تحویل مسکن مهر پرند در نیمسال دوم سرعت می‌گیرد

پنجره‌ایرانیان؛ نوسانات قیمت در بخش مصالح ساختمانی، کمبود خدمات و زیرساخت‌ها و البته خلف وعده بعضی از متقاضیانی که به‌قصد سرمایه‌گذاری در پرند اقدام به خرید آپارتمان کرده‌اند از مهم‌ترین مشکلات تحویل واحدها محسوب می‌شود؛ بااین‌حال طبق وعده مدیرعامل عمران پرند، در نیمه دوم سال روند تحویل واحدها سرعت می‌گیرد.
  • دوشنبه 29 مهر 1398 ساعت 10:55

به گزارش ایسنا، آخرین وضعیت پروژه‌های شهر جدید پرند حاکی از آن است که تاکنون حدود ۷۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل شده و ۲۰ هزار واحد باقی‌مانده که عمدتا معطل نصبیات، انشعابات و زیرساخت‌ها هستند. تعداد واحدها نیز که از ابتدا قرار بود ۹۶ هزار واحد باشد به دلیل نبود متقاضی به ۹۰ هزار کاهش یافته است.

مطابق برنامه قرار بود تمامی واحدهای مسکن مهر پرند در نیمه اول امسال تحویل شود اما ظاهرا به دلیل نقص انشعابات، خدمات زیربنایی و روبنایی، تعداد باقی‌مانده به نیمه دوم سال کشیده شده است. البته طبق گفته مدیرعامل شرکت عمران پرند در شش‌ماهه ابتدای سال جاری تقریبا ماهیانه هزار واحد تحویل شده که در نیمه دوم تعداد تحویل‌ها افزایش پیدا می‌کند.

گفته می‌شود تکمیل مسکن مهر پرند به حدود ۴۰۴ میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد که از این رقم ۷۲ میلیارد تومان از محل تسهیلات، ۱۹۵ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان و ۱۳۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی و تهاتر باید تامین شود. یکی از مشکلات که روند تسریع پروژه به انجام نشدن تعهدات برخی متقاضیان غیرموثر برمی‌گردد؛ سرمایه‌گذارانی که صرفا به‌قصد سرمایه‌گذاری در پرند آپارتمان خریداری کرده‌اند و معمولا موارد مالی را به‌موقع پرداخت نمی‌کنند.

محسن وطن‌خواهی، مدیرعامل شرکت عمران پرند گفته است: بخش عمده واحدهای تکمیل شده مسکن مهر در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تحویل داده شده و باقیمانده نیز با توجه به تحولات اقتصادی که از ابتدای سال ۹۷ اتفاق افتاد، با چالش بزرگی به نام افزایش هزینه‌ها مواجه شده است. از طرف دیگر متقاضیان غیرموثر هم ما را به چالش کشیدند. این متقاضیان غیر موثر حتی در فراخوان برای تعیین تکلیف واحدها نیز حضور پیدا نکردند. بسیاری از آن‌ها ۷۰ درصد اولیه مبلغ پروژه را پرداخت و بقیه را پرداخت نکرده‌اند.

وطن‌خواهی با بیان این‌که بابت محوطه‌سازی و آماده کردن خیابان‌ها باید ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد تومان از منابع داخلی هزینه کنیم گفته است: شرکت عمران شهر پرند یک شرکت هزینه-درآمد است. بر این مبنا اجازه داریم زمین‌های شهر را به‌صورت نقدی یا تهاتر در قبال تعهداتمان واگذار کنیم. این منابع داخلی را در بودجه سنواتی می‌گنجانیم. یکی از نقاط قوت ما این است که در سال ۱۳۹۷ کل بودجه پیش‌بینی‌شده را محقق کردیم و حدود ۴۴ مدرسه، ۱۰۰ هکتار پارک، چند مسجد و کلانتری احداث کرده‌ایم.

وی درباره خطوط ریلی منتهی به پرند گفت: برای مدیریت بهتر شهر با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی و شرکت متروی تهران برای دوخطه کردن قطار حومه‌ای و آوردن مترو به شهر پرند تفاهم کردیم که مبلغ ۱۷۵ میلیارد تومان به متروی تهران و ۱۳۵ میلیارد به راه‌آهن جمهوری اسلامی به نیابت از دولت پرداخت کنیم. عملیات دو خط کردن قطار حومه‌ای آغاز و پیشرفت خوبی دارد. درباره مترو نیز فعلا ۸ میلیارد تومان پرداخت و شرط کردیم عملیات اجرایی احداث از سمت پرند آغاز شود. مزیت متروی پرند با سایر متروهای اطراف تهران این است که ادامه خط یک متروی تهران بوده و از تجریش تا پرند امتداد می‌یابد.

 


ثبت نظر

ارسال