ممانعت از اتلاف انرژی تجدیدپذیر در چین

پنجره‌ایرانیان؛ چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ مانع از اتلاف نیروی تولیدی بخش انرژی تجدیدپذیر شود.
  • شنبه 27 آبان 1396 ساعت 16:43

به گزارش ایسنا، نیروی تولیدی نیروگاه‌های بادی، خورشیدی و آبی اغلب هدر می‌رود زیرا ظرفیت انتقال کافی برای جذب آن وجود ندارد و به نرخ‌های اتلاف بالا به‌خصوص در شمال غربی چین منجر شده است.

اداره ملی انرژی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که نرخ استفاده از نیروگاه‌های هیدروپاور در استان‌های جنوب غربی یونان و سیچوان بایستی تا سال ۲۰۱۷ به حدود ۹۰ درصد برسد.

این سازمان انتظار دارد در سال ۲۰۱۷ میزان اتلاف نیروی بادی در استان‌های شمال غربی گانسو و شین‌جیانگ به حدود ۳۰ درصد و در مناطق شمال شرقی جیلین، هیلونگ جیانگ و مغولستان داخلی حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.

همچنین اتلاف نیروی خورشیدی در استان‌های گانسو و شین‌جیانگ باید امسال به پایین حدود ۲۰ درصد و در شانکسی و کین گای به پایین ۱۰ درصد محدود شود.

نیروی تولیدی نیروگاه‌های بادی و خورشیدی در سایر مناطق چین امسال به اهدافی که اداره ملی انرژی سال گذشته تعیین کرده بود، خواهند رسید.

چین وعده داده است سهم مصرف نیروهای غیرسوخت فسیلی و تجدیدپذیر را تا سال ۲۰۲۰ به ۱۵ درصد از کل سبد انرژی و تا سال ۲۰۳۰ به ۲۰ درصد آن افزایش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، همچنین چین اعلام کرده که بازار تجارت انرژی را گسترش داده و ظرفیت انتقال نیروی بین‌منطقه‌ای را به‌منظور افزایش مصرف انرژی تجدیدپذیر و کاهش وابستگی به زغال‌سنگ افزایش می‌دهد.

ظرفیت نیروگاه‌های زغال سوز در چین تا سال ۲۰۲۰ به ۱۱۰۰ گیگاوات محدود خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال