در گفتگوی اختصاصی جعفر بزرگر با پنجره ایرانیان اعلام شد

پنجره تمام عایق با نسل جدید گسکت های کربن

پنجره ایرانیان: شرکت بنیس با برندهای شناخته شده و معتبر جهانی با عزمی راسخ و رعایت دقیق استانداردها و احترام به حقوق مشتریان و انتظارات آنها و تلاش برای ارائه خدمات با نیاز هر کدام از تولیدکنندگان در و پنجره اکنون قطبی تاثیرگذار محسوب می‌شود.
  • شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 11:1

شرکت بنیس با مدیریت جعفر برزگر از معدود شرکت‌های است که تامین کننده یراق‌آلات و تولیدکننده گسکت‌های در و پنجره‌های دوجداره ایران است که در نمایشگاه ششم در و پنجره و صنایع وابسته به آن با رونمایی از دو گسکت جدید به استقبال مشتریان خود آمد. گسکت XNBR و گسکت TPR که به گفته مدیرعامل شرکت بنیس به بسیاری از نیازهای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در و پنجره‌های دوجداره تمام عایق پاسخ شایسته می‌دهد و به مشکلات موجود در ساخت و نصب و استفاده طولانی مدت از در و پنجره‌ها پایان خواهد داد. او درباره انگیزه شرکت بنیس از سرمایه‌گذاری سنگین در کارخانه ایران کربن  برای تولید محصولات با فناوری بالا از جمله گسکت‌های یادشده به پنجره ایرانیان می‌گوید: تمام خاصیت پنجره‌های یو.پی.وی.سی به این است که سدی در برابر نفوذ گرما و سرما، صدا و ورود گرد و خاک به داخل ساختمان باشد و  اگر پنجره‌ای بسازیم که عایق نباشد، اساسا کارآمدی این پنجره‌ها در خصوص بهینه‌سازی مصرف انرژی و جلوگیری از ورود آلاینده‌ها را از دست داده‌ایم، حال آنکه کار عایق‌بندی این پنجره‌ها را گسکت انجام می‌دهد. ایشان تاکید می‌کنند: اگر به خاطر اختلاف ناچیز قیمت از گسکت ارزان و بی‌کیفیت استفاده کنیم و پنجره خاصیت عایق بودن خود را از دست بدهد، در عمل در و پنجره یو.پی.وی.سی مزیت خود را نسبت به دیگر پنجره‌ها از دست خواهد داد. گفتنی است شرکت بنیس پس از سال‌ها فعالیت موفق در عرصه فروش یراق‌آلات و گسکت پروفیل‌های یو.پی.وی.سی با برندهای شناخته شده و معتبر جهانی با عزمی راسخ و البته با رعایت دقیق استانداردها و احترام به حقوق مشتریان و انتظارات آنها و تلاش برای ارائه خدمات متنوع و متناسب با نیاز هر کدام از تولیدکنندگان در و پنجره اکنون قطبی تاثیرگذار محسوب می‌شود. افزون بر گسکت‌های مورد نیاز در و پنجره می‌توان مجموعه ی کاملی از یراق آلات ترک و اروپایی با برندهای متنوع، پیچ و چسب و دیگر لوازم جانبی را در سبد محصولات بنیس سراغ گرفت. گفتگو با مدیرعامل شرکت بنیس را در دومین روز ششمین نمایشگاه در و پنجره و صنایع وابسته تهران بخوانید:

برای مشاهده فایل پی‌دی‌اف اینجا کلیک کنید.

موضوع رونمایی از گسکت‌های جدید کربن چیست و این دو نوع گسکت دارای چه ویژگی‌هایی نسبت به اقلام مشابه موجود در بازار هستند؟
شرکت  بنیس در ششمین نمایشگاه در و پنجره و صنایع وابسته به آن، دو نوع  گسکت نرم جدید از کارخانه ایران کربن را برای بازدید عموم به نمایش گذاشته است؛ یکی از این گسکت‌ها XNBR است که ترکیبی خاص از PVC با لاستیک NBR  بوده و در فرایند تولید این گسکت جدید تمهیداتی به کار گرفته شده که در حدود 20 درصد از این لاستیک ولکانیزه می شود و خاصیت کشسانی و برگشت پذیری بسیار بهتری نسبت به محصولات به ظاهر مشابه را دارا می باشد و در نتیجه ی استفاده طولانی مدت و زیاد از بازشوها، خاصیت خود را حفظ می‌کند و اثر آن تولید پنجره ی با کیفیت‌تر خواهد بود که مانع انتقال حرارت و ورود آلاینده‌ها به درون ساختمان خواهد شد.
 به طور مسلم استفاده از چنین گسکتی بسیار متفاوت از گسکت‌هایی است که در تولید آن تنها از  PVC استفاده می‌شود؛ خصوصا که در تولید محصولات به ظاهر مشابه با افزودن روغن های کمکی و گازوئیل به منظور کاستن از قیمت تمام شده موجب کاهش طول عمر محصولات می گردند.
 به طور حتم قیمت این محصول نسبت به محصولات به ظاهر مشابه و گسکت‌های موجود در بازار بالاتر خواهد بود؟
بله همین طور هست؛ اما افزایش جزئی قیمت، تاثیر محسوسی در قیمت تمام شده بازشوها و در و پنجره‌ها ندارد و به جای آن مزایای در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی ساخته شده با گسکت‌های XNBR کربن از حیث عایق بودن در و پنجره‌ها به نحو آشکاری افزایش می‌یابد. افزون بر این‌ها، ولکانیزه‌ شدن این محصول باعث طول عمر بیشتر این محصول و مقاومت بهتر در برابر ازون موجود در هوا شده که این خود سبب می‌شود که سطح گسکت دچار ترک‌خوردگی و تخریب نگردد.
 دومین گسکت جدید تولیدی کارخانه ایران کربن چه نام دارد و دارای چه ویژگی‌هایی است؟
گسکت دیگر تولیدی کربن TPR (ترمو پلاستیک رابر) نام دارد که برخلاف ظاهر لاستیکی خود  و خواصی که از خود بروز می دهد یک ترموپلاستیک الاستومر است، اما به دلیل عدم استفاده از لاستیک، کاملا قابل بازیافت بوده و یک محصول دیگر دوستدار محیط زیست خواهد بود. البته ممکن است خاصیت قابل بازیافت بودن گسکت جدید برای مشتریان حائز اهمیت نباشد، اما این مزیت در تولید متبلور می‌شود. به گونه‌ای که هنگام تولید گسکت‌های EPDM انبوه ضایعاتی ایجاد می شود که قابل بازیافت نبوده و به محیط زیست آسیب ‌های جبران‌ناپذیری می‌زند. اما تمامی ضایعات ناشی از تولید گسکت TPR قابل بازیافت بوده و به چرخه تولید باز می گردند. با وجود این، تمامی مزیت‌های گسکت EPDM را داراست و در حقیقت این محصول راه کار جدید کربن برای دستیابی همزمان به خواص لاستیکی و حفاظت از محیط زیست می باشد که البته این مطلب به معنی زیست تخریب بودن TPR نیست.
 استفاده از این دو گسکت‌ کربن تا چه میزان عایق بودن پنجره را افزایش می‌دهد؟
وقتی پنجره در کارگاه به شکل استاندارد ساخته و در هنگام نصب به الزامات فنی رگلاژ توجه شود، اگر تولیدکنندگان محترم در و پنجره‌ها از گسکت‌های استاندارد و برخوردار از دانش روز جهان استفاده کنند، آن‌گاه ویژگی‌ها و مزیت‌هایی چون عایق بودن پنجره‌ها مفهوم پیدا می‌کند. به واقع یک گسکت خوب و استاندارد وقتی کارایی خود را نشان می‌دهد که بعد از اینکه یک فصل سرما  یا گرما طی شد، با باز و بسته شدن متعدد بازشوها در شرایط متفاوت خواص لاستیکی و برگشت‌پذیری خود را حفظ نماید.  در موارد بسیار زیادی مشاهده می‌شود با گذشت زمان و استفاده مکرر از بازشوها، گسکت‌های استفاده شده در پنجره‌ها، خاصیت برگشت‌پذیری خود را از دست داده و دچار ترک‌خوردگی شده و حتی در هنگام بسته بودن بازشوها، حرارت یا آلاینده‌ها را از خود انتقال می‌دهند. اینجاست که بخش زیادی از کیفیت و استاندارد مورد انتظار مصرف‌کننده آسیب می‌بیند و اعتماد عمومی نسبت به در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی مخدوش خواهد شد. به همین دلیل تیم فنی و مهندسی کربن برای پایان دادن به این مشکلات و حفظ مزیت‌ها و کیفیت پنجره‌ها، محصولات جدید خود را در نمایشگاه امسال در معرض نمایش و آزمون قرار داد که البته از نظر تولیدکنندگان و متخصصان و افراد دارای تجربه و تخصص، این محصولات نمره قبولی گرفته و شاهد بودیم که سفارش برای استفاده از این دو محصول هم بیشتر از حد انتظار بود.
 انتظارتان از تولیدکننده‌های در و پنجره جهت انتخاب گسکت چیست؟
تاکید می‌کنم که کارگاه‌های تولیدی در و پنجره حتما از گسکت مناسب پروفیل خود را استفاده کنند و هرگز به بهانه کاهش قیمت تمام شده از گسکت‌های فاقد کارایی لازم استفاده نکنند، چرا که در آینده هم خود آنها با بی‌اعتمادی مشتریان مواجه می‌شوند و هم به کل صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی آسیب وارد خواهد شد. در گام نخست تولیدکنندگان محترم باید دقت کنند که سطح مقطع مناسبی را برای پروفیل خود انتخاب کنند و در مرحله بعدی نیز جنس گسکت را مورد توجه قرار دهند و فقط به دنبال قیمت نباشند.
 حجم تولیدات‌تان چقدر در ماه است و چه میزان از نیاز بازار را تامین می‌کنید؟
در حال حاضر ظرفیت خطوط تولید گسکت نرم کربن 40 تن در ماه است که به راحتی قابل افزایش است، اما تصور می‌کنم با توجه به حجم تقاضای بازار، تولید فعلی کربن جوابگو خواهد بود، اما سلیقه بازار به سمت استفاده از گسکت‌های باکیفیت سوق داده شده و تمام تلاش بنیس این است که تولیدکنندگان در و پنجره را به سمت تولید در و پنجره‌های تمام عایق سوق دهد.
علاوه بر این بخش عمده تولیدات کربن مربوط به گسکت های دو جزئی است که این مهم با در اختیار داشتن 3 جفت خط تولید با ظرفیت بالا محقق شده است. تولیدات این بخش از دو نوع TPV و TPE با کیفیت عالی می باشد و تمامی این تولیدات به کارخانه‌های پروفیل سازی فروخته می شود تا در هنگام تولید، بر روی پروفیل نصب گردد.
 چه عاملی باعث شده شرکت بنیس به شکل تخصصی وارد عرصه تولید گسکت شود؟
ببینید! تمام خاصیت پنجره‌های یو.پی.وی.سی به این است که سدی در برابر نفوذ گرما و سرما، صدا و ورود گرد و خاک به داخل ساختمان باشد و  اگر پنجره‌ای بسازیم که عایق نباشد، اساسا کارآمدی این پنجره‌ها در خصوص بهینه‌سازی مصرف انرژی و جلوگیری از ورود آلاینده‌ها را از دست داده‌ایم و در نتیجه استفاده از در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی زیر سوال می‌رود و  اگر به خاطر اختلاف ناچیز قیمت از گسکت ارزان و بی‌کیفیت استفاده شود، دیگر تفاوتی بین در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی با دیگر انواع در و پنجره‌ها وجود نخواهد داشت. همین عامل باعث شد بنیس، کارخانه ایران کربن را با سرمایه گذاری سنگین و دانش فنی بالا تاسیس کند تا گامی درجهت ارتقاء کیفیت در و پنجره های تولید شده، برداشته باشد.
 مردم عادی چگونه می‌توانند گسکت مرغوب را از نوع نامرغوب آن تشخیص دهند؟
فکر می‌کنم، حتی تولید کننده‌های ما هم در تشخیص گسکت مرغوب از نامرغوب دچار مشکل می‌شوند؛ اما اولین نکته در انتخاب گسکت خوب، اطلاع کافی از مشخصات فنی و فرمول تولید گسکت‌ها و مواد اولیه استفاده شده در آن است که پیشنهاد می‌کنم تولیدکنندگان عزیز در و پنجره‌ حتما نسبت به این مهم اطلاعات خود را افزایش و از فروشندگان گسکت، بخواهند تا این موارد را اعلام کنند تشخیص اینکه یک گسکت از لاستیک ساخته شده یا پلاستیک تا حدی ساده است اما در مورد ترموپلاستیک الاستومرها و تشخیص کیفیت آنها ، کار  سخت می‌شود، چرا که این مهم نیازمند انجام تست‌های ایجینگ و مقاومت در برابر ازون و اشعه UV خواهد بود و فقط در آزمایشگاه تخصصی امکان‌پذیر است.
 این دو محصول که شما رونمایی کردید و گسکت های دوجزئی کربن چقدر با استانداردهای جهانی مطابقت دارد؟
اصولا ترموپلاستیک الاستومر‌ها، محصولات صنعتی نوظهوری بوده و در بسیاری از اشکال مختلف صنعت کاربرد دارند. مواد اولیه آنها در ایران ساخته نمی‌شود و وارداتی هستد، ولی به تازگی چند شرکت در ایران در حال دستیابی به دانش فنی تولید آن هستند. امروزه در سراسر دنیا گسکت‌های مرغوب همگی از یکی از خانواده های ترمو پلاستیک الاستومرها ساخته و عرضه می گردند. تولیدات ما از لحاظ کیفی پا به پای محصولات خارجی و با استانداردهای جهانی ساخته می شوند.
 افزون بر این، شرکت بنیس در حال حاضر چه محصولاتی را با چه برندهایی در اختیار تولیدکنندگان در و پنجره قرار می‌دهد؟ و چرا ترجیح داده به جای انتخاب برند خاص و یراق‌آلات محدود، سبد محصولات خود رامتنوع سازد؟
سیاست راهبردی ما همیشه بر این پایه استوار بوده است که کارگاه‌های مونتاژ در و پنجره به عنوان شرکای تجاری شرکت بنیس با توجه به نیاز خود و مصرف‌کنندگان نهایی‌شان بتوانند بدون دغدغه ذهنی و بی‌واسطه به اقلام درخواستی‌شان دسترسی پیدا کنند و این یکی از مهمترین اصول تعریف شده در بنیس است که مشتریان حق انتخاب داشته باشند و بر این اساس سبد کالایی تدوین گردیده است. در بخش یراق‌آلات تک حالته و دو حالته، فرانسوی و فولکس واگنی شامل زیگینیای آلمان، Geviss ، Akpen ،Vhs ترکیه و در بخش گسکت و نوارهای درزبندی سچیل ترکیه، Rubtech امارات و کربن است و برای تکمیل این مجموعه انواع پیچ و چسب و فوم و... از تایوان و ترکیه با توجه به بهترین کیفیت و قیمت مناسب لحاظ شده است.
 در انتخاب محصولات و برندها، شرکت بنیس چه معیار‌ها و ملاک‌هایی را در نظر می‌گیرد ؟
با پایبندی به اصل کیفیت مناسب کالاهای ارائه شده، سعی بر این بوده است تا بهترین اقلام از نظر کیفی گلچین و با مناسب‌ترین قیمت‌ها عرضه گردند.
 دایره جغرافیایی فعالیت بنیس چگونه است و آیا امکان عرضه محصولات و کالاها در سراسر کشور را دارید ودر حال حاضر این محصولات در چه شهرها و استان‌هایی عرضه می‌شود ؟
ما با فراهم آوردن و گرد‌آوری مجموعه‌ای از توانمندی‌ها و افراد متخصص و با دانش فنی مورد نیاز و با تهیه و تدوین یک سیستم توزیع مدون و مکانیزه سراسر کشور را پوشش داده‌ایم. به جرات می‌توان گفت که ارسال کالا و خدمات با بالاترین دقت و در کمترین زمان ممکن به اقصی نقاط کشور را ممکن کرده‌ایم که این توانمندی و دقت در ارسال از ثبت سفارش تا تحویل نهایی کالا از نقاط قوت و نکات مثبت بنیس و باشگاه مشتریانش می‌باشد.

پنجره ایرانیان/ سال هشتم اسفند و فروردین شماره 90 - 89


ثبت نظر

ارسال