فریب قیمت‌های کذایی مسکن در سایت‌ها را نخورید!

پنجره‌ایرانیان؛ رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: یک سایت مجازی با درج قیمت‌های بعضا کذایی، بازار مسکن را به سمت توهمات قیمتی می‌کشاند.
  • سه شنبه 25 دی 1397 ساعت 11:14

مصطفی قلی خسروی در حاشیه نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه یک سایت مجازی که مردم می‌توانند آگهی فروش خانه‌های خود را به‌صورت رایگان در آن درج کنند، بازار مسکن را به سمت قیمت‌های غیرواقعی سوق می‌دهد. سابقا بعضی دفاتر مشاور املاک قیمت واحدهای مسکونی را پشت شیشه نصب می‌کردند که ما با آن‌ها برخورد کردیم اما الان مرجع قیمت‌ها را یک سایت مجازی تعیین می‌کند.

وی در تشریح مضرات این اقدام سایت مجازی فروش املاک گفت: به‌طور مثال، فردی که قیمت خانه‌اش متری 10 میلیون تومان است و اصلا قصد فروش خانه را ندارد با توجه به رایگان بودن تبلیغات در این سایت، یک آگهی منتشر و قیمت خانه خود را متری 16 میلیون تومان تعیین می‌کند. فرض کنیم یک نفر هم در یک نقطه از کشور آن آگهی را می‌بیند و خانه را می‌خرد. همین ملاک قیمت‌ها می‌شود. من این هشدار را به هم‌وطنان عزیز می‌دهم که رقم‌های درج‌شده در این سایت مجازی به‌هیچ‌وجه مورد تایید نیست و نباید فریب آن را بخورند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه متقاضیان محترم برای خرید مطمئن به دفاتر مشاور املاک مراجعه کنند، اظهار کرد: دلال به معنای دلالت‌کننده و کسی که توازن را برقرار می‌کند است. سامانه املاک و مستغلات نیز در اختیار عموم قرار دارد که مردم می‌توانند از آن استفاده کنند و خرید مناسبی داشته باشند.

خسروی، هدف از شرکت در نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری را تعامل با وزارت راه و شهرسازی عنوان و تصریح کرد: مشاوران املاک باید به علم روز دلالی و همچنین مواردی چون صنعت ساختمان و شهر هوشمند اشراف داشته باشند. به همین دلیل تعاملات خود را با مشاغل و دستگاه‌های مرتبط برقرار می‌کنیم. در جریان این نمایشگاه با مهندس اسلامی، وزیر راه و شهرسازی صحبت‌هایی درخصوص کد رهگیری داشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به رویکرد وزیر راه و شهرسازی درخصوص ساخت‌وساز، امیدواریم مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه‌ها کمک کنند تا وزارتخانه به این مهم دست پیدا کند؛ زیرا صنعت ساختمان، از یک‌سو موتور محرک اقتصاد است و از سوی دیگر، افزایش ساخت‌وساز به تعادل در بازار مسکن کمک می‌کند.


ثبت نظر

ارسال