پروفیل اروپایی دکونیک در راه بازار ایران

خبری در راه است

پنجره ایرانیان:تحولی بزرگ در بازار پروفیل یوپی‌وی‌سی ایران این بار با حضور پروفیل اروپایی و دارای استانداردهای معتبر بین‌المللی دکونیک رقم خواهد خورد.
  • شنبه 4 مرداد 1393 ساعت 13:31

تحولی بزرگ در بازار پروفیل یوپی‌وی‌سی ایران این بار با حضور پروفیل اروپایی و دارای استانداردهای معتبر بین‌المللی دکونیک رقم خواهد خورد. مهندس مهدی امانی مدیر شعبه دکونیک ایران به عنوان یکی از شناخته‌ شده‌ترین فعالان  صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران حالا با عرضه پروفیل‌های دکونیک، فصل تازه‌ای از رقابت بر سر کیفیت را کلید زده است؛ چه اینکه ایران مقصد 104 پروفیل دکونیک در جهان محسوب می‌شود و سابقه 74 سال حضور درخشان در بازارهای جهانی مهر تاییدی است بر دشواری رقابت کیفیت با پروفیل‌های دکونیک. آری رقابت در بازار پروفیل یوپی‌وی‌سی ایران جدی‌تر می‌شود؛ چه اینکه خبری مهم در راه است و این خبر مهم ورود پروفیل اروپایی دکونیک به بازار ایران است. پروفیلی با سابقه درخشان در بازارهای جهانی. چه  اینکه این برند جهانی بیش از 74 سال است که متولد شده و در  خانه بسیاری از اروپایی‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. اما این پروفیل محصول چه شرکتی است و چه راهی را به سمت قله‌های افتخار جهانی پشت سر نهاده است؟
بر اساس اطلاعات دریافتی نشریه پنجره ایرانیان، شرکت دکونیک که هم اکنون یکی از برترین شرکت‌های تولید پروفیل یو‌پی‌وی‌سی است، در سال 1937 میلادی تاسیس شد، البته این شرکت کار خود را با تولید محصولات پلاستیکی آغاز کرد و 23 سال بعد یعنی در سال 1960 میلادی تولید پروفیل‌های پی‌وی‌سی را آغاز کرد. 3 سال پس از تولید نخستین پروفیل‌های دکونیک بود که گزارش‌ها نشان داد بازار اروپا از کیفیت این محصول راضی است و فروش پروفیل دکونیک با رشدی خیره‌کننده به بیش از 7 میلیون فرانک در سال 1963 رسید. اما این پایان درخشش دکونیک در میدان سخت رقابت نبود و نخواهد بود. 74 سال پس از تأسیس شرکت دکونیک و 51 سال پس از تولید نخستین پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی دکونیک یعنی در سال 2011 میلادی گزارش‌های رسمی آمار فروش این محصول در سراسر جهان را 536 میلیون یورو برآورد کرده است و این شرکت بیش از 2820 کارمند در سراسر جهان دارد و حالا از دکونیک به عنوان یکی از بزرگترین و موفق‌ترین و سرآمدان صنعت تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی در جهان یاد می‌شود؟

برای مشاهده فایل پی‌دی‌اف اینجا کلیک کنید:

راز ممتاز شدن دکونیک در دنیا
شرکت دکونیک فقط به خاطر تولدش در اروپا در دنیا ممتاز نشده است و با گذشت بیش از نیم قرن از فعالیت و حضور محصولات متنوع این شرکت در بازار کشورهای مختلف جهان، هنوز هم مدیران این شرکت نوآوری و خلاقیت را سرلوحه تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌های خود قرار داده‌اند و از این حیث می‌توان تاکید کرد دکونیک همواره در جستجوی راه‌حل و روش‌های پیشرفته برای پیشتازی در جاده کیفیت محصول و رضایت مشتریان است و به همین دلیل همواره از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌برد. نتیجه این رویکرد صحیح مدیریتی و به روز بودن تکنولوژی دکونیک است که باعث شده سالانه آمار تولید پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی دکونیک به بیش از 200000 کیلومتر برسد و البته سبد محصولات دکونیک تنها محدود به پروفیل نمی‌شود.
این شرکت با پروفیل‌های با کیفیت به ساخت محصولات مختلفی از قبیل درو پنجره، دیوار پوش‌های دکوراتیو داخل و خارج ساختمان، پنل‌های سقفی و دیگر محصولات وابسته به این صنعت پرداخته و این محصولات را در رنگ‌های بسیار متنوعی ارائه می‌دهد. دکونیک همچنین با ارائه این طیف وسیع از محصولات به کار رفته در ساختمان، همواره سعی در تامین نیازهای مشتریان خود در سرتاسر جهان داشته و تداوم و موفقیت این شرکت نشان از رضایت‌مندی مشتریان دارد. آری دکونیک یعنی رقابت تمام عیار برای تولید و عرضه باکیفیت‌ترین و ممتاز‌ترین مصالح نوین مورد استفاده در ساختمان‌ و تلاش برای نشاندن لبخند رضایت بر مصرف‌کنندگان پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی با نشان دکونیک.
 پروفیل دکونیک؛ همواره کیفیت
مدیران شرکت دکونیک اصل فعالیت خود را بر ارتقای همیشگی کیفیت محصولات نهاده‌اند و این سیاست صحیح و منطقی باعث شده تا همه روزه، گروهی از متخصصان و کارشناسان تمامی محصولات تولید شده در خطوط تولید دکونیک را از مواد اولیه گرفته تا محصولات تولید شده برای عرضه در بازار را با آزمایش‌های گوناگون و تخصصی مورد سنجش کیفی قرار دهند. این آزمایش‌های فنی شامل تست سایز، کیفیت، استقامت، زاویه صحیح و صاف بودن پروفیل هم می‌شود و علاوه بر این‌ها، آزمایشات دیگری از جمله رنگ، خالص بودن سطح خارجی و عکس‌العمل پروفیل در دماهای مختلف انجام می‌گیرد. به گونه‌ای که پروفیل‌های تولید شده را برای مدت طولانی تحت فشار و حرارت بالا نگه داشته تا بدین وسیله از کیفیت محصول نهایی اطمینان حاصل شود. یادآوری می‌شود که تمامی این آزمایشات بر اساس ضوابط مراکز استانداردهای جهانی صورت می‌گیرد. این مراکز تحقیق و استاندارد که دکونیک بر اساس ضوابط آنان محصولات خود را ارائه می‌دهد عبارتند از:  CSTB، BBA و BST،RAL، Itb، Butgb مهر تایید کیفیت پروفیل دکونیک با در اختیار داشتن دستکم 6 استاندارد کیفیت اروپا البته باعث شده تا مصرف‌کنندگان در بازار کشورهای مختلف با خیالی راحت و بدون دغدغه از افت کیفیت محصولات دکونیک، بهترین انتخاب را داشته باشند و از انتخاب دکونیک نهایت رضایت را کسب نمایند. البته مدیران دکونیک برای ارتقای هرچه بیشتر بهره‌وری در کلیه مراحل تولید و عرضه محصولات به بازار استاندارد Iso 9001 اروپا را هم در اختیار دارند تا فرآیند کار از ابتدای تولید تا مرحله تحویل کالا به مشتریان زیر نظر باشد. برای همین منظور، شرکت دکونیک یک نرم‌افزار اختصاصی و ویژه‌ای با نام Deplis را در اختیار دارد که تمامی مراحل سفارش مشتریان را رصد می‌کند و این برنامه به دکونیک این اجازه را می‌دهد تا انبار محصولات در سراسر جهان را مدیریت کند و بهتر و موثرتر بتواند وضعیت تولید و عرضه و تقاضا را زیر نظر داشته باشند و برای نیازهای مشتریان برنامه‌ریزی صحیحی را به اجرا بگذارد تا خللی در فرایند پاسخ به سفارشات رخ ندهد.
 سلامتی نیروی انسانی و دوستی با محیط زیست
سلامتی نیروی کار در دکونیک یک اصل انکارناشدنی است و از این رو امنیت کارکنان و سلامت و ایمن بودن محیط کار یکی از اصول بنیادین فعالیت در خطوط مختلف تولید و تجارت دکونیک به شمار می‌رود و به سبب همین سیاست انسان‌دوستانه است که باعث شده همه ساله دکونیک سوانح کمتری را تجربه کند و همواره در صدر شرکت‌های جهانی قرار گیرد که صدرنشین جدول ایمن‌ترین‌ها هستند. افزون براین‌ها دکونیک نماد دوستی با محیط زیست هم محسوب می‌شود و این شرکت بین‌المللی همواره سلامت و صیانت و حفاظت از محیط زیست را در اولویت کار خود قرار داده و کلیه سیاست‌های تولیدی این شرکت به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که هیچ‌گونه لطمه‌ای‌ به محیط زیست وارد نشود.
از این منظر تولید پروفیل‌های یو‌پی‌وی‌سی در این شرکت، نه تنها تاثیر منفی بر محیط زیست نداشته، بلکه متخصصین محیط زیست بر این باورند که استفاده از این محصول در تولید درب و پنجره می‌تواند جایگزین مناسبی در مقایسه با دیگر محصولات باشد. چرا که استفاده از پروفیل یوپی‌وی‌سی دکونیک، باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی در ساختمان‌ها می‌شود از آنجایی که پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی در دکونیک به گونه‌ای‌ساخته شده که 100 درصد قابل بازیافت است، لذا هیچ گونه لطمه‌ای ‌به محیط زیست وارد نمی‌شود و حتی در این شرکت، تمامی زباله‌هایی که در فرآیند تولید به وجود می‌آیند، جمع‌آوری و بازیافت می‌شوند.
 مشتری مداری جهانی در دکونیک
فراموش نکنید که مرکز اصلی گروه دکونیک در کشور بلژیک است و بیش از 85 درصد محصولات این شرکت به سراسر جهان صادر می‌شود که ممتاز بودن دکونیک نسبت به رقبا را نشان می‌دهد و نتیجه اینکه برای ارائه هر چه بیشتر و بهتر محصولات دکونیک به مشتریان، این شرکت کارخانه‌های متعددی را در دیگر نقاط جهان تاسیس کرده است. از جمله این کشورها می‌توان از انگلستان، آلمان، فرانسه، لهستان، روسیه، ترکیه، آمریکای شمالی، اسپانیا، و جمهوری چک نام برد. توضیح ضروری اینکه سهام این شرکت به صورت سهامی عام بوده و از سال 1985 این شرکت توانست به ارزش بالایی در بازار بورس بروکسل دست پیدا کند.
 دکونیک در راه ایران
 در حال حاضر محصولات دکونیک در 103 کشور جهان فروش خوبی دارد که با اضافه شدن ایران به این لیست این تعداد به 104 کشور رسیده است. به طور کلی می‌توان گفت که سیاست‌های دکونیک بر پایه خدمات فنی، مشتری‌مداری، همراهی کارکنان متخصص و ارائه محصولات با کیفیت بوده و همین امر باعث موفقیت و تداوم این شرکت در تمامی این سال‌ها شده و بی‌شک این شرکت را به یک مجموعه مدرن و آینده محور تبدیل کرده است. شرکت دکونیک با ورود به بازار ایران سعی در جلب هرچه بیشتر این بازار داشته و از آنجایی که محصولات این شرکت از کیفیت بسیار بالا و قیمت بسیار مناسبی برخوردار است، بدون شک جایگاه قابل توجهی در بازار ایران کسب خواهد کرد.
اما دکونیک چگونه وارد بازار ایران می‌شود؟ این یک رازی است که حالا آشکار شده است و جزییات آن را می‌توانید در آینده با خبر شوید. خبر مهم این است؛ دکونیک در راه ایران است و رقابت در بازار پروفیل یوپی‌وی‌سی ایران دشوارتر خواهد شد و تنها این کیفیت است که اصالت را نشان می‌دهد.

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم، شماره 82، مردادماه 1393


نظرات

بابك

باسلام ايامنظورازوروددكونيك به بازارايران اينكه اين پروفيل قراردرايران توليد بشه يااينكه فقط نمايندگي فروش در ايران خواهد داشت.

مهدی امانی

سلام بابک عزیز بله در حال حاضر ما دفتر دکونیک رو در ایران راه اندازی کردیم و در حال انجام کارهای مربوط به تولید هم به طور همزمان هستیم

ثبت نظر

ارسال