مسوولان دولتی از خط تولید آدوپن پلاستیک پرشین بازدید کردند

وین‌تک ؛ تبلور تولید ملی بدون تکیه بر منابع بانکی

  • جمعه 12 مهر 1392 ساعت 10:14

برای مشاهده فایل پی دی اف اینجا کلیک کنید:

اهتزار پرچم تولید ملی در شرکت آدوپن پلاستیک پرشین تولیدکننده پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی با نشان جهانی وین‌تک با تقدیر رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، استاندار آذربایجان شرقی، شهردار کلانشهر تبریز، معاون سازمان شهرک‌های صنعتی ایران رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی همراه شد. به گزارش پنجره‌ایرانیان، در ماه‌های اخیر، مدیریت و کارکنان شرکت آدوپن پلاستیک پرشین از میهمانان ویژه‌ای در خطوط تولید پروفیل‌های وین‌تک استقبال کردند و سرمایه‌گذاری کامل بخش خصوصی آنهم بدون اتکا به تسهیلات بانکی توسط این شرکت موفق و پرافتخار، تحسین میهمانان را برانگیخت و بر توانایی تیم مدیریتی آدوپن پلاستیک پرشین در جذب اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی مهر تایید زد.

حمایت از شرکت‌های فعال در مصرف بهینه‌ انرژی

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بازدید از کارخانه تولید پروفیل وین‌تک با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این شرکت بدون اینکه از منابع بانکی استفاده شود، تاکید کرد: باید از سرمایه‌گذاری و تولید برای کاهش مصرف انرژی در کشور حمایت شود و نسبت به الگوهای موفق مورد توجه ویژه قرار گیرد. مهندس رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بازدید از واحدهای تولیدی پروفیل های وین تک با بیان اینکه تنها بخشی از مشکلات اقتصادی کشور به دلیل تحریم‌ها است، اظهار داشت: حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو تدوین استراتژی و دستیابی به راهکاری است که همه به آن اتفاق نظر داشته باشند.

مهندس رضا رحمانی گفت: در کشورهای پیشرفته 80 درصد سهم تولید ثروت از منابع سرمایه‌های انسانی حاصل می‌شود که متاسفانه با وجود ظرفیت‌های خوب در این زمینه این رقم در ایران حدود 20 درصد است.نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص سال تولید ملی، افزود: بیشتر تاکیدات معظم له در چارچوب تولید اجناس خوب و حمایت بیشتر از فناوری‌های نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان است که در این راستا باید همتی والا به خرج دهیم. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: باید تولیداتی که در کاهش مصرف انرژی کمک می‌کنند، مورد حمایت قرار گیرند و تشویق‌های ویژه‌ای صورت پذیرد

تلاش برای جلب بیشتر سرمایه‌های خارجی

دکتر محمدعلی عسگری، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای رشد در آینده از طریق شهرک‌های صنعتی یک برنامه استراتژیک محسوب می‌شود، اظهار کرد: نقش شهرک‌های صنعتی به عنوان یک کاتالیزور در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی برای رشد توسعه صنایع در حال ظهور بر هیچ کس پوشیده نیست.

عسگری تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی به عنوان بازوی استراتژیک دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان ستون رشد و توسعه اقتصادی قلمداد می‌شوند اگر چه نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت در ایجاد شهرک‌های صنعتی کاملا شفاف است ولی سایر سازمان‌ها و نهادهای دولتی باید ابزارهای حمایتی خود را بکار گیرند و روند ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی را تسریع بخشند.

تولید صادراتی حمایت می‌شود

دکتر علیرضا بیگی، استاندار آذربایجان شرقی هدف خود از بازدید از واحد‌های صنعتی تولیدی مستقر در شهرک‌  صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی تبریزرا بررسی میدانی مشکلات واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: فعالیت و جنب و جوش این واحدها ما را بیشتر از گذشته به این سمت هدایت می‌کند که باید پشتیبان تولید در بخش‌های مختلف به ویژه با اهداف صادراتی باشیم. وی خاطرنشان کرد: واحدهایی که امروز از آنها بازدید کردیم واحدهایی هستند که محصولات آنها صادر می‌شود یا ما را از واردات محصولات مشابه بی‌نیاز می‌کند که در هر حال رفع موانع موجود بر سر راه آنها را وظیفه خود می‌دانیم.

وین‌تک بی‌نیاز از منابع بانکی به تولید صادراتی می‌اندیشد

مهندس کاوه خداپرست، مدیرعامل شرکت آدوپن پلاستیک پرشین در جریان بازدیدهای جداگانه رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی گزارشی از حضور موفق و اثربخش پروفیل‌های وین‌تک در بازار ایران در یک دهه اخیر ارائه و تاکید کرد: راز موفقیت وین‌تک را استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی و جذب سرمایه‌های خارجی بدون استفاده از تسهیلات بانکی می‌دانیم. به گفته او، وین‌تک در راستای سیاست راهبردی خود هرگز حاضر نشده تاکنون از تسهیلات گران و پرهزینه بانکی با نرخ سود بالا استفاده کند و به هیچ عنوان حاضر نمی‌شود برای تامین نقدینگی و سرمایه‌ در گردش خود وارد عرصه‌هایی چون تجارت در بازار کالاها و خدمات شود. مهندس خداپرست اعلام کرد: وین‌تک تنها به تولید باکیفیت و رقابتی و البته صادراتی می‌اندیشد.

این مدیرموفق صنعتی و کارآفرین کشور با اشاره به هدررفت بالای انرژی در ساختمان‌های ایران، با اشاره به حضور 10 ساله موفق پروفیل‌های وین‌تک و استقبال کم‌نظیر فعالان صنعت ساختمان ایران از این محصول اظهار کرد: هدف از سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی خطوط تولید پروفیل‌های وین‌تک با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی و البته سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایران را استقرار و پایداری گروه صنعتی وین‌تک برای حضور همیشگی در عرصه صنعت ایران بوده و افزون بر پوشش نیازهای بازار ایران، بخشی از پروفیل‌های تولیدی در ایران به کشورهای منطقه صادر می‌شود.

مهندس خداپرست در گفتگو با خبرنگار پنجره ایرانیان با اشاره به هزینه بالای نرخ سود تسهیلات بانکی در ایران و حاکم بودن بوروکراسی بسیار شدید در فرایند تسهیلات بانکی تاکید کرد: گروه صنعتی وین‌تک با حدود نیم‌قرن حضور موفق در زمینه تولید پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی در بازارهای جهانی و بیش از یک دهه حضور موثر در بازار ایران با همکاری شرکت آدوپن پلاستیک پرشین مصمم به سرمایه‌گذاری مشترک و مستقیم در ایران شد که این رویکرد نشان از اهمیت بازار ایران و توان مهندسان ایرانی برای تولید محصولی با برندی جهانی دارد.

مدیرعامل شرکت آدوپن پلاستیک پرشین در پاسخ به این سوال که چگونه موفق شدید در کمترین زمان موثر خطوط تولید پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی وین‌تک را در ایران راه‌اندازی کنید؟ اظهار داشت: بدون تردید تمام تمرکز ما روی تولید بود و با بهره‌گرفتن از سرمایه‌گذاری تمام خصوصی داخلی و خارجی و بدون استفاده از تسهیلات بانکی و یا کمک‌های دولتی موفق شدیم یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین کارخانه تولید پرو فیل‌های یوپی‌وی‌سی را در کشور ایران و طی زمانی محدود احداث و به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

مهندس خداپرست با اشاره به بازدیدهای انجام شده توسط مسوولان دولتی از خطوط تولید پروفیل وین‌تک در شهرک  صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی تبریز اظهار داشت: آدوپن پلاستیک پرشین به واسطه اتکا نداشتن به منابع بانکی و توان جذب سرمایه‌گذاران خارجی همواره مورد تحسین مسوولان دولتی قرار داشته و ما تلاش داریم با کاهش قیمت تمام‌شده و افزایش بهره‌وری به واسطه برخورداری از نیروی انسانی خبره و با مهارت‌های فنی بالا و نیز استفاده از آخرین ماشین‌آلات روز دنیا محصولی جهانی به بازار عرضه کنیم که استقبال بازار از پروفیل‌های وین‌تک و اعتماد کم‌نظیر مشتریان بالاترین سرمایه ما محسوب می‌شود.

این کارآفرین خوشنام و خوشفکر و البته خلاق و ریسک‌پذیر ایرانی در پاسخ به سوال خبرنگار پنجره ایرانیان درباره چشم‌انداز آینده شرکت آدوپن پلاستیک پرشین اظهار کرد: پروفیل وین‌تک در بازار ایران یکی از برندهای شناخته شده و معتبر است و با توجه به ظرفیت‌ ایجاد شده در کارخانه این شرکت در ایران، علاوه بر تامین نیاز داخلی در حال حاضر پروفیل‌های تولیدی در این شرکت به کشورهای قزاقستان، تاجیکستان و عراق صادر می‌شود و همچنان تلاش داریم تا سهم بیشتری از بازار کشورهای هدف صادراتی را به خود اختصاص دهیم و برای کشور ارزآوری داشته باشیم.

مهندس خداپرست همچنین استفاده نکردن از تسهیلات بانکی و اتکا به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و سرمایه‌گذاری خارجی را یکی از رازهای موفقیت شرکت آدوپن پلاستیک پرشین در تولید پروفیل‌های وین‌تک با بالاترین استانداردهای جهانی دانست و تاکید کرد: ما تنها بر مبنای امکانات موجود و سرمایه‌گذاری شخصی فقط در راستای تولید و توسعه مجموعه کارخانجات وین‌تک در ایران قدم برداشته‌ایم و الحمدلله تاکنون دراین زمینه به هیچگونه مشکلی برخورد نکرده‌ایم.

او در پایان تاکید کرد: شرکت وین‌تک به پشتوانه کارخانجات و دفاتر خارج از کشور خود هیچگونه مانعی در جهت تهیه ماشین‌آلات و قطعات و به خصوص مواد افزودنی خود نداشته و همانند گذشته و شرایط قبل از تحریم‌ها با توجه به لجستیک داخلی مجموعه وین‌تک تمامی مواد اولیه وارداتی از جمله افزودنی‌های لازم را از کشور های اروپائی تهیه می گردد و از بهترین کارخانجات تهیه کرده‌ایم.

تقدیر استاندار آذربایجان شرقی

وین‌تک به رونق اقتصادی استان کمک کرد

آقای دکتر علیرضا بیگی، استاندار محترم آذربایجان شرقی از تلاش‌‌های شرکت آدوپن پرشین تولیدکننده پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی با نشان جهانی وین‌تک به جهت رونق بخشیدن به اقتصاد این استان تقدیر کرد. به گزارش پنجره ایرانیان در لوح سپاس تقدیمی از سوی استاندار آذربایجان شرقی خطاب به مهندس کاوه خداپرست رسولی، مدیرعامل شرکت آدوپن پرشین آمده است: بدین وسیله از مساعی و تلاش و همکاری ارزشمند جنابعالی در استان که منجر به رونق هرچه بیشتر اقتصاد این خطه از میهن‌‌مان گردیده، صمیمانه قدردانی و تشکر نموده و به رسم یادبود این لوح سپاس تقدیم حضور می‌گردد. از درگاه خداوند متعال، توفیق و سرافرازی بیش از پیش جنابعالی و همکاران محترم را مسئلت می‌نمایم.

گفتنی است این لوح سپاس در جریان بازدید آقای دکتر علیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی از خطوط تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی وین‌تک واقع در شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی تبریز به مدیریت شرکت آدوپن پرشین تقدیم شده است که تصویر آن را مشاهده می‌کنید:

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان:  

وین‌تک؛ نماد موفقیت

در جذب سرمایه‌گذاری خارجی

دکتر محمدعلی عسگری رییس هیات مدیره و مدیرعامل محترم شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی از کارخانه تولیدی آدوپن پلاستیک پرشین تولیدکننده پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی با نشان جهانی وین‌تک بازدید و از مدیریت و کارکنان این شرکت تقدیر کرد. دکتر عسگری با تقدیم لوح تقدیر به مهندس کاوه خداپرست رسولی،مدیریت شرکت آدوپن پلاستیک پرشین تاکید کرد: بی‌شک در تحقق منویات مقام معظم رهبری و تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی، تلاش‌های مصمم و بی‌وقفه تلاش‌گرانی چون شما بزرگواران عرصه صنعت، نقشی بسیار اساسی و عمده ایفا می‌نماید. در بخشی از متن لوح تقدیر مدیرعامل محترم شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی تاکید شده است: بدین وسیله برخود فرض دانستیم موفقیت بی‌بدیل و ستودنی شما عزیز همراه صنعت در تشکیل و راه‌اندازی واحد صنعتی – تولیدی آدوپن پلاستیک پرشین که بدون استفاده از تسهیلات بانکی ‌و در عین حال جذب سرمایه‌های خارجی جامعه عمل پوشیده است را به حضرتعالی، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و همکاران و پرسنل پرتلاش آن مجموعه فخیم تبریک عرض نموده و توفیق روزافزون عزیزان در طی مدارج عالی پیشرفت و خدمت به این عرصه مقدس و اسلامی را از بارگاه حق تعالی مسئلت نمایم.

وین‌تک؛ تحقق سرمایه‌گذاری خصوصی بدون اتکا به بانک‌ها

مهندس عظمایی، رییس محترم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در جریان بازدید از خطوط تولید و فعالیت اقتصادی شرکت آدوپن پلاستیک پرشین، تولیدکننده پروفیل یوپی‌وی‌سی با نشان جهانی وین‌تک تاکید کرد: وین‌تک نماد واقعی سرمایه‌گذاری خصوصی در ایران، آنهم بدون اتکا به منابع و تسهیلات بانکی است که شایسته تقدیر است.

در متن لوح سپاس و تقدیر مهندس عظمایی، رییس محترم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی که تقدیم مهندس کاوه خداپرست رسولی، مدیرعامل شرکت آدوپن پلاستیک پرشین شد، آمده است: در سالی که مزین به سال حماسه سیاسی و اقتصادی است، پیشرفت، ترقی و تعالی ایران اسلامی مرهون تلاش و پشتکار دلسوزانه انسان‌های مصمم، بلندنظر، تلاش‌گر، آینده‌نگر و خلاق است. بدین وسیله، موفقیت چشمگیر جنابعالی در ایجاد و بهره‌برداری از واحد صنعتی – تولیدی آدوپن پلاستیک پرشین را که با سرمایه‌گذاری کاملا خصوصی بدون استفاده از تسهیلات بانکی به منصه ظهور رسیده است، به حضرتعالی، همکاران صدیق و پرتلاش‌تان تبریک گفته و سرافرازی روزافزون‌تان را در کسب افتخار سازندگی و خدمت به کشور از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

 ماهنامه پنجره ایرانیان-شماره72-مهر92


ثبت نظر

ارسال