرکنندگان چینی اکستروژن‌های آلومینیومی

پنجره‌ایرانیان؛ اتحادیه اروپا صنعت اکستروژن چین را به اعمال تعرفه‌های مالیاتی سنگین تهدید کرده است. اتحادیه اروپا هدف از این اقدام را حفظ صنعت اکستروژن و فرصت‌های شغلی در اروپا عنوان کرده است.
  • شنبه 10 اسفند 1398 ساعت 13:24

به گزارش بلومبرگ، اتحادیه اروپا در حال تکمیل تحقیق بر روی میله، مفتول، پروفیل و لوله‌های آلومینیومی واردشده به اتحادیه اروپا از طرف چین است. به گفته مسئولان مربوطه در اتحادیه اروپا، این محصولات چینی زیر قیمت بازار اروپا به این منطقه واردشده و درواقع دامپینگ یا بازارشکنی محسوب می‌شوند.

این تحقیق مشخص خواهد کرد که آیا محصولات واردشده از چین باعث شکست قیمت شده و آیا این مسئله به اقتصاد اتحادیه اروپا لطمه وارد می‌کند یا خیر؟!

این تحقیق بر اساس شکایت هفت تولیدکننده اصلی در اروپا در تاریخ سوم ماه ژانویه سال جاری صورت گرفته است. درواقع این هفت شرکت، یک‌چهارم تولید این محصولات را بر عهده دارند.

به گفته مسئولان شرکت‌های فوق، اعمال عوارض گمرکی سنگین بر روی محصولات چینی ضروری بوده و لازم است که به‌سرعت صورت گیرد.

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، این کمیسیون طی هشت ماه آینده فرصت دارد تا درباره اعمال آنتی‌دامپینگ یا مقابله با بازارشکنی چین تصمیم بگیرد و درنهایت ١٤ ماه فرصت دارد تا درباره اعمال مالیات و میزان آن، تصمیم قطعی خود را اعلام کند. اعمال این مالیات تا پنج سال آینده پابرجا خواهد بود.


ثبت نظر

ارسال