قیمت مسکن در شهرهای جدید توجیه اقتصادی دارد

پنجره ایرانیان؛ معاون وزیر راه و شهرسازی، قیمت مسکن در شهرهای جدید را معقول‌تر از دیگر نقاط شهری دانست و گفت: با توجه به زیرساخت‌هایی که این شهرها برای طبقه متوسط فراهم می‌کند، قیمت مسکن در شهرهای جدید توجیه اقتصادی دارد.
  • شنبه 26 مرداد 1398 ساعت 10:28

حبیب‌الله طاهرخانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: واحدهای مسکن مهر دارای متقاضی واقع در شهرهای جدید تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و به مردم تحویل می‌دهیم. تنها حدود ۷۰۰۰ واحد در پردیس که به‌تازگی عملیات احداث آن آغازشده باقی می‌ماند.

وی افزود: در خصوص خدمات روبنایی و زیربنایی موافقت‌هایی با وزارت نیرو داشتیم که بخشی را به‌صورت مشارکتی انجام دهیم. در مناطقی هم که آن‌ها ورود نمی‌کنند، خدمات آماده‌سازی و تامین زیرساخت‌ها را به عهده گرفته‌ایم. در بین شهرهای اطراف تهران، عقب‌ماندگی‌هایی در پرند وجود داشت که اخیرا با مسئولان وزارت نیرو در این زمینه جلسه داشتیم و تعهد دادند که زیرساخت‌های پرند را به سرانجام برسانند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره علت افزایش قیمت مسکن در شهرهای جدید اطراف تهران و البرز گفت: افزایش قیمت‌ها در حوزه مسکن که معمولا از تهران شروع و به سایر شهرها کشیده می‌شود از شاخص‌های اقتصاد کلان نشأت می‌گیرد. بعد از نوسانات ارزی شاهد رشد قیمت زمین و هزینه‌های تولید بودیم که بر روی قیمت مسکن اثرگذار بوده است. بااین‌وجود قیمت مسکن در شهرهای جدید معقول‌تر از دیگر مناطق شهری است.

طاهرخانی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌هایی که در زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی شهرهای جدید صورت گرفته به ایجاد ارزش‌افزوده منجر می‌شود. به همین لحاظ شهرهای جدید از یک‌سو مناطق جاذب سکونت برای اقشار متوسط و کم‌درآمد هستند و از سوی دیگر قیمت مسکن در این شهرها نسبت به دیگر مناطق شهری معقول‌تر است.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود متقاضیان توان خرید مسکن در شهرهای جدید را نیز دیگر ندارند، گفت: یکی از ویژگی‌های شهرهای جدید تنوع جمعیتی و سکونتی آن است. لزوما همه کسانی که در این شهرها زندگی می‌کنند از اقشار ضعیف نیستند. هم‌اکنون تیپ‌های مختلف، متراژ، تراکم و تنوع جمعیتی مختلفی در شهرهای جدید وجود دارد. به همین لحاظ قیمت‌ها نیز از تنوع برخوردار است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص روند پیشرفت مترو هشتگرد گفت: پیشرفت مترو گلشهر ـ هشتگرد، بدون سیگنالینگ به ۸۸ درصد رسیده و در شهریورماه آمادگی افتتاح آن وجود دارد. هم‌اکنون در مراحل پایانی برق‌رسانی، تجهیزات، آسانسور، پله‌برقی و... هستیم. در خصوص تامین منابع مالی این مراحل نیز شرکت بهره‌برداری مترو ورود کرده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


ثبت نظر

ارسال