نماینده مجلس: مدیریت و نظارت محکمی در حوزه مسکن وجود ندارد

پنجره‌ایرانیان؛ نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم تاکید کرد که قطعا یکی از مطالبات مهم نمایندگان از وزارت راه و شهرسازی انجام اقدام موثر در مدت‌زمان معینی در حوزه مسکن است؛ چراکه ساماندهی این بازار نیازمند یک بسته کامل است که همه جزئیات را دیده باشد.
  • شنبه 24 خرداد 1399 ساعت 9:48

اقبال شاکری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت بازار مسکن بیان کرد: سوالی که امروز همه نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی دارند این است که رها شدن اجاره‌بها و خرید مسکن قرار است چگونه مدیریت شود. ضربات سختی به مردم و به‌ویژه اقشار متوسط جامعه از نابسامانی بازار مسکن وارد شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز با بالا رفتن قیمت اجاره بسیاری از خانواده‌ها توان پرداخت اجاره‌بها ندارند و این امر باعث شده تا افراد از محل زندگی خود به اطراف شهر و ازآنجا به حواشی شهر بروند که در شأن و جایگاه مردم ما نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم، تصریح کرد: مدیران امر نتوانستند اقدام موثری برای ساماندهی بازار مسکن انجام دهند. قطعا یکی از مطالبات مهم نمایندگان از وزارت راه و شهرسازی انجام اقدام موثر در مدت‌زمان معینی در این حوزه است. ما انتظار داریم وزیر راه و شهرسازی اعلام کند که چه اقداماتی قرار است در مدتی معین برای ساماندهی بازار مسکن انجام دهد و خروجی آن‌ها چه خواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد: آنگاه مجلس نیز نظارت کند تا ببیند که آیا برنامه‌های تعیین‌شده محقق می‌شود یا خیر. اکنون به نظر می‌رسد مدیریت و نظارت محکمی در حوزه مسکن در کار نیست. یکی از ابزارهای مدیریت این حوزه می‌تواند مالیات بر خانه‌های خالی باشد که عرضه مسکن را به بازار افزایش می‌دهد اما نمی‌تواند همه مشکلات این حوزه را برطرف کند. ساماندهی بازار مسکن نیازمند یک بسته کامل است که همه جزئیات را دیده باشد.

 


ثبت نظر

ارسال