شرکت‌های داخلی از شایستگی لازم برای ساخت مسکن برخوردارند

پنجره‌ایرانیان؛ رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور هیچ دلیلی وجود ندارد که ما بخواهیم شرکت‌های خارجی را بیاوریم تا برایمان مسکن بسازند.
  • یکشنبه 25 مهر 1400 ساعت 11:34

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اخبار منتشرشده پیرامون ساخت مسکن در داخل با کمک چینی‌ها، بیان کرد: ما به‌طورجدی با این موضوع مخالف هستیم و همه ظرفیت‌های لازم برای ساخت حداقل سالانه یک‌میلیون واحد مسکونی در داخل کشور فراهم است. شرکت‌های داخلی از ظرفیت و شایستگی لازم در حوزه ساخت مسکن برخوردار بوده و ما ظرفیت لازم را در داخل کشور دارا هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: ما بیش از ۵۰۰ هزار مهندس ساختمانی در داخل کشور داشته و ازنظر مصالح ساختمانی نیز نیاز داخل را تامین می‌کنیم. هیچ دلیلی وجود ندارد که ما بخواهیم شرکت‌های خارجی را بیاوریم تا در داخل مسکن بسازند. به‌اتفاق آرا نظر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی سرمایه‌گذاری بر روی شرکت‌های داخلی برای ساخت سالانه یک‌میلیون واحد مسکونی است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز حتی ما این قابلیت را داریم که برای کشورهای همسایه ساختمان‌سازی انجام دهیم. حتی ما صادرات خدمات فنی و مهندسی را به کشورهای همسایه دنبال می‌کنیم تا زمینه حضور شرکت‌های داخلی را در کشورهای همسایه نیز مهیا کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ما در داخل کشور توانایی و ظرفیت لازم برای ساخت مسکن را داشته و به‌راحتی می‌توانیم سالانه یک‌میلیون واحد مسکونی تولید کنیم و هیچ لزومی برای حضور شرکت‌های خارجی وجود ندارد.


ثبت نظر

ارسال