اولین نیروگاه‏ های خورشیدی خانگی در خراسان رضوی

پنجره ایرانیان: اولین نیروگاه‏ های خورشیدی خانگی بخش خصوصی در استان خراسان رضوی وارد مدار گردیدند.
  • شنبه 26 تیر 1395 ساعت 9:34

به گزارش روابط عمومی سازمان انرژی های نو ایران ( سانا)، در راستای مصوبه وزیر محترم نیرو در زمینه خرید تضمینی برق از نیروگاه های تجدیدپذیر و پاک و در اجرای ردیف‏ های مربوط به مولدهای مختص مشترکین برق تا سقف ظرفیت انشعاب، بهره‏ برداری از 15 واحد نیروگاه فتوولتائیک خانگی به ظرفیت تجمعی 75 کیلووات در شهرستان مشهد آغاز گردید.

این گزارش می‏ افزاید: هزینه سرمایه گذاری و احداث این نیروگاه ها صد در صد توسط بخش خصوصی تامین گردیده است. همچنین به منظور بهره مندی از مشوق های استفاده از صنایع داخلی، در این نیروگاه ها از پنل های ساخت داخل استفاده شده است.

بر اساس ابلاغیه 19 اردیبهشت 95 وزیر محترم نیرو برق تولیدی توسط مولدهای مختص مشترکین برق وتا سقف ظرفیت انشعاب آنها، طی قرارداد خرید تضمینی بیست ساله به این شرح خریداری می‏گردد: نیروگاه بادی با ظرفیت یک مگاوات و کمتر5700ریال بر کیلووات ساعت، خورشیدی با ظرفیت 100 کیلووات و کمتر7000ریال بر کیلووات ساعت و خورشیدی با ظرفیت 20 کیلو وات و کمتر 8000 ریال بر کیلووات ساعت. همچنین نرخ پایه خرید تضمینی برق از واحدهایی که با تجهیزات برخوردار از دانش فنی، طراحی و ساخت داخل احداث می شوند، متناسبا حداکثر تا 30 درصد افزایش می‏ یابد .

 


ثبت نظر

ارسال