بررسی نهایی طرح جهش تولید و ساماندی بازار مسکن در کمیسیون عمران

پنجره‌ایرانیان؛ سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی مبحث اجاره و مالیات در طرح جهش تولید و ساماندهی بازار مسکن در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
  • دوشنبه 13 مرداد 1399 ساعت 10:3

سید البرز حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون عمران ادامه بحث طرح جهش تولید و ساماندهی بازار مسکن موردبررسی قرار گرفت. امروز کمیسیون عمران فصل پنجم این طرح را که مربوط به اجاره‌بها می‌شد موردبررسی قرار داد.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۷ این طرح بانک مرکزی باید تسهیلات ارزان‌قیمت برای تامین ودیعه مسکن فراهم کند. بر اساس این ماده تسهیلات یک‌ساله به مستاجران داده می‌شود و مستاجر صرفا سود یک‌ساله را پرداخت می‌کند و در پایان سال مبلغ وام به بانک عامل عودت داده می‌شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با اعلام وزارت راه و شهرسازی تا ۵ سال دریافت این وام قابل تمدید است. در حقیقت به‌طورکلی در جلسه امروز بر روی سقف، نرخ و توزیع کمک ودیعه مسکن بحث و بررسی شد. بر اساس این ماده اجاره‌نامه‌های رسمی که دارای کد پیگیری باشند می‌توانند از این وام یا به‌عبارت‌دیگر کمک تامین ودیعه مسکن استفاده کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: بحث بعدی در خصوص مالیات در نقل و انتقالات واحدهای مسکونی بود که بر اساس اطلاعات ثبت‌شده در سامانه اسکان و املاک اخذ خواهد شد. بحث‌های لازم در این خصوص در کمیسیون عمران انجام شد و ازآنجاکه این بخش از طرح به کمیسیون اقتصادی نیز مربوط می‌شود با این کمیسیون نیز مشورت لازم صورت خواهد گرفت. ان‌شاءالله تا روز چهارشنبه این طرح نهایی شده و در صحن مجلس دو فوریت آن به تصویب می‌رسد. سپس مجددا جزئیات این طرح به همراه پیشنهادات همکاران در کمیسیون موردبررسی قرار خواهد گرفت.


ثبت نظر

ارسال