هم‌زمان با بیست و سومین نمایشگاه جامع صنعت ساختمان؛

محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان افتتاح شد

پنجره‌ایرانیان؛ بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت ساختمان اصفهان هم‌زمان با افتتاح محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد.
  • سه شنبه 20 آبان 1399 ساعت 14:29

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت ساختمان از ۱۴ تا ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۹ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فقط به‌منظور بازدید متخصصان برگزار شد.

پروژه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، روز چهارشنبه 14 آبان‌ماه با حضور استاندار و جمعی از مدیران استانی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افتتاح شد. فعالیت شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان که در دهه 70 تاسیس شد در دوران مختلف با افت‌وخیزهایی همراه بود. در ابتدا مکانی برای برگزاری نمایشگاه‌ها نداشت ازاین‌رو در یک محیطی به نام «چادر ایتالیایی‌ها» و با اضافه شدن دو سالن تا روز گذشته در محل پل تاریخی شهرستان برپا بود.

عملیات اجرایی نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان آذر سال ۹۴ با حضور وزیر امور خارجه شروع شد در منطقه روشن‌دشت واقع است، این نمایشگاه منطبق با تکنولوژی‌ها و استانداردهای نمایشگاه‌های مونیخ، دوبی و کیش طراحی و ساخته شده است. شهرداری اصفهان از نیمه دوم سال ۹۶، اجرای پروژه نمایشگاه بزرگ را به‌عنوان یکی از پروژه‌های اصلی و محوری در دستور کار قرار داد.

این مجموعه که مطابق با آخرین مدل نمایشگاهی جهان شامل یک سالن پیوسته با قابلیت تفکیک به سه سالن پنج هزار متری پیوسته طراحی و ساخته شده، فضاهایی مانند ساختمان رجیستری، پاویون مذاکرات بین‌المللی، سالن گردهمایی‌ها و نشست‌های خبری، سالن‌های مذاکره، مجموعه رستوران‌ و کافی‌شاپ، توقفگاه متمرکز و فضای باز برگزاری نمایشگاه است. این مجموعه ۱۷ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی ساخته شده دارد و نخستین شهرک نمایشگاهی کشور به شمار می‌رود.

مساحت زمین پروژه در زمان فعلی، ۴۷۰ هزار مترمربع است. موقعیت سایت در کنار رینگ چهارم ترافیکی اصفهان موجب هم‌جواری و نزدیکی به چندین پروژه بزرگ ازجمله اصفهان‌ سیتی‌سنتر، سالن اجلاس بین‌المللی اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، میدان مرکزی میوه و تره‌بار، راه‌آهن، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، شهر رویاها، منطقه گردشگری شرق اصفهان و رودخانه زاینده‌رود در این محدوده شده است.

مرحله اول شامل فضاهای سالن نمایشگاه (سالن اصلی ۱۵ هزار مترمربع)، ساختمان رجیسترینگ به مساحت تقریبی زیربنایی سه هزار مترمربع، ساختمان اداری، خدماتی پشتیبانی به مساحت حدود ۹ هزار مترمربع است. همچنین فضاهای نمایشگاهی روباز، پارکینگ روباز، ساختمان تاسیسات مکانیکی، فضای سبز، تونل‌های تاسیساتی آدم‌رو، فضاهای سواره‌رو و پیاده‌رو، رستوران، کافی‌شاپ، سرویس‌های بهداشتی محوطه، ساختمان الکتریکال، مخزن آب آشامیدنی و آتش‌نشانی، مخزن آب خاکستری فضای سبز و پل‌های عابر پیاده طرفین سالن اصلی از دیگر بخش‌های آن به شمار می‌رود.

سالن اصلی این نمایشگاه شامل یک سالن نمایشگاهی است که قابلیت برگزاری سه نمایشگاه پنج هزار مترمربعی به‌صورت مجزا را دارد. همچنین قسمت رجیسترینگ، اتاق‌های مذاکره و جلسات، اتاق مدیریت، کافی‌شاپ، نمازخانه و انبار را نیز در خود جای داده است. پوشش سقف و سازه آن از تکنولوژی ziptech در نظر گرفته شده که در نوع خود از زیبایی و پیوستگی خاصی برخوردار است و یکی از سازه‌های بی‌نظیر در استان به شمار می‌رود.

نمایشگاه اصفهان، بازوی توسعه اقتصادی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان فعالیت خود را در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد که خوشبختانه تاکنون روند رو به رشدی را با سرعت قابل‌توجهی دنبال کرده است. این شرکت عضو اتحادیه جهانی نمایشگاه‌ها (UFI) است و سابقه ۲۷ سال فعالیت در صنعت نمایشگاهی را به نام خود ثبت کرده است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی دارد.


ثبت نظر

ارسال