تامین مصالح اقساطی برای مسکن ملی

پنجره‌ایرانیان؛ صبح امروز تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت راه و شهرسازی و یک شرکت بخش خصوصی به‌منظور تامین مصالح ساختمانی با تخصیص 30 درصد و اقساط 36 ماهه برای اجرای طرح مسکن ملی به امضاء رسید.
  • چهارشنبه 30 بهمن 1398 ساعت 10:5

به گزارش ایسنا، سه تفاهم‌نامه بین وزارت راه و شهرسازی با وزارت کشور امروز (سه‌شنبه) در جهت اصلاح نظام شهری، سازمان نظام‌مهندسی برای تحقیقات مهندسی طرح اقدام ملی مسکن و بازار تهاتر ایرانیان به‌منظور تامین مصالح موردنیاز برای ساخت‌وساز در طرح اقدام ملی مسکن با تخصیص 30 درصد طی اقساط 36 ماهه که توسط این شرکت تامین می‌شود، به امضاء رسید.

در این همایش محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - اظهار کرد: طرح اقدام ملی یک ظرفیت است و باید دقت کنیم خانه‌های باکیفیت و زیبا ساخته شود تا یادگاری بماند.

وی ادامه داد: نباید مردم را به این‌طرف و آن‌طرف پاس بدهیم و دستگاه‌ها بگویند که مسئولیت مسکن مردم با دیگری است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداث 100 هزار واحد طرح اقدام مسکن در بافت فرسوده، 100 هزار واحد در بنیاد مسکن و 200 هزار واحد در شهرهای جدید اظهار کرد: بانک مسکن و سازمان ملی زمین و مسکن باید شرایط را برای تسریع این پروژه فراهم کنند. انبوه‌سازان هم اگر می‌خواهند بیایند می‌خواهند نیایند البته این کار فرصت است و باید از سازندگان خوش‌نام دعوت کنیم و حتی به در خانه‌هایشان برویم و از آنها بخواهیم در طرح اقدام ملی مشارکت کنند.

اسلامی تصریح کرد: بعضی سازندگان کار را شروع کرده‌اند. ثبت‌نام مرحله‌ی اول به اتمام رسیده است و نام‌نویسی از افراد جامانده تا پایان سال انجام می‌شود.

در این مراسم محمود محمودزاده - معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی - با بیان این‌که طرح اقدام ملی در راستای اقتصاد مقاومتی خواهد بود، اظهار کرد: در این همایش چند رویداد مهم را در دستور کار قرار داده‌ایم که اولین آن همان‌طور که پیش‌ازاین وعده داده بودیم رونمایی از سامانه املاک و اسکان است.

وی از امضای سه تفاهم‌نامه در این همایش خبر داد و گفت: اولین تفاهم‌نامه مربوط به وزارت کشور برای تخصیص و کمک به صدور پروانه ساختمان است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دومین تفاهم‌نامه را با سازمان نظام‌مهندسی ساختمان منعقد می‌کنیم که تخفیفات خدمات مهندسی ارائه می‌کنند و سومین تفاهم‌نامه با شرکت تهاتر ایرانیان برای تامین مصالح با شرایط اقساطی است.

به گفته محمودزاده، با امضای این تفاهم‌نامه 25 درصد از قیمت تمام‌شده ساخت مسکن کاهش می‌یابد که نقش موثری در کمک به متقاضیان خواهد داشت.

همچنین در این مراسم علاء‌الدین ختایی - مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان – اظهار کرد: طرح اقدام ملی یک حرکت مهم در شرایط کنونی است که امید و انرژی آدم را بالا می‌برد و نشان می‌دهد در شرایط تحریم هم می‌شود کارهای بزرگی انجام داد.

 


ثبت نظر

ارسال