خسارت چندباره آتش‌سوزی در شهرک صنعتی جویبار؛

تخریب کارخانه آلومینیوم به دلیل نبود امکانات آتش‌نشانی!

پنجره‌ایرانیان؛ نبود امکانات آتش‌نشانی در شهرک صنعتی و شهر کوهی‌خیل جویبار 80 درصد کارخانه پروفیل آلومینیوم در شهرک صنعتی جویبار را تبدیل به خاکستر کرد.
  • یکشنبه 2 تیر 1398 ساعت 16:16

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از بلاغ مازندران، شروین دهستانی مدیر کارخانه پروفیل آلومینیوم در شهرک صنعتی جویبار در گفت‌وگویی با اشاره به آتش‌سوزی هفته گذشته در این کارخانه، گفت: این کارخانه جزو سه کارخانه تولید پروفیل آلومینیوم در استان مازندران با حدود ۴۰ پرسنل در مازندران است که در آتش‌سوزی اخیر نزدیک به ۸۰ درصد کارخانه تبدیل به خاکستر شد.

وی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی جویبار باوجود فعالیت واحدهای صنعتی بی‌شمار به امکانات آتش‌نشانی مجهز نشده است، اظهار کرد: هنوز علت دقیق حادثه و میزان برآورد کلی خسارت مشخص نشده است.

علی‌اصغر قاسمی شهردار کوهی‌خیل نیز با بیان اینکه بارها نبود تجهیزات و ماشین آتش‌نشانی را به گوش مسئولان رساندیم، گفت: اختصاص امکانات و تجهیزات بر اساس جمعیت شهری بیش از دو هزار نفر بوده اما در عمل پوشش سقف جمعیتی در شهر کوهی خیل نزدیک به ۳۰ هزار نفر است.

قاسمی تصریح کرد: تجهیزات و امکانات شهرداری کوهی‌خیل پاسخگوی آتش‌سوزی‌های احتمالی شهرک صنعتی نیست و استفاده از این امکانات در حدی است که میزان شعله‌وری آتش را کاهش دهیم نه اینکه مهارش کنیم.

وی تاکید کرد: نگاه توزیع منابع و امکانات بر اساس جمعیت ساکن است که جزء ایرادات توزیع اعتبارات در سطح کشور است.

گفتنی است شهرک صنعتی جویبار در زمینی به مساحت 91 هکتار و 94 واحد صنعتی و تولیدی است.


ثبت نظر

ارسال