ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده

پنجره ایرانیان؛ معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: برنامه دولت ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور است که عملیات اجرایی ۱۵۰ هزار واحد آن تا پایان ماه جاری با حضور رئیس‌جمهور آغاز خواهد شد.
  • شنبه 12 مرداد 1398 ساعت 9:50

به گزارش ایسنا، مهران کفاش، اظهار کرد: نگاه وزارتخانه، تولید مسکن به‌صورت مشارکتی است هرچند که موضوع مسکن در سراسر کشور متاثر از یکسری پارامترهای مختلف و متاثر از فضای اقتصادی است.

وی افزود: بخشی که در اختیار وزارتخانه است در سال رونق تولید انصافا کار به‌خوبی، با سرعت و با پیگیری روزانه وزیر با انجام جلسات در استان‌های مختلف در حال انجام است.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی، تاکید کرد: اولویت وزارتخانه تکمیل پروژه‌هایی است که بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به‌جز پروژه‌های مشارکتی، پروژه جدیدی را در دستور کار قرار نمی‌دهیم.

کفاش تصریح کرد: برای بازآفرینی و احیای بافت‌های فرسوده، به مسائل رونمایی‌ها و ظاهری تاکنون توجه شده است، اما وزارت مسکن ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده ایجاد می‌کند که به‌عنوان اقدام ملی و یک کار اساسی است که قبلاً به آن توجه نشده بود.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت یک میلیارد ریال، گفت: این موضوع حائز اهمیت است زیرا وزارت راه و شهرسازی و برنامه‌های ارائه‌شده به مجلس، احیای بافت فرسوده برای بخش زیادی از رونق مسکن است.

کفاش افزود: نگاه ویژه به مسکن مهر در سال جاری سرعت گرفته و امیدواریم تا پایان سال ۹۸ شاهد اتمام مسکن مهر در سراسر کشور باشیم.


ثبت نظر

ارسال