جانمایی غرفه‌های نمایشگاهی از اواسط تیرماه؛

جزئیات برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان

پنجره‌ایرانیان؛ مدیر اجرایی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان از جانمایی غرفه‌های نمایشگاهی از اواسط تیرماه خبر داد.
  • شنبه 9 تیر 1397 ساعت 15:18

به گزارش عصر نمایشگاه، علی مطیع جهانی مسئول برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان با بیان این مطلب گفت: هجدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در مساحتی بالغ‌بر 52 هزار مترمربع در سایت نمایشگاه بین‌المللی از 15 تا 18 مردادماه 97 با حضور فعالان داخلی و خارجی صنعت ساختمان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با بازگشایی سایت ثبت‌نام نمایشگاه در اوایل خردادماه جاری، با خیل کثیری از مشارکت‌کنندگان مواجه شدیم و در زمان اندکی برای تمام 52 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی، ثبت‌نام صورت گرفت.

سرپرست معاونت پشتیبانی، تحقیقات و برنامه‌ریزی اتاق تعاون ایران در پاسخ به زمان جانمایی غرفه‌های نمایشگاهی ابراز داشت: از اواسط تیرماه جانمایی مشارکت‌کنندگان آغاز خواهد شد.

مطیع جهانی یادآور شد: با توجه به تعداد بالای مشارکت‌کنندگان و حجم 52 هزار متری سایت نمایشگاه بین‌المللی، تولیدکنندگان داخلی در اولویت قرار گرفتند.

این مقام مسئول در بخش تعاون با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای هجدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، تأکید کرد: برگزاری همایش‌های تخصصی و کارگاه‌های تخصصی در حاشیه نمایشگاه انجام خواهد شد.

مطیع جهانی در بخش دیگری از این گفتگو به برگزاری همایش تخصصی ایران و افغانستان در حاشیه نمایشگاه خبر داد و گفت: درحال‌حاضر این مهم در حال بسترسازی است باید توجه داشت که کشور افغانستان دارای شرایط ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری است و می‌تواند فرصت مناسبی را در اختیار فعالان اقتصادی و صنعتی قرار دهد. وی ادامه داد: این همایش با محوریت صنعت ساختمان و باهدف آشنایی و معرفی توانمندی‌های ایران در عرصه صنعت ساختمان برگزار خواهد شد.

وی همچنین از حضور هیئت‌های تجاری از کشورهای هدف و برگزاری جلسات B2B و ایجاد فضای تعامل برای فعالان این صنعت در حاشیه نمایشگاه خبر داد.

مطیع جهانی با اشاره به شرایط خاص کشور پس از خروج آمریکا از برجام در خصوص حضور کشورهای خارجی در هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان بیان داشت: شرایط کنونی برجام در حضور سایر کشورها به‌طور خاص اروپا در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان بی‌تأثیر نخواهد بود کما اینکه این تأثیر در برگزاری سایر نمایشگاه بین‌المللی نیز مشهود بود.

وی افزود: با تلاش وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت و اتاق تعاون توانستیم، پاویون‌های تخصصی در این دوره نمایشگاه داشته باشیم.

به گفته مطیع جهانی تاکنون پاویون برای کشورهای تایوان، چین و ترکیه قطعی شده و سایرین نیز در حال رایزنی و مذاکره هستند.

وی همچنین در بخش دیگری به تشکیل سالن‌های تخصصی در نمایشگاه امسال اشاره کرد و گفت: برای دومین بار در حوزه فولاد با همکاری اتحادیه تعاونی‌های فولاد و معدن کشور همچنین در حوزه صنعت شیرآلات نیز با همکاری انجمن شیرآلات، فعالان این صنایع دارای سالن اختصاصی خواهند بود.

مدیر اجرایی هجدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، از طراحی پاویون اختصاصی برای حضور بانوان فعال در صنعت ساختمان، معماری و شهرسازی خبر داد و اذعان داشت: در نمایشگاه امسال برای اولین بار پاویونی برای حضور بانوان تعاون‌گر و فعال در صنعت ساختمان طراحی شده است.

گفتنی است تعاونی‌های دانش‌بنیان برای اولین بار، سازمان ملی استاندارد، نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران همچنین کانون انبوه‌سازان دومین سال متوالی است که در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان حضور خواهند داشت.


ثبت نظر

ارسال