تأمین انرژی مجتمع مسکونی با انرژی پاک

پنجره‌ایرانیان؛ پژوهشگران واحد علوم و تحقیقات توانستند انرژی موردنیاز یک مجتمع مسکونی واقع در منطقه ۲۲ تهران را با استفاده از انرژی تجدیدپذیر تأمین کنند.
  • دوشنبه 12 آذر 1397 ساعت 11:49

به گزارش ایسنا، دکتر وحدانه فولادی، با بیان اینکه در مطالعاتی توانستیم انرژی موردنیاز ساختمانی را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین کنیم، گفت: به حداقل رساندن هدررفت انرژی در ساختمان از مزایای این طرح است ضمن آنکه امروزه سعی می‌شود از انرژی فسیلی کمتر استفاده شود و پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی و پنل کامپوزیت جایگزین منابع فسیلی شود.

وی با اشاره به جزئیات این طرح توضیح داد: مجتمع مسکونی در هفت طبقه و ۹۶ واحد طراحی شده که دارای چهار واحد تجاری، دو بلوک ورزشی و یک سالن کنفرانس و همایش است که در این طرح بر روی سایت ساختمان، چیدمان طراحی سبز در نظر گرفته شد و برای این منظور درخت‌هایی کاشته شد که در جهت وزرش باد قرار دارند، همچنین این سایت به پنل‌های خورشیدی تجهیز شده که انرژی خورشیدی را به انرژی الکتریسته تبدیل و برق ساختمان را تأمین می‌کنند.

عضو هیئت‌علمی دانشکده عمران، معماری و هنر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی استفاده از توربین بادی را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد و یادآور شد: از این طریق انرژی باد به انرژی مکانیکی تبدیل می‌شود. همچنین روی نمای ساختمان نیز پنل کامپوزیت نصب‌شده که خود تمیزشونده است و آلودگی اطراف را به انرژی تبدیل می‌کند.

فولادی با بیان اینکه این ساختمان واقع در منطقه ۲۲ تهران است، ادامه داد: ازآنجایی‌که منطقه ۲۲ تهران به منابع انرژی تجدیدپذیر اعم از بادهای قالب که از سمت غرب می‌وزد و دریاچه خلیج‌فارس که در این منطقه وجود دارد منطقه مناسبی برای این منظور است، ازاین‌رو این منطقه برای اجرای این طراح انتخاب شد.

بر اساس اعلام واحد علوم و تحقیقات، طرح «طراحی مجموعه مسکونی با استفاده از انرژی تجدیدپذیر در منطقه ۲۲ تهران» در قالب پایان‌نامه کارشناسی ارشد رعنا نوری دانشجوی رشته معماری واحد علوم و تحقیقات به راهنمایی دکتر وحدانه فولادی انجام شد.


ثبت نظر

ارسال