قیمت اوراق تسهیلات مسکن چقدر است؟

پنجره‌ایرانیان؛ قیمت اوراق مسکن نسبت به اوایل ماه جاری تغییر چندانی نداشته و بر اساس آخرین قیمت‌ها، متأهل‌های تهرانی برای این اوراق باید ۲۴ میلیون و ۹۱۲ هزار تومان پرداخت کنند.
  • دوشنبه 29 دی 1399 ساعت 9:48

به گزارش ایسنا، تسه (اوراق) فروردین سال گذشته ۵۲ هزار و ۱۰۰ تومان، تسه اردیبهشت‌ماه سال گذشته ۵۳ هزار تومان و تسه خردادماه سال گذشته نیز ۵۲ هزار تومان قیمت دارند. هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در تیر با قیمت ۵۳ هزار و ۴۰۰ تومان، در مرداد با قیمت ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان و در شهریور با قیمت ۵۲ هزار و ۹۰۰ تومان دادوستد می‌شود.

قیمت اوراق مهر، آبان و آذر سال گذشته نیز ۶۵ هزار و ۹۰۰ تومان، ۵۴ هزار و ۳۰۰ تومان و ۵۳ هزار و ۲۰۰ بوده و هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در دی، بهمن و اسفند سال گذشته نیز با قیمت‌های ۵۳ هزار و ۲۰۰ تومان، ۵۴ هزار و ۱۰۰ تومان و ۵۴ هزار تومان دادوستد می‌شود.

 

قیمت تسه از فروردین تا آذر سال جاری

تسه فروردین سال جاری ۵۶ هزار تومان و تسه اردیبهشت و خردادماه سال جاری نیز ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارند.

هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال ۱۳۹۹ با قیمت ۵۴ هزار و ۹۰۰ تومان، در مرداد با قیمت ۵۴ هزار و ۲۰۰ تومان و در شهریور با قیمت ۵۶ هزار و ۸۰۰ تومان دادوستد می‌شود.

این اوراق در مهرماه ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان، در آبان‌ماه ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان و در آذرماه ۵۱ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت داشته‌اند. این گزارش نیز بر اساس قیمت تسه در آذرماه نوشته شده است.

 

قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس، با توجه به اینکه مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰ میلیون تومان جعاله می‌شود؛ بنابراین برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۵۱ هزار و ۹۰۰ تومانی برابر با ۱۰ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان می‌شود که با در نظر گرفتن ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق به مبلغ چهار میلیون و ۱۵۲ هزار تومان خریداری کنند، رقم آن به ۱۴ میلیون و ۵۳۲ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۲۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان می‌شود که همراه با چهار میلیون و ۱۵۲ هزار تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، درمجموع باید ۲۴ میلیون و ۹۱۲ هزار تومان پرداخت کنند.

 

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده که برای آن باید ۱۶۰ برگه خریداری شود که هزینه آن هشت میلیون و ۳۰۴ هزار تومان است.

این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که باید برای آن ۱۲۰ برگه خریداری شود که هزینه آن شش میلیون و ۲۲۸ هزار تومان می‌شود.


ثبت نظر

ارسال