بازدید هیات عالی‌رتبه پارلمان فرانسه از وین‌تک

پنجم اردیبهشت‌ماه 1393 برابر با 25 آوریل 2014 میلادی، افتخاری برای صنعت تولید پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی ایران رقم خورد و برای نخستین بار اعضای یک هیأت پارلمانی – اقتصادی از کشور فرانسه ضمن بازدید از خط تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی شرکت وین‌تک در ایران با مدیریت این شرکت دیدار و گفتگو کردند.
  • پنجشنبه 1 خرداد 1393 ساعت 11:57

افتخاری برای صنعت پروفیل یوپی‌وی‌سی ایران به ثبت رسید

 به ویژه اینکه هیأت فرانسوی در جریان این بازدید و گفتگو از پیشرفت‌های صنعتی ایران در زمینه تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی ابراز رضایت کردند و حتی جزییات سرمایه‌گذاری در ایران را جویا شدند و آینده‌ای امیدوار کننده برای تلاشگران، صنعتگران و تولید کنندگان ایرانی که با برداشتن تحریم‌های ظالمانه خواهند توانست در مسیر جلب سرمایه‌های خارجی و حضور در بازارهای جهانی گامی استوار بردارند.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

برای مشاهده فایل پی دی اف اینجا کلیک کنید.

پنجم اردیبهشت‌ماه امسال البته برای گروه صنعتی وین تک هم یک روز مهم و تاریخی بود که میزبانی هیات فرانسوی را در میان صنایع ممتاز ایران به خود اختصاص داد. به گزارش خبرنگار ما، گروه پارلمانی مجلس فرانسه که ریاست آن را رییس کمیسیون اقتصادی و مالی مجلس سنای فرانسه برعهده داشت، پس از هماهنگی وزارت امور خارجه کشور ایران و معاونت اقتصادی استانداری تبریز بازدید از کارخانه وین تک در ایران جهت آشنایی با سرمایه‌گذاری‌های موفق در صنایع ایران را به همراه دیگر صنایع ممتاز استان انتخاب نمود. هیأت بلند پایه مجلس سنای فرانسه روز جمعه پنجم اردیبهشت‌ماه 1393 راس ساعت 9:30 دقیقه به همراه جمعی از مسوولان عالی رتبه استان آذربایجان شرقی وارد مجموعه صنعتی وین تک در شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی استان آدربایجان شرقی شدند.

جناب آقای سناتور فیلیپ مارینی، ریاست کمیسیون اقتصادی و مالی مجلس سنای فرانسه، جناب آقای سناتور آیمری دمونتسکیو، رئیس گروه دوستی پارلمان فرانسه و ایران، به همراه سایر سناتورهای فرانسوی آقایان فیلیپ دالیه، ژرارد میگل، ژان کلود فرو کن و خانم میشل آندره اعضای گروه پارلمانی سنای فرانسه بودند که به هنگام ورود به کارخانه وین تک مورد استقبال گرم و صمیمانه مهندس کاوه خداپرست، مدیریت گروه صنعتی وین تک و سایر مدیران این شرکت خوشنام و موفق قرار گرفتند. مهندس خداپرست ضمن خوش آمدگویی و عرض خیرمقدم به میهمانان ویژه وین تک، تاکید کرد: کارخانه تولیدی پروفیل های یوپی‌وی‌سی با نشان وین تک نتیجه یک سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت آدوپن ترکیه است که جزو سیصد شرکت برتر کشور ترکیه محسوب می‌شود و البته فعالیت‌ها و موفقیت‌های آدوپن و درخشش محصولات آن در بازارهای اروپایی هم زبانزد است. اما این پایان بازدید سناتورهای فرانسوی نبود و آنها مایل بودند بیشتر از روند سرمایه‌گذاری خارجی در ایران بدانند و در جستجوی پاسخی به این پرسش بودند که مشارکت سرمایه‌گذاری ایران با ترکیه‌ چگونه توانسته‌است محصولی در کلاس برتر جهانی را تولید و به بازار عرضه کند؟

میهمانان وین تک برای یافتن پاسخ عملی و مشاهده راز یک سرمایه‌گذاری مشترک و موفق ایران و ترکیه راه بازدید از تمامی خطوط تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی، کنترل کیفیت، آزمایشگاه‌های تخصصی و پیچیده وین تک را انتخاب کردند و البته به مشاهده اکتفا نکردند و مداوم و دقیق از مدیران گروه صنعتی وین تک می‌پرسیدند که در شرایط تحریم‌ها چگونه مواد اولیه مورد نیاز برای تولید پروفیل باکیفیت جهانی را تامین می‌کنند و یا اینکه چگونه پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات و تجهیزات را در تنگنای دشوار تحریم و البته مشکلات ارزی به ایران آورده‌اند؟ سناتورهای فرانسوی البته از مهندسان وین تک، درباره روند تولید و کنترل کیفیت محصول نهایی جویا شدند. توضیحات دقیق مهندس خداپرست و همکارانشان هم در حین بازدید هیات ویژه پارلمان فرانسوی، البته رضایت ایشان را به همراه داشت. اما این توضیحات و پاسخ‌ها باعث نشد تا حس کنجکاوی میهمانان وین تک فروکش کند.

بازدید هیات عالی‌رتبه سنای فرانسه از خطوط تولید، کنترل کیفیت و آزمایشگاه وین تک به پایان رسید و آنها به سمت سالن کنفرانس دعوت شدند تا در یک نشست خبری پاسخگوی سایر سوالات باشند.

  •   وین تک را فعال و پویا دیدیم

سناتور فیلیپ مارینی در این نشست صمیمانه ضمن تشکر و تقدیر از میزبانی مدیر عامل وین تک و سایر مدیران و همکارانشان و البته مسئولان اداری استان آذربایجان شرقی، هدف از بازدید 6 روزه خود از کشور جمهوری اسلامی ایران و شهر تبریز را، بررسی شرایط اقتصادی و مالی و تاثیرات تحریم‌ها بر وضعیت اقتصادی ایران عنوان و تاکید کرد: واقعیت این است که علی‌رغم تبلیغات رسانه‌ای کشورهای غربی برای ناهنجار توصیف کردن وضعیت اقتصادی واحد‌های تولیدی ایران زمین، ملت کشور ایران بسیار پویا و زنده به نظر می‌رسد. این مقام عالی‌رتبه فرانسوی با اشاره به تلاش‌ها و تکاپوی نیروی انسانی در خطوط تولید وین تک، اظهار کرد: کارخانه وین تک ایران را بسیار فعال و در حال رشد و توسعه ارزیابی می‌کنم و آینده روشن‌تر و امیدوارکننده‌تری را می‌توان برای این گروه صنعتی پیش‌بینی کرد.

سناتور فیلیپ مارینی در این نشست خبری اعلام کرد: با توجه به رایزنی‌های انجام یافته و شرایط پیش روی ایران و اروپا برای گسترش روابط و رفع آثار تحریم‌ها، به زودی شاهد بازگشایی ارتباطات قدیمی میان کشور ایران و کشورهای اروپایی  و عادی شدن روابط ایران و کشورهای اروپایی از جمله کشور فرانسه خواهیم بود.

در این نشست خبری بسیار دوستانه و صمیمی، دیگر اعضای پارلمان فرانسه نیز سوالاتی در رابطه با نحوه سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در ایران، قوانین کشور ایران در رابطه با سرمایه‌گذاران خارجی، قوانین کار، حقوق و دستمزد و شرایط و مجوزهای لازم جهت ورود سرمایه‌های خارجی و خروج اصل و سود سرمایه‌گذاری خارجی را مطرح کردند.

مهندس خداپرست، مدیریت وین تک در ایران و دیگر مسوولان حاضر در این نشست با اشاره به تجربه موفق سرمایه‌گذاری مشترک بین دو شرکت ایرانی و ترکیه‌ای در زمینه تولید پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی، سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی ایران از سرمایه‌گذاران خارجی در ایران را دقیق تشریح و تاکید کردند: قوانین و مقررات جلب و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی در ایران بسیار شفاف و روشن است و بازگشت اصل و سود سرمایه‌های خارجی هم کاملا تضمین شده است.

  •   سوال ویژه و پاسخ ویژه

یکی از ســوالات کلیدی سناتور فیلیپ مارینی از  مدیر عامل وین تک در رابطه با چگونگی نحوه تامین مواد اولیه و مشکلات موجود در رابطه با تأمین مواد اولیه خارجی بود که مهندس کاوه خداپرست ضمن توضیحات تخصصی در رابطه با نیازهای این صنعت، اعلام کردند که بخش عمده‌ای از مواد مصرفی برای تولید پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی از مجتمع‌های پتروشیمی داخلی تهیه و تامین می‌شود و بخشی دیگر از مـواد افزودنی (Additives) از کشورهای اروپائی خریداری می‌شود که در رابطه با تهیه و تأمین این مواد مشکلاتی وجود داشته ولی با سعی و تلاش مدیران شرکت وین تک تاکنون در پروسه تولید این واحد هیچگونه خللی وارد نگردیده است.

 مهندس خداپرست خطاب به هیات عالی‌رتبه فرانسوی خاطرنشان کرد که در صورت رفع تمامی این تحریم‌ها که به ناحق از طرف دولت‌های غربی بر علیه کشور و ملت ایران تحمیل شده است، قطعا با وجود ارتباطات بانکی مستقیم با شرکت‌های تولید کننده مواد افزودنی تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی  در اروپا و از بین رفتن واسطه‌ها، قیمت تمام شده محصولات کاهش می‌یابد و باعث رونق بخشیدن بیشتر به تولید و عرضه این محصولات در بازار مصرف داخل کشور ایران شده و همچنین موجبات رفع مشکلات صادرات این محصولات به کشورهای همسایه، به ویژه کشورهای آسیای میانه خواهد شد.

سناتور فیلیپ مارینی، رییس هیات پارلمانی فرانسه هم در ادامه اعلام کرد: عامل اصلی کسانی که تاکنون به کشور ایران سفر نکرده‌اند و ذهنیت مثبتی از ایران و وضعیت اقتصادی این کشور ندارند، به احتمال زیاد به دلیل ارائه تصویری مخدوش و نامناسب رسانه‌های غربی از وضعیت فرهنگی و اقتصادی ایران است و لیکن باید اعتراف کنم که پس از حضور در ایران، اکنون فضای ایران را بسیار مناسب ارزیابی می‌کنم و تاکید دارم که آنچه من و همکارانم در بازدید از ایران مشاهده کرده‌ایم کاملا مغایر با تصویر نادرست و مخدوشی است که رسانه‌های خارجی بر علیه ایران ارائه می‌کنند. سناتور فیلیپ مارینی و هیئت همراه، با اشاره به فرایند تولید پروفیل‌های وین تک در ایران و کیفیت آن تاکید کردند: محصولات تولیدی این شرکت کاملا منطبق بر محصولات تولیدی شرکت‌های اروپایی  است و نظم و ترتیب و انضباط و استقرار تکنولوژی موجود در کارخانه وین تک ایران مطابق  با کارخانه‌های اروپایی می‌باشد.

  •  نشان یادبود سنای فرانسه برای وین تک

در پایان این بازدید و گفتگوی صمیمانه هیات عالی رتبه فرانسوی از کارخانه وین تک در ایران، سناتور فیلیپ مارینی و هیئت همراه ضمن قدردانی، تقدیر و تشکر مجدد از مدیریت وین تک، از طرف خود و به نمایندگی از جانب هیئت پارلمانی فرانسه، نشان یادبود مجلس سنای فرانسه را به مهندس کاوه خداپرست، مدیریت عامل کارخانه وین تک ایران اهدا نمودند تا این نشان ویژه هم بر تالار افتخارات وین تک افزوده شود.

  •   دیدار فرانسوی‌ها با مسوولان عالی رتبه ایران

خاطر نشان می‌سازد هیئت پارلمانی فرانسه به ریاست جناب آقای سناتور فیلیپ مارینی طی بازدید شش روزه خود از کشور جمهوری اسلامی ایران با مقامات ایران زمین از جمله جناب آقای  دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، جناب آقای دکتر علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای دکتر محمد نهاوندیان، رئیس دفتر ریاست جمهوری اسلامی ایران، سرکار خانم دکتر معصومه ابتکار معاونت رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست و جناب آقای دکتر علی لاریجانی ریاست  مجلس شورای اسلامی و همچنین جناب آقای مهندس محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم ریاست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شــورای اسلامی دیدار و گفتگو‌های جداگانه داشته‌اند.

بی‌تردید باید اذعان کرد که بازدید یکی از عالی‌رتبه‌ترین هیأت پارلمانی فرانسه به عنوان نمادی از کشورهای اروپایی، از یکی از کارخانجات تولیدکننده پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی در کشور ایران، نشان دهنده جایگاه و اهمیت این صنعت در دیدگاه دولت‌مردان ایرانی بوده و افتخار بزرگی را نصیب تولیدکنندگان پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی ایران کرده است.

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم، شماره 80، خرداد ماه 1393


ثبت نظر

ارسال