دسترسی به مقررات ملی ساختمان امکان‌پذیر شد

پنجره‌ایرانیان؛ امکان دسترسی عمومی به مباحث ۲۲گانه مقررات ملی ساختمان از طریق سایت دفتر مقررات ملی ساختمان وابسته به معاونت مسکن وزارت راه‌ و شهرسازی فراهم شد.
  • شنبه 29 مهر 1396 ساعت 17:25

مباحث 22گانه مقررات ملی ساختمانی حاوی کلیه دستورالعمل‌ها و ضوابط ساخت‌وساز ساختمان‌های مسکونی و دیگر ساختمان‌ها در حالی به‌تازگی و برای دسترسی عموم به این مقررات به‌منظور بهره‌برداری از اطلاعات مندرج در آن در زمان ساخت یا خرید مسکن، روی سایت دفتر مقررات ملی ساختمان قرار گرفته است که پیش‌ازاین، این امکان مهم وجود نداشت.

مقررات ملی ساختمان شامل 22 مبحث ساختمانی است که درواقع بالاترین سطح از قوانین و مقررات ساختمانی را در 22 کتاب جداگانه ارائه می‌کند. در مقدمه تمام مباحث مقررات ملی ساختمان آمده است این مقررات برای تمام ساخت‌وسازهای کشور الزام‌آور است و درواقع مقررات ملی ساختمان نوعی مقررات آمرانه محسوب می‌شود که در بالادست تمام مقررات و ضوابط ساختمانی قرار گرفته است. مطابق مقررات قانونی ساخت‌وساز، هر نوع ساخت‌وساز مسکن یا هر شکل دیگری از ساختمان‌های احداثی، نباید کوچک‌ترین اختلاف و مغایرتی با مقررات ملی ساختمان داشته باشد در غیر این صورت نهاد یا شخص تخطی‌گر از این مقررات به‌عنوان متخلف شناسایی خواهد شد و باید در برابر قانون پاسخگو باشد.

بااین‌حال به‌تازگی امکان دسترسی به آخرین نسخه مقررات ملی ساختمان در سایت دفتر مقررات ملی ساختمان وابسته به معاونت ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آدرس اینجا فراهم شده است که با ایجاد این دسترسی، بهره‌برداران ساختمانی و عموم مردم از طریق این سایت قادر به دانلود مباحث 22 گانه مقررات ملی خواهند بود.


 


ثبت نظر

ارسال