مدیرعامل گروه عایق کویر یزد مطرح کرد:

عدم توازن در بازار «دروپنجره آلومینیومی» با رکود ساختمان‌سازی

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل گروه عایق کویر یزد در خصوص رقابت ناسالم میان تولیدکنندگان دروپنجره آلومینیومی، گفت: امسال، به دلیل رکود در صنعت ساختمان‌سازی کشور، شاهد افت میزان تقاضا برای خرید محصولات آلومینیومی در بازار بودیم؛ به همین خاطر، برای حفظ تعادل در بازار، باید میزان تولیدات نیز کمتر از سابق می‌شد اما این اتفاق نیفتاد و با عدم توازن میان تولید و تقاضا، تولیدکنندگان تمایل به کاهش دادن قیمت‌ها داشتند و به خاطر فروش بیشتر، قیمت نهایی محصول تولیدشده خود را نسبت به قیمت واقعی آن کاهش دادند. تولید با این کاهش قیمت بی‌دلیل و بی‌منطق موجب ایجاد فضای رقابتی ناسالم شده است.
  • یکشنبه 20 بهمن 1398 ساعت 9:55

به گزارش فلزات آنلاین، سید رضا اخوان دستمالچی که بیش از 13 سال است که در حوزه تولید دروپنجره آلومینیومی فعالیت می‌کند، در خصوص یکی از مشکلاتی که اکثر تولیدکنندگان دروپنجره آلومینیومی با آن مواجه هستند، اظهار داشت: میزان خرید و مصرف دروپنجره آلومینیومی به دلیل کم شدن میزان ساختمان‌سازی در کشور، کاهش یافته است؛ درحالی‌که تولیدکنندگان بیش از نیاز بازار، امسال دروپنجره تولید و عرضه کرده‌اند؛ یعنی باوجوداینکه میزان تقاضا برای خرید به دلایل اقتصادی کمتر از گذشته شده اما همچنان ظرفیت تولید در این زمینه، همانند سال‌های قبل است و کاهشی را در زمینه تولید در این حوزه شاهد نبوده‌ایم. این در حالی است که حتی مجوزهای جدیدی برای ورود کارگاه‌های تولیدی همچنان صادر می‌شود.

وی در مورد تامین مواد اولیه موردنیاز برای ساخت دروپنجره آلومینیومی، بیان کرد: در این زمینه، خوشبختانه ما با مشکلی مواجه نشدیم چون در حال حاضر، از پروفیل‌های تولید داخلی استفاده می‌کنیم اما در زمینه تولید یراق‌آلات، تمام تولیدکنندگان با مشکل کمبود و بالا رفتن قیمت‌های این محصولات، مواجه هستند.

مدیرعامل گروه عایق کویر یزد در ادامه توضیح داد: یراق‌آلات مورداستفاده در زمینه تولید و ساخت دروپنجره آلومینیومی، وارداتی است و به همین جهت، شرکت‌های واردکننده یراق‌آلات و تولیدکننده دروپنجره آلومینیومی ازآنجایی‌که بدون واسطه محصول موردنیاز خود را وارد و مصرف می‌کنند، با مشکلات کمتری مواجه هستند درحالی‌که برای سایر شرکت‌ها، تهیه و تامین یراق‌آلات موردنیاز به‌عنوان یکی از چالش‌ها و موانع برای تولید و افزایش نرخ بهره‌وری شناخته می‌شود.

دستمالچی در پایان، به واردات یرا‌ق‌آلات اشاره کرد و گفت: در گذشته، یراق‌آلات موردنیاز خود را از آلمان تامین می‌کردیم اما در حال حاضر، به دلیل تحریم‌ها، تنها به بازار ترکیه دسترسی داریم و مجبوریم که نیاز مجموعه را از طریق محصولات ترک برطرف کنیم.

 


ثبت نظر

ارسال