اختصاص ارز دولتی برای حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های ایران

پنجره‌ایرانیان؛ سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران از اختصاص ارز دولتی برای حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های ایران خبر داد.
  • یکشنبه 11 آذر 1397 ساعت 10:46

عباس قبادی در گفتگو با مهر گفت: به‌رغم خروج آمریکا از برجام و برخی مشکلاتی که بر سر راه تعامل شرکت‌های بین‌المللی با ایران به وجود آمده است، هیچ نمایشگاهی از تقویم نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور حذف نشده و همه آنها مطابق با برنامه، در جریان برگزاری هستند.

وی افزود: به‌موازات این برنامه، در حوزه داخلی نیز حدود ۶۰ درصد از نمایشگاه‌های بین‌المللی با حضور نمایندگی‌ شرکت‌های خارجی در ایران برگزار می‌شود و به‌جز نفت و برخی موارد دیگر که نمایشگاه‌های بین‌المللی به شمار می‌روند و بسیار هم تخصصی هستند، در مابقی نمایشگاه‌ها، غالبا شرکت‌های ایرانی به‌عنوان نمایندگان کمپانی‌های خارجی حضور دارند که بر این اساس تلاش شده تا حضور آن‌ها در نمایشگاه‌ها حفظ شود.

عضو هیات مدیره و سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تصریح کرد: در این میان تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده تا این شرکت‌ها بتوانند به لحاظ پرداخت‌های ریالی و ارزی دچار مشکل نشوند و کمتر به سمت دریافت ارز از بازار آزاد، گرایش پیدا کنند، این در حالی است که ما یک نرخ دولتی مطابق با مصوبات قانونی داریم که هزینه حضور در نمایشگاه‌ها برای شرکت‌های خارجی به‌صورت ارزی دریافت شود. بر این اساس، با توجه به نوسانات اخیر ارزی، مصوب شده تا به ازای هر یورو، ۵۲۰۰ تومان از شرکت‌کنندگان خارجی که دارای نمایندگی در ایران هستند، آن‌هم به‌صورت ریالی دریافت کنیم؛ این امر نوسانات نرخ ارز را برای شرکت‌کنندگان کاهش خواهد داد.

به گفته قبادی، در بخش نمایشگاه‌های خارجی نیز، شکل جدیدی از کار هدایت شده است که بر اساس آن، به دلیل شرایط ارزی، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصوبات قانونی، نرخ ارز را به نرخ دولتی محاسبه می‌کند که این امر باعث شده شرکت‌ها تمایل بیشتری به حضور در نمایشگاه‌ها داشته باشند.

 


ثبت نظر

ارسال