خودروی هلندی برترین اتومبیل خورشیدی دنیا شد

پنجره ایرانیان؛ با پایان رقابت‏‌های موسوم به چالش جهانی خورشیدی در کشور استرالیا یک خودروی خورشیدی ساخت هلند عنوان برترین خودروی خورشیدی دنیا را برای سومین بار کسب کرد.
  • سه شنبه 16 آبان 1396 ساعت 11:59

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، این خودرو توانست نزدیک به ۳۰۰۰ کیلومتر را تنها با تکیه بر نور خورشید طی کند.

رقابت‏‌های یادشده از سی سال قبل و هر دو سال یک بار برگزار می‏‌شود و خودروی هلندی Nuon توانست دو ساعت زودتر از بقیه رقبا به خط پایان برسد. این خودرو مسافت تقریبا ۳۰۰۰ کیلومتری را در عرض ۳۷ ساعت و ۱۰ دقیقه و ۲۱ ثانیه پیمود و متوسط سرعت آن ۸۸ کیلومتر در ساعت بود.

بعد از Nuon خودروی خورشیدی دانشگاه میشیگان در رتبه دوم قرار گرفت و یک خودروی خورشیدی بلژیکی هم رتبه سوم را کسب کرد.  این خودروها بعد از پشت سرگذاردن سواحل شمالی استرالیا مسیری را تا شهر آدلاید پیمودند. خودروهای یادشده هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعداز ظهر مسابقه می‏‌دادند و هر بار در هفت نقطه کنترل متوقف می‏‌شدند.

امسال این رقابت‏‌ها با دشواری‏‌های خاصی همراه بود، زیرا در مواردی وجود ابرهای فراوان و وزش باد با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت مشکلاتی را برای شرکت کنندگان ایجاد کرد.


ثبت نظر

ارسال