۱۰۰ هزار مسکن مهر بدون مشتری مانده است

پنجره‌ایرانیان: عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، بابیان اینکه اتمام پروژه مسکن مهر در پایان سال جاری در بسیاری از مناطق کشور عملیاتی نیست، گفت: ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر به علت بی‌برنامگی در ساخت و مشکلات دیگر، روی دست دولت می‌ماند.
  • دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 ساعت 10:36

به گزارش دنیای بانک، شادمهر کاظم‌زاده در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به آخرین وضعیت مسکن مهر در کشور، گفت: پایان پروژه مسکن مهر در پایان سال جاری در بسیاری از مناطق کشور عملیاتی نیست.

نماینده مردم ایلام، دهلران و آبدانان در مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه تکمیل پروژه‌های مسکن مهر برای کمک به متقاضیان این طرح لازم است، افزود: با توجه به اینکه بسیاری از این پروژه‌ها بدون برنامه و پشتوانه مناسب عملیاتی شده، اینکه نیمه‌کاره باقی بماند دور از ذهن نیست.

وی با اشاره به تعداد دقیق پروژه‌های بدون مشتری مسکن مهر در سطح کشور، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 80 هزار تا 100 هزار واحد مسکن مهر در کشور وجود دارد که دولت نمی‌تواند در راستای عرضه آن به مشتری اقدامی کند.

وی ادامه داد: 100 هزار واحد مسکن مهر به علت بدون برنامه ساخته‌شدن و مشکلاتی ازاین‌دست بدون مشتری مانده که دولت برای این تعداد هیچ کاری نمی‌تواند بکند.

 انتقاد از سود انباشت شده برای تسهیلات مسکن مهر

کاظم‌زاده بابیان اینکه سود بالای تسهیلات اخذشده برای 100 هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی دلیل بی‌رغبتی مردم نسبت به خرید این واحدها است، گفت: مردم با لحاظ سودهای انباشته تسهیلات 8 ساله اقدام به خرید این واحدها نخواهند کرد؛ ازاین‌رو تنها راه پیش روی دولت واگذاری این واحدها به‌صورت رایگان به مردم است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بابیان اینکه سایر واحدهای مسکن مهر نیمه‌کاره با تکمیل زیرساخت‌ها تا پایان سال 96 آماده واگذاری خواهند شد، افزود: درصورتی‌که دولت زیرساخت‌های این واحدها را فراهم کند؛ دلیلی برای تاخیر در واگذاری آن‌ها به متقاضی وجود ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: رفع مشکلات مسکن مهر برای کمک به خانه‌دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه لازم است.





ثبت نظر

ارسال