گفتگو با مدیر بازرگانی شرکت تکنما پی.وی.سی سپاهان

پروفیل واناوین؛ حرکت روی نمودار کیفیت

پنجره ایرانیان: تولید پروفیل یو.پی.وی.سی واناوین با استفاده از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه انجام می‌گیرد و تاکید بر این است که پروفیل واناوین همواره بر روی نمودار صعودی کیفیت حرکت کند.
  • چهارشنبه 13 اسفند 1393 ساعت 11:11

مدیربازرگانی شرکت تکنما پی.وی.سی سپاهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پنجره ایرانیان در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت در و پنجره ایران اعلام کرد که تولید پروفیل یو.پی.وی.سی واناوین با استفاده از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه انجام می‌گیرد و تاکید بر این است که پروفیل واناوین همواره بر روی نمودار صعودی کیفیت حرکت کند. آقای مهندس علیرضا خانمحمدی با تاکید بر حساسیت شرکت تکنما پی‌.وی.سی سپاهان در انتخاب شرکت‌ها و کارگاه‌های تولید در و پنجره می‌گوید: آیین‌نامه انتخاب و گزینش مشتریان و کارگاه‌های تولید در و پنجره در شرکت تکنما پی.وی.سی بر مبنای رعایت حقوق مصرف‌کننده تدوین شده و باور ما این است که پروفیل خوب و مونتاژ خوب به همراه استفاده از دیگر اجزای تشکیل دهنده در و پنجره با کیفیت به تولید پنجره‌های استاندارد و دوستدار محیط زیست منجر خواهد شد. مدیر بازرگانی شرکت تکنما پی.وی.سی در پاسخ به سوال پنجره ایرانیان مبنی بر حضور برند واناوین در بازارهای منطقه اظهار می‌دارد: صادقانه باید بگویم که پروفیل‌های تولید ایران، خیلی بهتر از پروفیل‌هایی است که در کشور‌های همسایه تولید می‌شود و اگر شرایط بانکی و اقتصادی این اجازه را بدهد، مطمئنا ما می‌توانیم در بازارهای منطقه فعالیت‌های خوب و تاثیرگذاری داشته باشیم.  او می‌افزاید: شرکت تکنما پی.وی.سی هم اکنون نیز در حال رایزنی‌هایی با کشورهای همسایه است و مصمم هستیم تا بسیار آرام به سمت بازار‌های دیگر کشورها حرکت کنیم و در گام اول نیز با کشور عراق، افغانستان و تاجیکستان به نتایج قابل ملاحظه‌ای رسیده‌ایم. این گفتگو را بخوانید.

 شرکت تکنما پی‌.وی.سی از چه زمان فعالیت خود را کلید زده و چه رویکردی را در تولید پروفیل یو.پی.وی.سی با برند واناوین دنبال می‌کند؟
تولید پروفیل‌های یو.پی.وی.سی با برند واناوین از سال 89 در شهرک صنعتی فراهان در استان مرکزی شروع  شد و به دلیل افزایش تقاضای تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی در سال 93 کارخانه دیگری در شهرک صنعتی رازی اصفهان تاسیس کرده‌ایم. در حال حاضر شرکت تکنما پی.وی.سی دارای 5 خط تولید پروفیل است و تمامی مواد اولیه شرکت از بهترین مواد خام تشکیل شده به نحوی که پودر پی.وی.سی  از پتروشیمی بندر امام و دیگر موادی افزودنی از بهترین مواد موجود از کشورهای اروپایی تهیه می‌شود و تا کنون همواره سعی داشته‌ایم به سمت استفاده مواد درجه 2 و فاقد کیفیت نرویم تا نمودار صعودی کیفیت پروفیل یو.پی.وی.سی واناوین ادامه پیدا کند و رضایت حداکثری مشتریان فعلی و افزایش مشتریان جدید را به همراه داشته باشد.
 رویکرد تکنما پی.وی.سی سپاهان در همکاری با مشتریان به چه نحوی است و چه هدفی را دنبال می‌کنید؟
در حال حاضر سبد محصولات واناوین در تولید پروفیل‌های بازشو چند سالی است کامل شده و 11 نمایندگی رسمی در استان تهران، ایلام، کردستان، همدان، مرکزی،  البرز، فارس، بوشهر، بندرعباس و خراسان رضوی داریم که با تمامی نمایندگان تکنما پی.وی.سی سپاهان به این اجماع رسیده‌ایم که شتابزده و بدون برنامه‌ریزی در زمان کوتاهی به فروش بالایی و سهم بیشتر از بازار دست پیدا نکنیم؛ چرا که معتقدیم اگر این فروش بالا به مرور زمان  شکل بگیرد و همراه با حفظ و ارتقای کیفیت تولیدات به دست بیاید، درخشش پروفیل واناوین ماندگار و همیشگی خواهد بود. بر همین اساس به هیچ عنوان شرکت تکنما پی.یوی.سی سپاهان به هرجا و هرکسی که دارای کارگاه در و پنجره‌سازی ‌باشد، پروفیل نمی‌فروشد و تنها با مشتریان و کارگاه‌های تولید در و پنجره‌ای همکاری می‌کنیم که توانایی تولید پنجره خوب و با کیفیت را داشته باشند. فرمول جادویی درخشش پروفیل واناوین در استفاده از پروفیل خوب، ساخت  و مونتاژ خوب و استاندارد و البته نصب خوب نهفته است و از همین رو سعی داریم تا همواره به کارگاه‌های همکار با شرکت نظارت دایمی و مستمر داشته باشیم و با همدلی و هماهنگی نمایندگان‌مان سعی می‌کنیم تا تجاربی که در اختیار داریم، را به نمایندگی‌های خود انتقال دهیم تا بتوانیم رضایت مصرف‌کنندگان را با خود همراه سازیم.
 اشاره کردید به رویه حاکم بر روابط شرکت تکنما پی.وی.سی سپاهان با نمایندگان خود، مشخصا چه ملاک‌هایی را برای انتخاب کارگاه‌های تولید در و پنجره در نظر می‌گیرید؟
شرکت تکنما پی.وی.سی سپاهان یک آیین‌نامه مشخص دارد. ما برای نماینده‌های خود در شهر‌های مختلف دستورالعمل فروش پروفیل و الزامات ناظر بر تولید در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی با پروفیل‌های واناوین را تدوین کرده‌ایم که این آیین‌نامه که به نوعی همان منشور حقوق مصرف کننده است، باید رعایت شود، البته قیمت فروش و محصولات‌مان نیز کاملا با آیین‌نامه‌های شرکت همخوانی دارد، اما با توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی مردم هر منطقه، یکسری آزادی‌ها و استقلال‌هایی به این نمایندگی‌ها اعطا کرده‌ایم که این استقلال کاملا در چارچوب آیین‌نامه‌های شرکت است.
 ارزیابی شما از نمایشگاه‌های تخصصی صنعت در و پنجره چیست؟
اساسا به این مسئله اعتقاد ویژه دارم که حضور در نمایشگاه‌های تخصصی باعث رشد صنعت می‌شود و این امکان را به بازدیدکننده‌ها می‌دهد تا  به طور مستقیم و بی‌واسطه با یکدیگر ارتباط داشته باشند، اما به دلیل عدم اطلاع‌رسانی مناسب، هیچگاه آن انتظاری که از برگزاری نمایشگاه می‌توان داشت، برآورده نمی شود. به واقع روند کنونی نمایشگاه‌ها در ایران حالت شو دارند و خروجی ملموسی از این نمایشگاه‌ها که نشان از رشد و ارتقای صنعت باشد دیده نمی‌شود و متناسب به هزینه‌هایی که شرکت‌ها متحمل می‌شوند، بهره‌برداری و بازده اقتصادی و فنی لازم را شاهد نیستیم. البته به دلیل یکسری  مسائل اقتصادی که کشور ما به آن مبتلا شده از جمله نیمه تمام ماندن پروژه‌های متفاوت و نوسانات بازار ارز و ... شرکت‌های صنعتی دست به عصا حرکت می‌کنند  و بیشتر برای اعلام حضور و رصد شرایط بازار در نمایشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند، در حالی که در گذشته بازدیدکنندگان خرید چند ماه خود را یکجا انجام می‌دادند، اما هم اکنون برای یک هفته خود خرید می‌کنند که این مسائل همگی دست به دست هم داده‌اند تا این نمایشگاه نیز خروجی مناسبی نداشته باشد.
 چه انتظاری از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی دارید؟
اگر تمامی تولیدکنندگان پروفیل کار خود را به درستی انجام دهند و برفعالیت در و پنجره‌سازها نظارت داشته باشند و نصاب‌ها هم کار خود را به درستی انجام دهد و مشتری نهایی از سرانجام کار رضایت داشته باشد؛ بالاخره باعث پیشرفت صنعت می‌شود. اما در غیر این صورت خود صنعت دچار مشکل می‌شود، پس نظارت بر کارگاه‌های پنجره‌سازی بسیار اهمیت دارد و به نظر می‌رسد فرهنگ استفاده از پنجره‌های دوجداره یو.پی.وی.سی کاملا دست خود تولیدکننده است و اگر تولیدات با کیفیت داشته باشیم، این فرهنگ نیز ماندگار خواهد شد.
 صنعت تولید پروفیل یو.پی.وی.سی در استان اصفهان چه میزان توسعه یافته است و شرکت تکنما پی.وی.سی سپاهان چه جایگاهی در بازار ایران دارد؟
خوشبختانه استان اصفهان با فعالیت پنج تولید کننده پروفیل‌های یو پی.وی.سی، یکی از قطب‌های تولید پروفیل کشور است. اما در ارتباط با سهم و جایگاه تکنما پی.وی.سی سپاهان از بازار ایران باید تاکید کنم که پاسخگویی به این سوال نیازمند آمار و ارقام بسیار دقیق از وضعیت کل صنعت است. اما نکته‌ای که می‌توانم در این خصوص عنوان کنم، این است که ما با توجه به توان تولید خود بازاریابی می‌کنیم و همواره سعی می‌کنیم تا فروش‌مان با توان خط تولیدمان تطابق داشته باشد. هرگز قصد نداریم فروش را زیاد کنیم، به قدری که توان تولید و پاسخگویی به آن را نداشته باشیم. پس مقوله فروش می‌بایست که منطقی بالا برود. مهمتر اینکه قیمت، کیفیت و تحویل به موقع سه رکنی هستند که مشتری همزمان اینها را مطالبه می‌کند و ما همواره احترام به حقوق مشتریان را اصل می‌دانیم.
 آیا نگاه به صادرات در آینده نه چندان دور را دارید؟
صنعت تولید پروفیل در ایران به مرحله بسیار خوبی رسیده و پروفیل‌های تولید ایران خیلی بهتر از پروفیل‌هایی است که در کشور‌های همسایه تولید می‌شود. اگر شرایط بانکی و اقتصادی این اجازه را بدهد، مطمئنا ما می‌توانیم در این حوزه فعالیت‌های خوب و تاثیرگذاری داشته باشیم و هم در بحث کیفیت و هم در بحث قیمت می‌توانیم با کشور‌هایی مانند ترکیه رقابت داشته باشیم. هم اکنون نیز در حال رایزنی‌هایی با برخی شرکت‌ها در کشورهای همسایه هستیم و بسیار آرام به سمت بازار‌های دیگر کشورها حرکت می‌کنیم و در گام اول نیز با کشور عراق، افغانستان و تاجیکستان به نتایج قابل ملاحظه‌ای رسیده‌ایم.
 یعنی شما معتقدید تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند در بازار کشورهای رقیب حضوری فعال داشته باشند؟
تقریبا تولیدکننده‌های ایرانی از لحاظ کیفیت و شرایط به یک شکل هستند. به واقع نمی‌توان گفت که اختلافات فاحشی بین تولیدکننده‌ها وجود دارد و اگر شرایط فعلی حفظ شود، ما در بازارهای جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.
 بهترین شیوه تبلیغ محصولات خود را چه می‌دانید؟
من فکر می‌کنم که بهترین راه و شیوه تبلیغات، کیفیت محصول و خدمات برتر به مشتریان است. البته نمی‌توان تاثیرات رسانه‌های جمعی و تبلیغات محیطی را منکر شد، اما همه این تبلیغات در بالاترین سطح ممکن بدون کیفیت و تولید خوب، در کوتاه‌مدت می‌تواند اثرگذار باشد. لذا بهترین تبلیغات همانا تولید خوب و با کیفیت و ارائه خدمات به مصرف‌کننده است که این مهم ممکن است در کوتاه‌مدت جوابگو نباشد، اما نیکنامی بلندمدت را به همراه دارد.
 سازوکار ارائه محصولات‌ شرکت تکنما پی.وی.سی سپاهان به بازار چگونه است؟
ما به جهت دربرگیری کمتر در بازار تصمیم گرفتیم تا محصولات را با دپوی مناسبی به نمایندگی‌های خود در سراسر کشور تحویل دهیم و تنها از این طریق محصولات ما به بازار عرضه می‌شود. نکته مهم این است که قیمت‌های ما در سراسر کشور بر اساس آیین‌نامه مصوب شرکت است.
 نشریه پنجره ایرانیان چقدر در پیشبرد صنعت تاثیرگذار است؟
لازم است در اینجا از همراه همیشگی نشریه پنجره ایرانیان تقدیر و تشکر کنم. چرا که این نشریه همواره در تمام صحنه‌ها حضور داشته و دارد و به واقع عضو جدایی‌ناپذیر این صنعت است. در حوزه نشریات و جراید انصافا نشریه پنجره ایرانیان یک برند قوی محسوب می‌شود و تنها به مدیریت نشریه پنجره ایرانیان پیشنهاد می‌کنم که با مشاوره خود به تولیدکنندهای تازه‌کار امکان حضورشان را در استانداردهای بالاتر فراهم سازد و تجربیات این سال‌ها را به تازه‌واردان صنعت انتقال دهد.

پنجره ایرانیان/ سال هشتم اسفند و فروردین شماره 90 -89


ثبت نظر

ارسال