مسکن ملی کارگران در حال ورود به مرحله اجرا

پنجره‌ایرانیان؛ معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که چند پروژه کارگری طرح اقدام ملی مسکن در مناطق صنعتی در آستانه آغاز عملیات اجرایی است، گفت: از سوی دیگر حدود ۴۵ هزار واحد طرح اقدام ملی در قالب مشارکت به پیشرفت بالای ۳۰ درصد رسیده و ۶۰ هزار واحد نیز در مرحله‌ی آماده‌سازی زمین قرار دارد.
  • دوشنبه 28 بهمن 1398 ساعت 10:49

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بعد از این‌که متقاضیان واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن مشخص و به استان‌ها معرفی شدند هم‌اکنون در ادارات کل راه و شهرسازی، نمایندگی‌های بنیاد مسکن و شهرهای جدید در حال تشکیل پرونده هستند و سپس برای افتتاح حساب به بانک معرفی می‌شوند.

وی افزود: رقم اولیه آورده متقاضیان بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است. مابقی آورده متقاضیان در یک زمان‌بندی تعیین می‌شود. حدود ۱۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بانکی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره متقاضیان حذف‌شده در فرآیند ثبت‌نام طرح اقدام ملی گفت: کسانی که واجد شرایط تشخیص داده نشدند می‌توانند از ابتدای اسفندماه به سایت www.tem.mrud.ir مراجعه کنند و به آنها توضیح داده می‌شود که علت واجد شرایط نبودنشان چه بوده است. اگر به هر دلیل اشتباهی رخ داده باشد به روند ثبت‌نام بازگردانده می‌شوند.

محمودزاده هم‌چنین درباره روند اجرای پروژه‌های مشارکتی طرح اقدام ملی مسکن تصریح کرد: پروژه‌های مشارکتی در شهرهای جدید و سایر شهرها بر اساس قرارداد با پیمانکاران شروع شده که حدود ۴۵ هزار واحد به میانگین پیشرفت بالای ۳۰ درصد رسیده است. در همین قالب مشارکت بیش از ۶۰ هزار واحد نیز در مرحله‌ی آماده‌سازی زمین قرار دارد. مابقی هم ثبت‌نامی‌ها است که ۲۴۰ هزار نام‌نویسی کردند و فعلا ۱۴۰ هزار واجد شرایط تشخیص داده شدند ولی به میزان تعیین ظرفیت شده یعنی ۲۴۰ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های دولتی برای احداث مسکن کارکنان دولتی گفت: در قالب طرح اقدام ملی با نیروهای مسلح که اولین تفاهم‌نامه بود روند کار، مثبت است. کارگروه‌های مشترک و اختصاصی در هردو وزارتخانه تشکیل شده و تاکنون افراد واجد شرایط در کل کشور شناسایی شده‌اند. اراضی تخصیصی نیز چه از سوی وزارت دفاع یا وزارت راه و شهرسازی در حال معرفی است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در وزارت آموزش‌وپرورش نیز تعدادی از اراضی معرفی‌شده که آموزش‌وپرورش در حال بررسی کاربری‌های زمین است. به‌زودی عملیات اجرایی و مجری پروژه‌ها با همکاری دو وزارتخانه عملیاتی خواهد شد.

به گفته محمودزاده، تفاهم‌نامه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرحله شناسایی متقاضیان است. چند پروژه کارگری در حال ورود به فاز اجرایی در مناطق صنعتی است که وزارت کار کمک خوبی در پایش اطلاعات داشته و منتظریم با معرفی اراضی و امکاناتی که در اختیار وزارتخانه است، عملیات اجرایی شروع شود. درخصوص وزارت ارشاد باوجود آن‌که پیش‌نویس ارائه داده‌ایم هنوز تفاهم‌نامه‌ای منعقد نشده است. منتظریم تا وزارت ارشاد نظراتش را به ما اعلام کند.

 


ثبت نظر

ارسال