پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده

پنجره‌ایرانیان؛ مدیر امور اعتباری بانک مسکن از پرداخت نزدیک به ۹۰۰۰ فقره تسهیلات بافت فرسوده و بازآفرینی شهری به مبلغ ۲۷۸ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: بیشترین تسهیلات پرداختی در حوزه بافت فرسوده متعلق به استان تهران بوده است.
  • شنبه 28 دی 1398 ساعت 12:18

به گزارش ایسنا، محمدحسن علمداری با بیان اینکه برای حمایت از تولید و عرضه مسکن در هسته فرسوده و قدیمی شهرهای کشور از تمامی ظرفیت و توان تسهیلات‌دهی بانک به سازنده‌ها استفاده می‌شود، اظهار کرد: تا روز ۲۱ دی امسال، تعداد ۲۲ هزار و ۷۳۲ واحد مسکونی برای اخذ تسهیلات ویژه بافت فرسوده به بانک مسکن از سوی شرکت بازآفرینی شهری معرفی شده‌اند.

وی افزود: از مجموع واحدهای معرفی‌شده به مدیریت شعب بانک مسکن تا تاریخ اعلامی مجموعا ۸۹۴۵ واحد مسکونی به مرحله انعقاد قرارداد برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده رسیده‌اند. به تعبیر دیگر این تعداد از واحدهای معرفی‌شده به مدیریت شعب بانک مسکن در سراسر کشور، پس از بررسی، به مرحله انعقاد قرارداد و در نوبت پرداخت تسهیلات قرارگرفته‌اند.

علمداری یکی از مهم‌ترین اقدامات برای تسهیل و تسریع جریان نوسازی و بازآفرینی بافت فرسوده را پرداخت تسهیلات مناسب به پروژه‌های ساختمانی واقع در این محدوده است دانست و گفت: مطابق با کارنامه عملکرد به‌دست‌آمده از مجموع تسهیلات پرداخت‌شده در محدوده بافت فرسوده کشور، در ماه‌های گذشته ۲۷۸ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان به متقاضیان تسهیلات پرداخت‌شده است.

طبق اعلام بانک مسکن، مدیر امور اعتباری این بانک به روند تسهیلات‌دهی به متقاضیان‌ بافت فرسوده در تهران اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تا ۲۱ دی‌ماه، مجموعا ۲۲۳۸ واحد مسکونی به مرحله انعقاد قرارداد برای اخذ این نوع تسهیلات در شعب بانک مسکن رسیده‌اند که بالاترین سطح به لحاظ تعداد در میان استان‌های کشور محسوب می‌شود.

به گفته او، پس از تهران، استان خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و اردبیل به ترتیب بیشترین میزان تسهیلات منعقده در حوزه بافت فرسوده را به خود اختصاص داده‌اند.

علمداری همچنین یکی از مهم‌ترین شرایط اخذ تسهیلات در بافت فرسوده را پیشرفت حداقل ۲۰ درصدی پروژه اعلام کرد و افزود: پروژه‌های ساختمانی در بافت فرسوده، برای دریافت تسهیلات مشارکت مدنی باید به مرحله ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده باشند.


ثبت نظر

ارسال