کاهش ۵ درصدی قیمت پیش‌بینی‌شده آلومینیوم

پنجره‌ایرانیان؛ وزارت صنایع استرالیا اعلام کرد که با توجه به تنش‌های تجاری اخیر میان ایالات‌متحده و چین، پیش‌بینی می‌شود که قیمت آلومینیوم بیش‌ازپیش کاهش یابد.
  • چهارشنبه 17 مهر 1398 ساعت 16:21

در ماه ژوئن، وزارت صنایع استرالیا پیش‌بینی کرده بود که قیمت آلومینیوم در این ماه به ۱۷۹۳ دلار برای هر تن خواهد رسید اما با توجه به تنش‌های اخیر ایجادشده، هم‌اکنون معتقد است که قیمت آلومینیوم تا پایان سال جاری ۵ درصد کمتر از مقدار پیش‌بینی‌شده خواهد بود. این سازمان همچنین در ماه ژوئن اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۲۰ قیمت آلومینیوم به ۱۶۶۲ دلار برای هر تن و تا سال ۲۰۲۱ به ۱۵۴۵ دلار برای هر تن خواهد رسید اما در پیش‌بینی اخیر خود در ماه اکتبر اعلام کرد که قیمت آلومینیوم تا سال ۲۰۲۰، ۱۴ درصد کمتر و تا سال ۲۰۲۱، ۲۰ درصد کمتر از مقدار پیش‌بینی‌شده خواهد بود.

به گفته این سازمان، تنش موجود میان ایالات‌متحده و چین بر روی تقاضای چین تأثیر منفی خواهد داشت. از ماه اکتبر ۲۰۱۸ تاکنون، این تنش بر روی قیمت انواع فلزات اثرات منفی داشته است.

از طرفی پیش‌بینی این سازمان برای قیمت آلومینا تا پایان سال ۲۰۱۹ تغییر کرده است. در ماه ژوئن این سازمان قیمت آلومینا را برای سال ۲۰۱۹، ۳۵۶ دلار برای هر تن پیش‌بینی کرده بود که هم‌اکنون این قیمت را 5 درصد کاهش داده است. از طرفی قیمت آلومینا با ۶ درصد کاهش نسبت به پیش‌بینی صورت‌گرفته در ماه ژوئن، برای سال ۲۰۲۰، ۳۳۴ دلار برای هر تن و با ۹ درصد کاهش برای سال ۲۰۲۱، ۳۱۶ دلار برای هر تن در نظر گرفته است.

وزارت صنایع استرالیا، پیش‌بینی مصرف جهانی آلومینیوم خود را برای سال 2019، با ۳ درصد کاهش نسبت به پیش‌بینی ماه ژوئن، 64.48 میلیون تن، برای 2020 با 8 درصد کاهش نسبت به ژوئن، 63.53 میلیون تن و برای سال 2021 با 13 درصد کاهش نسبت به پیش‌بینی ژوئن، 62.42 میلیون تن اعلام کرد.

این سازمان پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته برای لیتیم و روی را نیز تغییر و کاهش داده است.

سازمان فوق معتقد است که به ‌علت افزایش تولید و کاهش رشد اقتصادی چین، قیمت روی از 2989 دلار/تن در سال ۲۰۱۸ به 2320 دلار برای هر تن کاهش خواهد داشت. همچنین پیش‌بینی می‌شود که قیمت مس از متوسط 6668 دلار برای هر تن در سال 2018 به 6328 دلار برای هر تن در سال 2021 تغییر کند. بر اساس این پیش‌بینی قیمت نیکل نیز از 13420 دلار برای هر تن در سال 2018 به 15784 دلار برای هر تن در سال 2021 خواهد رسید.


ثبت نظر

ارسال