تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن در چه مرحله‌ای است؟

پنجره ایرانیان؛ به گزارش صما سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه گفت: ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به متقاضیان تحویل داده شده و تحویل مسکن ملی تا سال‌های آینده ادامه دارد.
  • سه شنبه 5 دی 1402 ساعت 8:29

پنجره ایرانیان ؛ به گزارش تجارت‌نیوز، ابولفضل نوروزی، سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: دولت برای اجرای نهضت ملی مسکن برنامه دقیق و جامعی دارد و برای اجرای این برنامه به صورت ماهانه با حضور رئیس‌جمهور جلسات شورای عالی مسکن برگزار می‌شود.

 

به گفته سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی، در حال حاضر یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در مراحل مختلف ساخت و بهره‌برداری هستند که از این تعداد حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی به صورت انفرادی و گروهی در حال انجام است بخشی از این واحد‌ها از طریق واگذاری زمین به متقاضیان و با مدیریت ساخت به مردم و با نظارت سازمان نظام مهندسی  و شهرداری اجرا می‌شود.

 

نوروزی گفت: همچنین ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی انبوه‌سازی از طریق قرارداد‌های سه‌جانبه در شهر‌های مختلف، ۲۱۰ هزار واحد توسط نیرو‌های مسلح، ۱۶۲ هزار  واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده، ۱۵۰ هزار خود مالکی و شهری، ۳۶۹ هزار واحد مسکن روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی درانتها افزود: ۱۰۸ هزار واحد مسکن مهر در این دولت تحویل داده شده و  یک میلیون واحد مسکونی در شهر‌ها و روستا‌ها و شهر‌های کوچک و متوسط در حال اجرا است بنابراین نظام بهره‌برداری به سرعت ادامه دارد و بهره‌برداری از  واحد‌ها در دستور کار است به طوری که  ۱۰۰ هزار مسکونی افتتاح شده و تا پایان سال هم بخشی دیگر تحویل داده می‌شود. بنابراین نهضت تحویل واحد‌های مسکن ملی در سال آینده ادامه خواهد داشت.

 


ثبت نظر

ارسال