قائم‌مقام دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن: نماهای شهری هیچ تناسبی با هم ندارند

پنجره‌ایرانیان؛ قائم‌مقام دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان آذربایجان شرقی گفت: برخی از قوانین شمغفول مانده است، من در صحبت‌هایی که با برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتم عنوان کرده‌ام که اگر این قوانین قابل‌اجرا نیست که چرا تصویب می‌شود و اگر اجرایی هست چرا اجرا نمی‌شود.
  • شنبه 1 بهمن 1401 ساعت 13:5

اسماعیل اکبری در حاشیه اجلاس سازندگان و طراحان تبریز در گفت‌وگویی با دوربین صما، اظهار داشت: ما شاهد نوعی آشفتگی در سیما و منظر شهری هستیم که به‌هیچ‌عنوان خواست انبوه‌سازی نیست، یکی از اهداف قانون نظام‌مهندسی ترویج فرهنگ اسلامی در معماری و شهرسازی است که این هدف مغفول مانده است.

وی افزود: اگر در شهر قدم بزنید ساختمان‌هایی با نمای کامپوزیت، ساختمان کناری سنگ، کناری آجری، نمای ترکیبی و … می‌بیند، هیچ‌گونه تناسبی این نماها با یکدیگر ندارند. نه نظام‌مهندسی و نه شهرداری الزامی برای یکدست‌کردن نمای ساختمان‌ها ندارند. در شهر تبریز تنها الزامی که وجود دارد، الزام استفاده از سنگ اسپراخون است.

قائم‌مقام دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان آذربایجان شرقی در پایان گفت: حتی این الزام نیز در نمای شهری مشهود نیست، زیرا تنها در برخی از ساختمان‌های نزدیک شهرداری این الزامات رعایت می‌شود.


ثبت نظر

ارسال