ساماندهی واحدهای تولیدی بی شناسنامه

پنجره‌ایرانیان؛ دبیر انجمن صنفی، کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره ایران یکی از اصلی‌ترین مباحث حال حاضر صنعت در و پنجره را فعالیت شرکت‌های بدون شناسنامه و نامعتبر عنوان کرد.
  • دوشنبه 28 خرداد 1397 ساعت 12:27

وحید جلالی پور با اشاره به این موضوع گفت: در کشور ما صنعت در و پنجره درحال‌توسعه است و باید با برنامه‌ریزی و نظارت دقیق فعالیت‌های تولید‌کنندگان بدون شناسه را ساماندهی کنیم تا همانند سایر مجموعه‌ها بتوانند مطابق با سیاست‌های انجمن و همسو با صنعت در و پنجره فعالیت داشته باشند.

جلالی پور با تاکید بر این‌که معیارهای مختلفی برای قیمت‌گذاری وجود دارد گفت: می‌توان نوع متریال به‌کاررفته و میزان دستمزد ساخت را مهم‌ترین شاخص قیمت‌گذاری در این صنعت عنوان کرد. در انجمن جلسات مکرری در این خصوص داشتیم و هزینه‌های تولید و دستمزد را محاسبه کرده و به تراز قیمتی مشخصی برای محصولات استاندارد که تولید‌کنندگان آن تحت نظر انجمن هستند رسیدیم و به‌عنوان شاخص قیمتی مشخص کرده‌ایم. درحال‌حاضر ابعاد استاندارد و مصرفی که توسط مجموعه‌های شناسنامه‌دار تولید می‌شود، قیمت واحد و مشخصی دارند.

وی با اشاره به اینکه ادامه فعالیت نادرست مجموعه‌های بی شناسه اثرات منفی زیادی در پی خواهد داشت افزود: قیمت‌های متفاوتی که از سوی تولیدکنندگان به مشتریان ارائه می‌شود، اختلاف زیادی دارند که بعضاً قیمت‌های کارشناسی نشده است. عمدتا این موارد از سوی تولیدکنندگان بی شناسه ارائه می‌شود و باعث از دست رفتن اعتماد مصرف‌کنندگان به تمام فعالان این صنعت می‌شود. لازم به ذکر است سیاست‌های انجمن ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن آن واحد‌ها است و توقف هیچ واحد تولیدی در دستور کار انجمن نیست.

 


ثبت نظر

ارسال