گسترش انرژی‌های پاک در پاکستان

همکاری نروژ و پاکستان برای ساخت نیروگاه خورشیدی

پنجره ایرانیان: پروژه‌های نیروگاهی فتوولتائیک کراچی که شامل سه نیروگاه هر یک به ظرفیت‌50 مگاوات است، نیازمند سرمایه‌‌گذاری اولیه در حدود 300 میلیون دلار است و قرار است در مدت زمان یک سال، کار آن به اتمام برسد.
  • چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 10:4

پاکستان و نروژ با یکدیگر به توافق رسیدند که به طور مشترک نیروگاه‌های خورشیدی در مجموع به ظرفیت 150 مگاوات در کراچی احداث و راه‌اندازی کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، هدف از پروژه‌های خورشیدی، ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاری در کشور و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی است.

 این پروژه بیش از 1000 شغل برای ساکنان منطقه در مراحل احداث، و پس از اتمام و در مرحله عملیاتی نیز تعداد 60 شغل در دراز مدت در داخل نیروگاه فراهم می‌کند؛ از آنجا که شرکت اروپایی Scatec Solar درکشورهای دیگر نیز در حال فعالیت است، تأکید خاصی بر انتقال دانش فنی به کشورهای در حال توسعه دارد. انتظار می‌رود که تأمین مالی احداث مجموعه نیروگاه‌های 150 مگاواتی، تا پایان سال 2015 تکمیل شود و مراحل احداث آن در سه ماهه اول سال 2016 آغاز شود. 

پروژه‌های نیروگاهی فتوولتائیک کراچی که شامل سه نیروگاه هر یک به ظرفیت‌50 مگاوات است، نیازمند سرمایه‌‌گذاری اولیه در حدود 300 میلیون دلار است و قرار است در مدت زمان یک سال، کار آن به اتمام برسد. 
این سه نیروگاه خورشیدی، برق 150هزار خانه را تأمین می‌کنند و حتی می‌توانند در تغییرات آب و هوا و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در حدود 300 هزار تن، تأثیر‌گذار باشند.شرکت ملی خریدار برق پاکستان ‌(CPPA)، نیز خریدار برق تولیدی به مدت 25 سال بوده و همچنین از اعتبارات کربن این پروژه نیز تا ‌50 درصد درآمد کسب می‌کند.

 


ثبت نظر

ارسال