شهرهای جدید پیشتاز اقدام ملی مسکن؛

ساخت 200 هزار واحد مسکونی وارد فاز عملیاتی شد

پنجره ایرانیان؛ خبرهای بسیاری این روزها در رسانه‌های مختلف درباره طرح اقدام ملی مسکن دیده می‌شود و همه معاونت‌ها و زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن به‌نوعی درگیر این طرح هستند.
  • چهارشنبه 30 مرداد 1398 ساعت 10:18

تولید ۲۰۰ هزار واحد این طرح به عهده شرکت شهرهای جدید است، ‌ ۱۰۰ هزار واحد به عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۰۰ هزار واحد هم باید در قالب بازآفرینی شهری و در بافت فرسوده ساخته شود.

پس از اعلام طرح اقدام ملی شاهد عزم جدی مسئولان حوزه مسکن برای اجرای هر چه سریع‌تر این طرح بودیم. در ادامه به‌مرور برخی اقدامات که در طول یک ماه گذشته از سوی مسئولان شهرهای جدید در این خصوص انجام‌شده می‌پردازیم.

 

حبیب‌الله طاهر خانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید:

تأثیر چشمگیر اجرای برنامه اقدام ملی مسکن در رونق شهرهای جدید

بدون شک اجرای این پروژه و اسکان مردم به‌خصوص از قشر متوسط اجتماعی کشور در این مناطق موجب رونق یافتن شهرها و درنهایت توانمندسازی شهرداری‌ها می‌شود، امری که برای ما نیز در اجرای این طرح حائز اهمیت خواهد بود.

به‌طورقطع تسهیل اجرای پروژه‌های مسکونی برنامه اقدام ملی از سوی شهرداری باعث ترغیب سرمایه‌گذاران شده و نتایج مثبت آن به خود شهرداری بازخواهد گشت، ازاین‌رو انتظار داریم تا نهایت همکاری را با وزارت راه و شهرسازی در پیشبرد پروژه‌ها داشته باشند.

از مجموع ۲۰۰ هزار واحد مربوط به شهرهای جدید، ۱۴۵ هزار واحد (معادل ۷۳ درصد) تاکنون مکان‌یابی و تعیین و تکلیف شده و ۵۵ هزار واحد باقیمانده (برابر با ۲۷ درصد) در مرحله کارشناسی و اخذ مجوزهای لازم هستند.

برنامه اقدام ملی و بحث فروش اقساطی پروژه‌های مسکن مهر به‌عنوان موتور حرکتی شرکت عمران شهرهای جدید محسوب می‌شوند در این راستا شهرها و مجموعه ستاد شرکت مادر باید تلاش خود را افزایش داده و با بالا بردن شتاب عملیات اجرایی، این برنامه‌ها را هرچه سریع‌تر به نتیجه قابل قبولی برسانند.

وزیر راه و شهرسازی نسبت به انجام اقدامات و پیشبرد اهداف در حوزه فروش اقساطی و برنامه اقدام ملی حساسیت بسیار بالایی دارد و تمامی قراردادهای مربوط به ساخت باید تا هفته دولت عملیاتی شده و به مرحله خوبی برسد، ازاین‌رو از تمامی شهرها انتظار داریم با دقت و تلاش لازم و برنامه‌ریزی مناسب این پروژه‌ها را به جایگاه قابل قبولی برسانند. در این راستا رضایت مردم و بازتاب اقدامات صورت گرفته در شهرها نکته بسیار مهمی است که باید با اجرای نظم و کنترل رفتار نیروهای زیرمجموعه به بهترین شکل گزارش شود.

 

محمدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید «بهارستان»:

 

طرح اقدام ملی در شهر جدید بهارستان آغاز می‌شود

عملیات اجرایی ۱۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در این شهر از نیمه دوم سال جاری آغاز می‌شود از این تعداد، ساخت حدود هشت هزار و ۲۰۰ واحد در سال ۹۷ برنامه‌ریزی و شروع‌شده و احداث مابقی واحدها در برنامه سال جاری است که عملیات اجرایی آن ظرف ماه‌های آینده آغاز خواهد شد. برنامه‌ریزی‌های مقدماتی ساخت ۱۲ هزار و ۸۰۰ واحد دیگر صورت گرفته است که عملیات اجرایی این واحدها در نیمه دوم سال آغاز خواهد شد.

 

رضا فرهاد زاده، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید «شیرین شهر»:

شیرین شهر هم وارد طرح اقدام ملی مسکن شد

مجموع مساحت در نظر گرفته‌شده برای احداث واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی در این شهر جدید را ۲۰۰ هکتار است و مقررشده هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در محلات دهم، دوازدهم (پرنیان) و سیزدهم شیرین شهر ساخته شود؛ که در این خصوص آماده‌سازی محله «پرنیان» با پیشرفت فیزیکی نسبتاً خوبی شروع‌شده و طراحی و تأسیس دو محله دیگر نیز انجام‌شده است. افق جمعیتی شیرین شهر ۷۵ هزار نفر پیش‌بینی‌شده است، تصریح کرد: جمعیت‌پذیری این شهر هم‌اکنون در مراحل مقدماتی است و در سه سال اخیر حدود دو هزار و ۳۰۰ نفر در این شهر جدید اسکان‌یافته‌اند و روند رشد جمعیتی با سرعت بالایی ادامه دارد.

 

عباس مصطفوی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید «سهند»:

زمین برای طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید سهند تأمین‌شده است

مقررشده سه هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی شهر جدید سهند ساخته شود به این منظور کارگاه‌های ساخت نیز تجهیز شده و طرح آماده کلنگ‌ زنی است. بر مبنای این طرح زمین و پروانه ساخت را شرکت عمران تأمین می‌کند و احداث واحدها بر عهده بخش خصوصی است. این سه هزار واحد در فازهای دو، سه و چهار شهر جدید سهند ساخته خواهد شد و به‌احتمال‌زیاد این طرح با حضور یکی از مقامات کشوری ظرف هفته‌های آینده کلنگ زنی و بلافاصله عملیات ساخت آغاز می‌شود.

 

مهدی مسلم خانی، سرپرست شرکت عمران شهر جدید «اندیشه»:

شهر اندیشه موفق در اجرای طرح اقدام ملی مسکن

برنامه طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهر اندیشه ۲۵۰۰ واحد است که عملیات اجرایی ۲۰۹۹ واحد این پروژه از چند هفته پیش آغازشده است و جمعیتی بالغ‌بر ۸۱۰۰ نفر را در خود جای خواهد داد.

طرح اقدام ملی مسکن در این شهر، برای ۶۶۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و برای بیش از ۲۷ هزار نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم اشتغال آفرینی خواهد داشت. شهر جدید اندیشه با وسعت ۱۴۰۰ هکتار در غرب استان تهران واقع‌شده است، شرکت عمران شهر جدید اندیشه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۰ به‌عنوان مجری شهر جدید اندیشه آغاز کرده است و پس از مطالعات و تصویب طرح‌های شهرداری، عملیات اجرایی این شهر از سال ۱۳۷۲ آغازشده است و تاکنون نیز ادامه دارد.

شهر جدید اندیشه در حال حاضر پذیرای بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت است و شرکت عمران شهر جدید اندیشه پس از استقرار شهرداری و با همکاری دستگاه‌های خدمات رسان، خدمات مطلوبی را برای زندگی شهروندان فراهم آورده است به‌عنوان‌مثال این شرکت توفیق مدیریت و ساخت بیش از ۴۵ مجتمع آموزشی را دارا است که همین امر باعث شده است که علاوه بر تأمین نیازهای شهر اندیشه این شهر میزبان دانشجویان و دانش‌آموزان از سایر شهرهای اطراف نیز باشد که این مثال در خصوص سایر خدمات نیز قابل‌تعمیم است.

با توجه به تأمین مطلوب امکانات که به افزایش کیفیت خدمات شهری انجامیده است، اقبال مردمی در این شهر وجود داشته و همچنان رو به افزایش است.

شرکت عمران شهر جدید اندیشه با بررسی ظرفیت موجود در این شهر، اقدام به طراحی و اجرای پروژه در قالب طرح اقدام ملی مسکن نموده است. پروژه لاله، با مشارکت شرکت عمران شهر جدید اندیشه و بخش خصوصی به تعداد ۵۰۶ واحد ساخته خواهد شد و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در آن اتفاق خواهد افتاد. همچنین پروژه مسکونی مرکز شهر دارای بیش از هزار و ۳۳ واحد مسکونی است که با مشارکت شرکت عمران شهر جدید اندیشه و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن ساخته خواهد شد و ۶۹۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این پروژه صورت می‌گیرد که شامل پروژه مسکونی و ره باغ مرکز شهر است


ثبت نظر

ارسال