مافیای قدرت و ثروت به دنبال تسلط بر بازار آلومینیوم کشور است

پنجره‌ایرانیان؛ نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مافیای اقتصادی به دنبال تسلط بر بازار آلومینیوم کشور است، گفت: در صورت عدم ورود دستگاه‌های نظارتی احتمال ایجاد انحصار در بازار شمش آلومینیوم کشور وجود دارد.
  • چهارشنبه 20 تیر 1397 ساعت 17:45

علی‌اکبر کریمی در گفتگو با تسنیم، با بیان اینکه در صورت عدم ورود دستگاه‌های نظارتی احتمال ایجاد انحصار در بازار شمش آلومینیوم کشور وجود داشته و گزارش‌های آن به نمایندگان منتقل و این نگرانی به شورای رقابت انعکاس پیدا کرد، گفت: برای جلوگیری از ایجاد انحصار مراتب نگرانی نمایندگان مجلس به شورا منعکس شد و بر اساس مصوبه اوایل مهرماه این شورا تصمیم گرفته شد موضوع موردبررسی و نتایج آن اعلام شود.

وی افزود، نکته مهم آن است که شرکت ایرالکو بتواند به حیات اقتصادی خود با پویایی ادامه دهد این در حالی است که نگرانی‌هایی جدی در این خصوص وجود دارد. از سوی دیگر نمی‌توان از این نکته صرف‌نظر کرد که به لحاظ آلایندگی این شرکت نتوانسته استانداردهای لازم را ایجاد کند.

کریمی در خصوص تهاتر شمش آلومینیوم با بدهی برق ایرالکو به‌عنوان چالش‌های دیگر این حوزه گفت: این تهاتر شمش در مقابل پرداخت بدهی برق می‌تواند بر تسلط مالک المهدی بر بازار آلومینیوم کشور بیفزاید. شرکت ایرالکو می‌توانست خودش بدهی ایجادشده را با فروش شمش در بازار به دولت پرداخت کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلات ایجادشده در شرکت المهدی برای مردم هرمزگان و تعدیل نیروی گسترده در این شرکت بعد از واگذاری سال 93 گفت: باید با توجه به دغدغه‌های مسئولان در خصوص حفظ اشتغال موجود از هرگونه آسیب به نیروی کار کشور جلوگیری شود.

وی افزود، عده‌ای با توجه به درآمدهای گسترده با مافیای اقتصادی در کشور به دنبال رانت‌خواری در صنعت آلومینیوم هستند ما در مجلس تلاش می‌کنیم در راستای منافع کشور و کارگران این صنعت اقدام کنیم تا مافیای قدرت و ثروت نتواند به این حوزه مهم اقتصادی کشور مسلط شود.


ثبت نظر

ارسال