عرضه نانو عایق‌های نمای ساختمان که موجب کاهش مصرف انرژی می‌شود

پنجره‌ایرانیان؛ محققان یکی از شرکت‌های فناور به نانو عایق‌هایی دست یافتند که موجب کاهش مصرف انرژی سیستم گرمایشی و سرمایشی در تابستان و زمستان می‌شود، ضمن آنکه به دلیل عمر مفید بالا، قابل‌استفاده در نمای ساختمان است.
  • چهارشنبه 21 فروردین 1398 ساعت 19:42

به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش تعرفه‌های انرژی، ضروری است که غیر از پنجره‌ها، دیوارهای ساختمان نیز در برابر گرما و سرما عایق شوند. روش‌های گوناگونی برای عایق‌سازی ساختمان وجود دارد، ولی اقتصادی بودن اجرای چنین روش‌هایی با اهمیت است.

در این راستا یکی از شرکت‌های فناور، اقدام به تولید رنگ عایق نانو ساختار کرده است که می‌تواند با ضخامت کم و هزینه مقرون‌به‌صرفه نسبت به سایر روش‌ها اقدام به عایق‌سازی سطوح کند.

این رنگ بر اصول محافظت از گرما برای طولانی‌مدت ساخته شده و اثر کلی آن به این صورت است که هوا در تخلخل‌های موجود در نانو مواد به‌کاررفته در ترکیب رنگ محبوس می‌شود و سبب بروز ویژگی عایق شدن این محصول شده است.

رزین مورداستفاده در ترکیب این محصول دارای هدایت حرارتی کم است، ضمن آنکه این رنگ دارای مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون است و برای جلوگیری از انتقال حرارت در دیوارها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از این رنگ در نمای داخلی ساختمان باعث می‌شود گرمایی که به روش تابش به سطح برخورد می‌کند، بازتابیده شده که این امر موجب کاهش اتلاف انرژی در داخل ساختمان در زمستان خواهد شد. استفاده کمتر از سیستم گرمایشی در زمستان و استفاده کمتر از سیستم خنک‌کننده در تابستان از مزایای این نانو عایق به شمار می‌رود.

این نانو عایق همچنین قابل کاربرد در نما است؛ چراکه سالیان طولانی می‌تواند عمر کند و نماهای تمیز و بدون رنگ‌پریدگی ایجاد کند. این رنگ قادر است آلودگی‌هایی که بر روی آن ایجاد می‌شود را با اشعه UV اکسید و متلاشی کند.

چسبندگی بالا از دیگر مزایای این عایق است، به‌گونه‌ای که احتمال جدا شدن از سطح، ورق‌شدگی و ریختگی را به حداقل می‌رساند. خشک شدن سریع نسبت به رنگ‌های معمول، پایه آب بدون نیاز به حلال و قابلیت اضافه کردن رنگ‌دانه‌های پایه آب برای تبدیل به رنگ‌های متنوع از دیگر مزایای این محصول است.


ثبت نظر

ارسال