طرح جهش تولید و تامین مسکن در کوتاه‌مدت بازار مسکن را تکان می‌دهد

پنجره‌ایرانیان؛ یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که عدم وجود تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن منجر به افزایش قیمت‌ها و رکود در خریدوفروش شده است.
  • یکشنبه 6 مهر 1399 ساعت 9:41

رحمت‌الله فیروزی پوربادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نقاط قوت طرح جهش تولید و ساماندهی بازار مسکن بیان کرد: در این طرح به سه موضوع مهم توجه حساس شده است. بحث تامین زمین ارزان‌قیمت، ارائه تسهیلات مناسب و تامین مصالح ارزان‌قیمت سه مولفه اصلی است که در این طرح دیده‌شده و توجه به آن‌ها می‌تواند بستر مناسب ساخت مسکن و افزایش عرضه به بازار را فراهم کند.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به وضعیت کنونی بازار مسکن، مجلس شورای اسلامی نباید از هیچ تلاشی برای اثرگذاری در این بازار کوتاهی کند. تصویب و اجرایی شدن این طرح می‌تواند در بازه زمانی یک‌ساله اثر مطلوبی را در ساماندهی بازار مسکن داشته باشد.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز کشور عدم تناسب بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل نابسامانی بازار مسکن نیز وجود خانه‌های خالی و همچنین عقب‌ماندگی در ساخت مسکن است که باعث شده تعادل بین عرضه و تقاضا برهم خورد و تقاضا نسبت به عرضه بالاتر بوده و به دنبال آن قیمت‌ها نیز افزایش یابد. از سوی دیگر ما شاهد رکود در بازار مسکن نیز هستیم چراکه با بالارفتن قیمت‌ها مردم توانایی خرید خود را از دست می‌دهند.

فیروزی‌ در پایان تاکید کرد: با فراهم کردن بستر مناسب برای ساخت مسکن و همچنین عرضه واحدهای خالی به بازار می‌توان در کوتاه‌مدت تعادل را بین عرضه و تقاضا برقرار کرد و به نحوی قیمت‌ها را مدیریت نمود. در این طرح نیز سعی شده با در نظر گرفتن مولفه‌های اساسی تعادل عرضه مسکن در بازار بازگردد.


ثبت نظر

ارسال