عضو هیات مدیره سندیکای آلومینیوم:

خصوصی‌سازی در عرض 3 روز چه معنی دارد؟!

پنجره‌ایرانیان؛ عضو هیات مدیره سندیکای آلومینیوم: ترجیح می‌دهیم در مورد خصوصی‌سازی جدید آلومینیوم المهدی چیزی نگوییم زیرا پشت پرده‌های این واگذاری بوی خوشی به ‏همراه ندارد.‏
  • چهارشنبه 28 آذر 1397 ساعت 10:58

آریا صادق نیت حقیقی عضو هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: از زمانی که المهدی و هرمزال توسط بخش خصوصی به آن شکل واگذار شد علی‌رغم تمام مصوبات و جلساتی که با حضور خریدار المهدی و مالک جدید برگزار و مصوب می‌شد، وی اصرار بر افزایش قیمت سهام داشت اما هیچ‌گاه تمکین نکرد و هیچ سهمی در بورس عرضه نشد.

وی ادامه داد: در این دو، سه سال جمعا دو، سه هزار تن آلومینیوم در بورس عرضه کردند که این مقدار باید در طول یک هفته عرضه می‌شد اما ایشان در طول 3 سال این میزان ارائه کردند.

عضو هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران خاطرنشان کرد: جنس تولیدی در المهدی در حجم بسیار بالایی صادر می‌شود و برای بازار داخلی نیز در خارج از بورس توسط افرادی مشخص که ردپای آن‌ها در ایرالکو نیز قابل‌رؤیت است، فروخته می‌شود اما خارج از فضای بورس و باقیمتی پایین‌تر! المهدی شفافیت ندارد و درزمینه کاری مشکلاتی را نیز برای ایرالکو به وجود آورده است.

وی در مورد امکان خصوصی‌سازی جدی المهدی و خریدار احتمالی سهام این مجموعه نیز گفت: ترجیح می‌دهم درباره موضوعی که از آن بوی خوشی به مشام نمی‌رسد و بسیار ابهام دارد و فکر می‌کنیم پشت پرده‌های سنگینی دارد صحبت نکنیم، فعلاً درباره این مسئله موضع نمی‌گیرم تا ببینیم که پشت پرده این تصمیمات خلق‌الساعه چه چیزهایی است.

حقیقی تاکید کرد: ما گفتیم این خصوصی‌سازی بررسی نشده انجام‌شده ولی سازمان خصوصی‌سازی همیشه دفاع کرده و حالا می‌خواهد یک‌هفته‌ای این شرکت را به شخص سومی واگذار کند، انگار که می‌خواهد یک وانت بفروشد. به‌هرحال این‌قدر مسئله پیچیده است که ما ترجیح می‌دهیم سکوت کنیم.


ثبت نظر

ارسال