سند ملی توسعه دانش‌بنیان انرژی‌های تجدیدپذیر اجرا می‌شود

پنجره ایرانیان: سند ملی توسعه دانش بنیان انرژی‏ های تجدیدپذیر به دستگاه‏ های مرتبط ابلاغ و در صورت تایید، اجرایی می‏ شود.
  • سه شنبه 24 فروردین 1395 ساعت 10:1

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد فیروزی مسئول اجرایی ستاد توسعه فناوری انرژی ‏های تجدیدپذیر معاونت علمی در نشست با مدیران آموزش فنی و حرفه‏ ای آذربایجان شرقی اظهار کرد: سند ملی توسعه دانش بنیان انرژی‏های تجدیدپذیر پس از بررسی ‏های کارشناسانه تهیه و به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی و تایید، ارائه شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این سند با توجه به چشم انداز ۱۴۰۴ و تامین سه درصد از انرژی کل کشور از این حوزه، سیاست ‏های تولید و استفاده از منابع تجدیدپذیر مانند انرژی ‏های خورشیدی، بادی، زمین گرمایی، هیدروژن و پیل سوختی و زیست توده در نظر گرفته شده است.

فیروزی تصریح کرد: این سند در صورت تایید به عنوان پیوست سند جامع علمی کشور که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب، تدوین و برای اجرا ابلاغ می شود که طی آن مقرر شده ۱۰درصد تولید برق نیروگاه های کشور تا چشم انداز ۱۴۰۴ از محل انرژی های تجدید پذیر تامین شود که لازمه تحقق این امر تربیت نیروی انسانی ماهر جهت تزریق به این واحدها است.

فیروزی ابراز کرد: یکی از بندهای پیشنهاد شده در این سند تربیت نیروی کار ماهر و متخصص برای صنایع مطرح در این سند است که باید با مشارکت مراکز آموزشی بخصوص آموزش فنی و حرفه ای کشور در این خصوص برنامه ریزی و نشست های مشترک برگزار شده و برنامه اجرایی آن تدوین شود.

 وی در بازدیدی که از کارگاه های تخصصی بخصوص کارگاه آموزشی انرژی های تجدید پذیر عنوان نمودند: پتانسیل های لازم چه از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات کارگاهی در استان فراهم شده است که ستاد نیز این موضوع را مدنظر قرار داده و در برنامه ها و تصمیمات آتی از این امکانات به نحو مقتضی استفاده خواهد کرد.


ثبت نظر

ارسال