۲۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در دست احداث

پنجره‌ایرانیان؛ سخنگوی سازمان ساتبا با اشاره به این‌که هم‌اکنون در تمامی استان‌های کشور نیروگاه‌های تجدیدپذیر راه‌اندازی شده است، گفت: در حال حاضر ظرفیت نصب‌شده این نیروگاه‌ها در سراسر ایران به ۸۴۱ مگاوات رسیده و تمامی این ظرفیت از طریق ۱۱۵ شرکت بخش خصوصی محقق شده است.
  • دوشنبه 29 مهر 1398 ساعت 11:8

به گزارش ایسنا، جعفر محمدنژاد سیگارودی با اشاره به راه‌اندازی بیش از ۱۱۵ نیروگاه مگاواتی تجدیدپذیر در کشور، گفت: تاکنون حدود ۳۵۰۰ نیروگاه خورشیدی پشت‌بامی یا خانگی در کل کشور ایجاد شده و ۲۵۰۰ واحد دیگر نیز عمدتا در مناطق محروم و روستایی در دست احداث است.

وی با تاکید بر اینکه نرخ خرید تضمینی برق تجدیدپذیرها با ابلاغ جدید وزیر نیرو حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: این تعرفه در بخش نیروگاه‌های زباله‌سوز به‌ویژه در مناطق شمالی کشور، از جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران برخوردار است.

بنا بر اعلام وزارت نیرو، محمدنژاد افزود: پیش‌ازاین، نرخ خرید تضمینی برق به ازای هر کیلووات تولید انرژی در این واحدها حدود ۳۷۰ تومان بوده که این رقم در حال حاضر به ۵۵۵ تومان در کل کشور رسیده است. ولی چنانچه سرمایه‌گذاران برای مدیریت زباله‌های شهری مناطق شمالی کشور اقدام به راه‌اندازی واحدهای یادشده کنند، نرخ خرید تضمینی برق در این مناطق حدود دو برابر تعرفه‌های جدید محاسبه خواهد شد.

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) با تاکید بر این‌که برق استفاده‌کنندگان از پنل‌های خورشیدی تولید داخل ۳۰ درصد گران‌تر خریداری می‌شود، گفت: از محل نیروگاه‌های نصب‌شده حدود ۵۳ هزار و ۴۲۰ نفر سال اشتغال به‌صورت تجمیعی در بخش تجدیدپذیر صورت گرفته است.


ثبت نظر

ارسال