آورده اولیه مسکن ملی پرند ۴۷ میلیون

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: سهمیه شهر جدید پرند از طرح اقدام ملی ۲۵ هزار واحد است که ۳۳ هزار نفر ثبت‌نام کردند و ۱۶ هزار نفر تایید شدند؛ آورده اولیه هر نفر ۴۷ میلیون تومان خواهد بود.
  • سه شنبه 21 مرداد 1399 ساعت 10:25

به گزارش ایسنا، محسن وطن‌خواهی در نشست خبری اظهار کرد: برای شهر جدید پرند ۲۵ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده که ۳۳ هزار نفر ثبت‌نام کردند و ۱۶ هزار نفر تاکنون تایید شده‌اند و ۱۰۰۰ نفر افتتاح حساب کرده‌اند. تا یک ماه آینده کل متقاضیان مشخص خواهند شد.

وی درباره مبلغ آورده متقاضیان مسکن ملی پرند گفت: هر نفر باید در ابتدا ۴۰ میلیون تومان برای ساخت به‌اضافه ۱۵ درصد ارزش زمین که حدود هفت میلیون تومان خواهد بود، بپردازد.

وطن‌خواهی با اعلام این خبر که در روزهای آینده با حضور رئیس‌جمهور ۱۳۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید پرند افتتاح می‌شود تصریح کرد: ۷۲۰۰ واحد دیگر مسکن ملی دارای پیشرفت حدود ۱۵ درصد است. ۲۵۰۰ واحد را تا قبل از پایان سال تحویل می‌دهیم. ۷۶۰۰ واحد در دست ساخت است. از ۱۲ هزار واحد باقی‌مانده ۴۰۰۰ واحد با حضور رئیس‌جمهور کلنگ زنی می‌شود. ۸۰۰۰ واحد نیز در حال مطالعه و اجرای آماده‌سازی است.

مدیرعامل شرکت عمران پرند درباره قیمت هر مترمربع مسکن ملی در پرند گفت: برآورد هزینه اولیه ساخت با قیمت زمین ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان در هر مترمربع است که تلاش می‌کنیم از این مقدار فراتر نرود. با ۱۳ پیمانکار در حال مذاکره هستیم. با توجه به قیمت متری هشت تا ۱۱ میلیون تومان مسکن شخصی‌ساز در شهر پرند، برای پیمانکاران‌ صرفه اقتصادی دارد که وارد پروژه اقدام ملی پرند شود.

وطن‌خواهی در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: به‌طورکلی ۹۵ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای شهر جدید پرند در نظر گرفته شده بود که از این تعداد ۵ هزار واحد پیشرفت مناسبی نداشت و آن را به طرح اقدام ملی مسکن اختصاص دادیم. ‌ با توجه به امکانات مالی که طرح اقدام ملی در اختیار ما قرار داد این واحدها که عمدتاً دارای پیشرفت حدود ۳۰ درصد بودند تکمیل شدند. همان‌طور که گفتم ۱۳۰۰ واحد که در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد از این نوع است.

 

افتتاح ۷۷ هزار واحد مسکن مهر پرند

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۷۰۰ واحد نیز دارای مشکلات حقوقی هستند که توسط تعاونی‌های دوجانبه اجرا می‌شوند. از ۸۷ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر ۷۷ هزار به افتتاح رسیده و ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد باقی‌مانده که تا پایان آبان‌ماه بخش عمده‌ای از این تعداد را افتتاح می‌کنیم.

مدیرعامل عمران پرند با اشاره به بند «ب» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ گفت: تا پیش‌ازاین شرکت عمران فقط محوطه‌سازی و آماده‌سازی سایت‌های مسکن مهر را انجام می‌داد اما این تبصره به ما اجازه می‌دهد که از منابع خود برای ساخت ابنیه هم استفاده کنیم.

وطن‌خواهی تصریح کرد: با وزیر راه و شهرسازی هماهنگ کردیم تا به نیابت از مردم، منابع داخلی خود را به پروژه‌ها تزریق کنیم و هر زمان متقاضیان برای تحویل واحد آمدند پول دولت را پس بگیریم. شرکت عمران پرند ۶۰۰ میلیارد تومان از منابع حاصل از تهاتر زمین برای تکمیل واحدهای‌ مسکن مهر اختصاص داده که دوسوم این رقم معادل ۴۰۰ میلیارد تومان تامین شده است. در حال حاضر همه پیمانکاران به‌صورت دو شیفته کار می‌کنند و تلاش می‌کنیم آن را به سه شیفت برسانیم.

وی افزود: از طرف دیگر دریافت وام ۳۵۰ میلیارد تومانی از بانک مرکزی را در برنامه داریم که ۱۰۰ میلیارد تومان در روزهای آینده پرداخت می‌شود.

 

متقاضیان مسکن ملی آورده نیاورند دیگران را جایگزین می‌کنیم

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در پاسخ به این سوال که تاکنون چه تعداد از متقاضیان مسکن ملی نسبت به پرداخت آورده اقدام کرده‌اند گفت: کسانی که واریز وجه داشته‌اند حدود هزار نفر هستند. البته ما ابتدابه‌ساکن واحد مسکونی نمی‌دهیم بلکه امتیاز می‌دهیم و منتظر نمی‌مانیم که متقاضیان پول پرداخت کنند و پروژه‌ها را با مشارکت جلو می‌بریم. فرصت مناسب به مردم می‌دهیم که آورده را تکمیل کنند اما اگر ببینیم به دلیل عدم واریز آورده از سوی متقاضیان پروژه آسیب می‌بیند افراد جدید را جایگزین می‌کنیم.

وطن‌خواهی یادآور شد: در طرح مسکن مهر با این مشکل مواجه بودیم که برخی افراد در تکمیل آورده، کوتاهی می‌کردند. هم‌اکنون حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر برای تحویل واحد خود اقدام نمی‌کنند که عمدتاً دلال‌ها هستند. به این افراد پیامک داده‌ایم که اقدام نکردند سپس اظهارنامه ارسال می‌کنیم که اگر ۱۵ روز بعد از اظهارنامه نیامدند کمیته حقوقی اجازه جابجایی واحدهای این افراد را صادر می‌کند. همچنین سود وام این افراد از ۴ درصد به ۱۸ درصد افزایش می‌یابد.

وی پروژه‌های مسکن ملی را مستحکم‌تر از مسکن مهر دانست و گفت: طبیعتاً وقتی‌که قیمت هر متر طرح اقدام ملی مسکن ۳.۵ میلیون تومان است سعی می‌کنیم سازه‌ها را مستحکم‌تر و مرغوب‌تر بسازیم که یک مسکن میان رده مناسب به مردم تحویل دهیم. البته مسکن مهر هم در کلیت، شرایط مناسب قابل سکونت را دارا است.


ثبت نظر

ارسال