رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا بررسی کرد:

نقش مسکن در تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد

پنجره ایرانیان: احمدپور فلاح، رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا و مدیر عامل شرکت سکو ایران معتقد است اگر تحرکی در بخش مسکن و صنعت ساختمان ایجاد شود به صورت مستقیم بسیاری از شاخص‌های اقتصاد کشور تحت تاثیر قرار گیرد.
  • یکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت 11:36

به گزارش صما، رئیس جمهوری رشد اقتصادی هشت درصدی را یکی از مهم‌ترین اهداف اقتصادی عنوان و البته تاکید کرده راه تحقق این هدف بزرگ جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی است.

به گفته حسن روحانی برای اینکه اقتصاد ایران به سمت رشد 8 درصدی خیز بردارد، باید سالیانه 50 میلیارد دلار سرمایه‌ خارجی به کشور وارد شود. در همین حال، کارشناسان نیز بر این باورند برخی حوزه‌‌ها و صنایع داخلی می‌توانند نقش مهمی در تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد کشور ایفا کنند که در این میان لازم است رونق‌دهی و تحرک‌بخشی به این صنایع در اولویت قرار گیرد.

در این‌باره، احمدپور فلاح، رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا معتقد است اگر تحرکی در بخش مسکن و صنعت ساختمان ایجاد شود به صورت مستقیم بسیاری از شاخص‌های اقتصاد کشور تحت تاثیر قرار گیرد.

وی با اعلام مطلب فوق، اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین دارایی‌های بشر در سراسر دنیا در بخش مسکن متمرکز شده است و این نشان می‌دهد که صنعت ساختمان در بعد جهانی نیز بسیار مهم است.

پورفلاح معتقد است: این صنعت به صورت مستقیم و غیرمستقیم با 600 رشته و صنعت در ارتباط است که این رشته‌ها صنعتی و معدنی هستند اما نکته مهم‌تر در رابطه با این صنعت ارتباط مستقیم و تاثیرگذار آن بر اشتغال است چرا که صنعت ساختمان به اصطلاح یک صنعت کارگربر و نیروبر است و کار دست در آن بیشتر است و مانند صنایع دیگر نیست که از طریق اتوماسیون تولیدی شکل بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا با اشاره به وام در نظر گرفته شده برای خرید مسکن می‌گوید: در حال حاضر، برای تحرک بازار وام‌هایی در نظر گرفته شده است که البته درباره تاثیرگذاری این گونه وام‌ها نکاتی وجود دارد. نکته‌ای وجود دارد این است که اولا چقدر در توزیع این وام‌ها پیگیری و جدیت و تداوم وجود داشته باشد تا بتواند اثرات لازم را در بازار داشته باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه آمارها نشان می‌دهد ظرف یک ماه گذشته یعنی 15 فروردین تا 15 اردیبهشت پروانه‌های ساختمانی 20 درصد بیشتر رشد داشته است، توضیح می‌دهد: در حال حاضر بسیاری از مسئولان هم نسبت به اهمیت صنعت ساختمان در رشد اقتصادی کشور تاکید کرده‌اند و مطمئنا اگر مسکن تحرک یابد حجم زیادی از مشکلات کشور حل خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال